۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۵۶۶۹۴۰

انتقاد آیت الله مهدوی از عدم ارتباط شورای شهر با علمای اصفهان

آیت الله مهدوی در پاسخ به ادعای شورای شهر اصفهان مبنی بر داشتن ارتباط تنگاتنگ با علمای شهر، گفت: می گویند نمی گذاریم بین ما و علما فاصله بیفتد ولی آقایان شورای شهر و شهردار اصلاً با ما ارتباطی نداشته اند و چگونه در ارتباطی که وجود نداشته گفته اند نمی گذاریم در ارتباط ما با علما فاصله بیفتد.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا دراصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه سخنرانی بعد از ظهر امروز که در حوزه علمیه ملاعبدالله واقع در خیابان حافظ اصفهان برگزار شد، گفت: فضاهای مجازی به صورت گام به گام سبب ایجاد ارتباطهای حرام شده است.

وی در ادامه مبحث شهوت افزود: یکی از راهکارهای مهم جلوگیری از افتادن در دام شهوات حرام، نزدیک نشدن به شهوات حرام است؛ نزدیک شدن به شهوات به منزله افتادن در سرازیری است و این مقدمات گناه سبب ایجاد مشکل برای شخص خواهد شد؛ فراهم کردن مقدمات گناه سبب تضعیف عقل و تقویت نفس می شود، میدان دادن به فرمان نفس سبب حکومت خواهش نفس بر خواهش عقل خواهد شد.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: قرآن در رابطه با فریب خوردن از شیطان از تعبیر خطوات استفاده می کند، شخصی که قدم اول را در پیروی از شیطان برمی دارد به همان اندازه عقلش را تضعیف می کند و هر اندازه پیش می رود به خوی حیوانی نزدیک تر شده و موعظه و نصیحت بر او اثر نمی گذارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که گناهان سنگین به صورت گام به گام از سوی شیطان طراحی می شود، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در مبحث کنترل غضب می فرمایند، قبل از این که غضب شعله ور شود فکری برای آن بکنید وگرنه کنترل کردن غضب شعله ور شده بسیار سخت و دشوار است؛ گناهان سنگین همچون پرتگاه عمیق است از این رو پروردگار عالم دستور می فرماید به هیچ عنوان به فواحش نزدیک نشوید.

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: حضور زن و مرد نامحرم در خلوتی که احتمال حضور شخص سوم در آن وجود ندارد، حرام است؛ فضاهای مجازی به صورت گام به گام سبب ایجاد ارتباطهای حرام شده است؛ برخی از مردان متدین نیز در دام شیطان افتاده اند و از طریق فضاهای مجازی به همسر دوم متمایل می شوند و زندگی اولشان را تخریب می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: گام اولی که شیطان برای انداختن انسان در دام گناه پهن می کند، نگاه است؛ در دانشگاه ها باید اختلاط بین دختران و پسران برداشته شود؛ مگر می شود آتش را در پمپ بنزین بیندازیم و احتمال خطر هم وجود نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شورای شهر به بنده ایراد می گیرند که چرا می گویید جلسات مختلط زنان و مردان را برگزار نکنید، ما می گوییم کار حرام انجام ندهید ولی متوجه نیستند و می گویند بنده به آن ها هجمه کرده ام؛ حدیث پیامبر(ص) را می خواندیم ولی باور نمی کردیم زمانی فرا برسد که امر به منکر و نهی از معروف می کنند؛ ما از اول به دنبال جمع آوری این جلسات مختلط بودیم چرا که افراد متدین از علما و خانواده های شهدا همه از برگزاری این جلسات ناراحت هستند؛ برخی مدعی حضور در جبهه هستند و می گویند ما جانباز هستیم، این جبهه رفتن ها و جانبازی ها باید در حین برگزاری جلسات نمود پیدا کند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: مزاج علما و مراجع تقلید با برگزاری جلسات مختلط جور در نمی آید، می گویند نمی گذاریم بین ما و علما فاصله بیفتد ولی بنده به شما می گویم این آقایان شورای شهر و شهردار اصلاً با ما ارتباطی نداشته اند و چگونه در ارتباطی که وجود نداشته گفته اند نمی گذاریم در ارتباط ما با علما فاصله بیفتد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری افزود: نگاه به چهره نامحرم زمانی که از روی شهوت نباشد و حلال باشد، سبب ایجاد مقدمات گناه می شود؛ زنی که آرایش کند و برای بیرون رفتن عطر بزند توجه دیگران را به خودش جلب می کند و مقدمات گناه را فراهم می آورد.

رییس بنیاد خیریه المهدی(عج) در پایان با اشاره به آیه بیست و پنجم سوره نساء که می فرماید«...انْكِحُوهُنَّ بِإِذْنِ أَهْلِهِنَّ وَآتُوهُنَّ أُجُورَهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ مُحْصَنَاتٍ غَيْرَ مُسَافِحَاتٍ وَلَا مُتَّخِذَاتِ أَخْدَانٍ فَإِذَا أُحْصِنَّ فَإِنْ أَتَيْنَ بِفَاحِشَةٍ فَعَلَيْهِنَّ نِصْفُ مَا عَلَى الْمُحْصَنَاتِ مِنَ الْعَذَابِ ذَٰلِكَ لِمَنْ خَشِيَ الْعَنَتَ مِنْكُمْ وَأَنْ تَصْبِرُوا خَيْرٌ لَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ» گفت: یکی از راهکارهای معالجه شهوت کنترل فکر است؛ زنانی که برای ازدواج انتخاب می شوند باید از زنان مُحصنه باشند یعنی خودش را در گناه نینداخته باشد و رفیق مخفیانه نیز انتخاب نکرده باشد؛ زنی که قبل از ازدواجش رفیق پسر داشته است پاکدامن نیست حتی اگر عمل منافی عفت بین آن ها به وجود نیامده باشد./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات