۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۵۶۶۸۲۵
نماینده ولی فقیه در خوزستان:

رأس اخلاق، محبت است

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه روابط را براساس اخلاق اسلامی تنظیم کنیم، گفت: نگاه حقیرانه به فقیر مساوی با از دست رفتن همه دین است.
سخنرانی آیت الله موسوی جزایری در همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، بامداد امروز در ویژه برنامه سحرخیزان با اشاره به فراز «مُحْتَجِبٌ بِذِمَّتِكُمْ مُعْتَرِفٌ بِكُمْ مُؤْمِنٌ بِاِيابِكُمْ مُصَدِّقٌ بِرَجْعَتِكُمْ مُنْتَظِرٌ لاِمْرِكُمْ مُرْتَقِبٌ لِدَوْلَتِكُمْ آخِذٌ بِقَوْلِكُمْ عامِلٌ بِاَمْرِكُمْ مُسْتَجيرٌ بِكُمْ آئِرٌ لَكُمْ عآئِذٌ بِقُبُورِكُمْ مُسْتَشْفِعٌ اِلَى اللّهِ عَزَّوَجَلَّ بِكُمْ» از زیارت جامعه کبیره اظهار داشت: در حدیثی امام حسن مجتبی(ع) بهترین نیکی ها را اخلاق حسنه می داند و  ایشان همچون جدش که خداوند در حقش «انک لعلی خلق عظیم» فرمود، برخوردار از اخلاق و صفات پسندیده بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه باید از اخلاق رسول خدا(ص) و نوه اش درس گرفته و از خشونت، عصبانیت و بداخلاقی دوری کرد، افزود: ریشه بداخلاقی ها از شیطان است و با خوش اخلاقی با همه افراد و رده های سنی می توان به رویارویی با شیطان پرداخت.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه روابط را براساس اخلاق اسلامی تنظیم کنیم، ادامه داد: سراسر حدیث جنود عقل و جهل درباره مسائل اخلاقی صحبت می کند و به واقع یک دوره علم اخلاق در اسلام است که امام موسی کاظم(ع) آن را برای هشام بن حکم توضیح می دهد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه امام راحل در کتاب «شرح جنود عقل و جهل» حدیث مذکور را به طور مفصل شرح و بسط داده است، عنوان داشت: رأس اخلاق، محبت است و نباید خوش اخلاقی با ثروتمندان را به خاطر مال و منال رعایت کرد چرا که در این صورت براساس روایات دو سوم دینش را از دست می دهد در عین حال نگاه حقیرانه به فقیر مساوی با از دست رفتن همه دین است.

آیت الله موسوی جزایری گفت: خداوند باید حاکم بر حرکات و سکناتمان باشد و حرکت براساس موازین دنیوی ما را نابود خواهد کرد./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات