۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۶۷۰۰۷
مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا:

ابعاد اخلاقی شخصیت امام مورد غفلت قرار گرفته است

حجت الاسلام عبداللهیان گفت: کرامات و بزرگواری امام طوری بود، که برخی از افراد که رابطه‌ای با حضرت امام نداشتند، نسبت به ایشان اظهار تواضع کرده و بعد از مدتی دلداده ایشان می‌شدند.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد عبداللهیان مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) در مراسم محفل انس با قرآن که عصر امروز به مناسبت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در بیت آن امام راحل در قم برگزار شد، با اشاره به کرامات حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: کرامات و بزرگواری امام طوری بود که برخی از افراد که رابطه‌ای با حضرت امام نداشتند، نسبت به ایشان اظهار تواضع کرده و بعد از مدتی دلداده ایشان می‌شدند، به طوری که برخی از آنها عکس امام را بالای سر خود نصب می‌کردند.

مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) افزود: از جمله کرامات و دیگر فضایل امام راحل وجوه اخلاقی و سیر سلوکی ایشان است که متأسفانه نسبت به این بُعد اخلاقی امام غفلت شده است.

وی همچنین درباره فضیلت برخی سور قرآن کریم بیان کرد: پیامبر فرمودند، سه سوره یاسین، ملک و توحید به من عطا شد که قبل از من به هیچ یک از امت‌های قبل داده نشده بود.

حجت الاسلام عبداللهیان درباره فضائل سوره یاسین گفت: شرح صدر، رفع مشکلات و برطرف کردن ناچاری از زندگی انسان مهمترین خواص این سوره مبارک است.

وی با بیان این‌که ناچاری غیر از ناداری است، تأکید کرد: هرکس سوره یاسین را قرائت کند، در زندگی دچار حیرت و سرگردانی نمی‌شود، همچنین کسی که این سوره را هر روز بخواند و به حضرت زهرا(س) هدیه کند، تا شب شرح صدر داشته و کارها برای او آسان می‌شود.

حجت الاسلام عبداللهیان با اشاره به آیه نخست سوره شرح بیان کرد: شرح صدر بالاترین نعمتی است که حق تعالی به بندگانش عطا می‌فرماید، از این رو اولین نعمتی که در قرآن برای پیامبر بیان شده است، همین شرح صدر است، این شرح صدر یکی از ثمرات سوره یاسین است.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) به خاطر این سه اثر می‌فرماید؛ کاش امت من هر روز این سوره را تلاوت می‌کردند و دچار درماندگی، ضیغ سینه، بداخلاقی و دشواری‌های زندگی نمی‌شدند.

مدیر مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) اضافه کرد: یکی دیگر از آن سه سوره، ملک است، یکی از سوره‌هایی که متأسفانه نسبت به آن غفلت شده است.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) بیان کرد: ایشان می‌فرماید، پدرم حضرت سجاد(ع) هر شب در نماز وتیره خود سوره ملک را قرائت می‌کردند.

حجت الاسلام عبداللهیان در پایان افزود: فواید سوره ملک زیاد است، یکی از القاب این سوره که برای سوره‌ای دیگر ذکر نشده، مجادله است، طبق روایات متعدد کسی که با این سوره حشر و نشر داشته و مأنوس باشد و شبانه روز این سوره را بخواند، شب اول قبر از سؤالات نکیر و منکر محفوظ است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات