۱۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۵۶۶۸۵۲
معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم مطرح کرد؛

برنامه‌های کمیته امداد قم برای محرومیت زدایی

رشیدی به بیان طرح‌های انجام شده و در دست اقدام کمیته امداد قم به منظور محرومیت زدایی از نیازمندان سطح شهر پرداخت.
اکبر رشیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر رشیدی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم، در سخنرانی بعد از خطبه‌های نماز جمعه پردیسان با اشاره به اهداف و برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در قم اظهار داشت: یکی از برنامه‌های کمیته امداد روز 21 ماه رمضان است که هر ساله در میدان آستانه حرم حضرت معصومه(ع) یک برنامه حماسی برای ثبت‌نام حامیان اکرام و نیازمندان برقرار است.

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان قم ادامه داد: برنامه سال جاری از ساعت 6 بعداز ظهر روز 21 ماه رمضان تا ساعت 2 بامداد روز پنج‌شنبه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد با توجه به پشتوانه‌های مردمی و پشتیبانی شهر پردیسان، جزء نخستین نهادهایی است که در این شهر حضور یافت تا بتواند کمک‌ها و انفاق‌های مردم آن را برای نیازمندان شهر پردیسان هزینه کنند، از این رو همکاران برای ثبت‌نام حمایت از اکرام ایتام و طرح محسنین غیر یتیم اطرف مصلی حضور دارند.

رشیدی افزود: از سوی دیگر بحث معیشت نیازمندان پردیسان در ماه رمضان وجود دارد که کمک و یاری حامیان و مردم عزیر این شهر را می‌طلبد تا بتوان یک سبد غذایی متعارف را برای نیازمندان عزیز فراهم کرد، هرچند از روزهای ابتدای ماه مبارک رمضان بسته‌ای حمایتی برای آنها تعریف و پرداخت شد.

وی با بیان این‌که کمیته امداد در روزهای آخر ماه رمضان برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات فطره دارد، گفت: در استان قم چیزی حدود 5 تا 6 میلیارد تومان برآورد شده است که با جمع‌آوری دقیق آن خیلی از نیازهای مستمندان شهر را می‌توان برطرف کرد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم با اشاره به تأثیر جمع‌آوری زکات در فقرزدایی بیان کرد: کمک‌های مردم در زکات فطره به صورت پراکنده، نیازهای مردم را برطرف نمی‌کند، اما حاصل جمع‌آوری آن، عدد قابل توجهی می‌شود که می‌تواند خیلی از نیازهای فقرا را برطرف کند.

وی ادامه داد: در سال گذشته از محل کمک‌های صدقات، اکرام ایتام، زکات و... در استان قم، 38 میلیار و 400 میلیون تومان کمک‌های نقدی از مردم جمع‌آوری شده و در اختیار نیازمندان و فقرا قرار گرفته است.

رشیدی عنوان کرد: این رقم هرچند عدد بزرگی است، اما با توجه به تعداد خانوارهای نیازمندی موجود که حدود 21 هزار خانواده یا بیش از 38هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که تحت پوشش کمیته امداد هستند، رقم بالایی نمی‌شود، همچنین در کنار این عزیزان، نیازمندان موردی هستند که برای رفع نیازهای ضروری خود به کمیته امداد مراجعه می‌کنند.

وی با بیان این‌که کمیته امداد و مجموعه کارکنان آن از جنس مردم هستند، گفت: از ابتدای انقلاب اسلامی، امام راحل با هدف حمایت از نیازمندان و فقرا با پشتیبانی مردم، دستور تشکیل این نهاد را دادند و امروز هم رهبر معظم انقلاب بر حفظ جایگاه و پایگاه مردمی کمیته امداد تأکید دارند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قم در پایان مطرح کرد: کمیته امداد در نظر دارد که خدمات امداد را در مساجد و محله‌ها از طریق خود مردم اجرا کند و مصداق بارز آن ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد است که تاکنون در پردیسان 5 مرکز ایجاد شده است و جای امیدواری است که بتوان در آینده مراکز نیکوکاری دیگر مساجد را ایجاد کرد./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات