۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۶۸۷۸
حجت‌الاسلام لقمانی مطرح کرد؛

آرامش؛ گمشده زندگی بشر امروزی

کارشناس رسانه ملی آرامش را تنها تحفه ماندگار زندگی بشری دانست و گفت: تقوا تنها مسیر امن کسب آرامش حقیقی است.
حجت الاسلام دکتر لقمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد لقمانی امروز در برنامه سحرگهان حرم که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، به بررسی جایگاه ایدئولوژیک عبادت در زندگی بشر پرداخت و اظهار داشت: عبادت و تقوا اساس آرامش زندگی انسان در دنیا است.

کارشناس رسانه ملی با اشاره به این‌که در آمریکا سیاست‌مداران برای ارتقا سطح اجتماعی تصمیم به نهادینه کردن دعای صبحگاهی دارند، ابراز داشت: واتیکان از هجرت آرامش در جامعه خود به وحشت آمده و تصمیم دارد مردم را مجدد به‌سوی خدا خواهد به سبک مسیحیت بازگرداند.

نویسنده و پژوهشگر حوزه علمیه خدامحوری را گمشده جامعه جهانی امروز دانست و گفت: آرامش حقیقی در الگوی عبادات دینی بر قلب بنده حاکم می‌شود؛ بر این اساس چیزی که بشر امروز با آن روبرو است رفاه زدگی است.

استاد حوزه علمیه در توصیف الگوی بندگی به اهمیت روشندلی و شادکامی اشاره کرد و گفت: باید ما در کنش‌های قلبی، عقلی و بصیرتی در اعمال خود حقیقت شادکامی را حفظ کنیم چراکه این شادکامی زمینه استواری در مسیر هدف است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) با تأکید بر اهمیت و جایگاه تقوا در زندگی مؤمن عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در توصیف تقوا می‌فرمایند «تقوا مایه این است که یک فرد یا یک جامعه، در هر میدانی که وارد می‌شود، موفّق شود. (والعاقبة للمتّقین)؛ عاقبت این سیر عظیم تاریخی و جهانی، متعلّق به متقین است. آخرت هم متعلّق به متقین است. عاقبتِ همین دنیا هم متعلّق به متقین است. امام اگر باتقوا نبود، در طول این مبارزه نمی‌توانست آن منش و شخصیتی را از خود بروز دهد که برای چنین حرکت عظیمی محور شود و کار به اینجا منتهی گردد. تقوای او، او را به اینجا رساند. تقوای او، او را حفظ کرد.»

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در ادامه همین سخنان آثار تقوا را در مناسک کلان چنین توصیف می‌کنند که «اگر در نظامی، مسؤولانِ نظام باتقوا باشند، فساد در آن نظام راه پیدا نمی‌کند. اگر در یک جبهه جنگ، مسؤولان و فرماندهان باتقوا باشند یعنی همین مراقبت دائمی از خود - موجب می‌شود که هیچ خسارتی وارد نشود.»

حجت‌الاسلام لقمانی در پایان عبادت و بندگی در مسیر الهی را هویت تقوا توصیف کرد و گفت: بندگی و عبادت برای به یاد داشتن افق‌ها و هدف است تا آنکه در مسیر از راه اصلی منحرف نشده و با تعالی و حقیقت آن دست‌یابیم./۹۶۸/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات