۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۵۶۷۰۴۸
مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان:

صيانت از عزت ملي سيره امام و رهبری است

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان گفت: حفظ و صيانت از عزت ملي در سيره امام خميني(ره) بود و امروز نيز در سيره رهبر معظم انقلاب است چرا كه در صورت داشتن عزت ملي استقلال و آزادي معنا خواهد داشت.
حجت الاسلام شمس الدين احمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام شمس الدين احمدي در آستانه بيست و نهمين سالگرد رحلت امام خميني(ره) و قيام 15 خرداد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با گراميداشت ياد و خاطره امام خميني(ره) گفت: ماه خرداد براي ملت ايران همراه با نام و ياد امام خميني(ره) عجين شده است.

وي با اشاره به فرا رسيدن بيست و نهمين سالگرد رحلت امام خميني(ره) و پنجاه و پنجمين سالگرد قيام خونين  15 خرداد، گفت: شهداي انقلاب، شهداي دفاع مقدس و شهداي مدافع حرم در از ابتداي نهضت امام تا به امروز در مسير قيام خونين پانزده خرداد حركت كرده اند.

حجت الاسلام احمدي وصيت نامه امام خميني(ره) را چراغ مسؤولان دانست و افزود: امام راحل در وصيت نامه الهي سياسي خود تنها راه نجات و رستگاري را تمسك به قرآن و اهل بيت(ع) و چراغ راه همه آزادي خواهان جهان دانسته است.

وي عزت ملي را مهترين موضوع و اولويت امام خميني(ره)  دانست و ادامه داد: با وجود آسيب هاي فراوان فرهنگي و سياسي و اجتماعي در دوران پهلوي اما آنچه بيش از هر چيز ديگري امام خميني(ره) را اذيت مي كرد ذلت ملي خاندان پهلوي بود كه در برابر رييس جمهور و ديگران مقامات آمريكا مانند عبد ذليل بود.

مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان مهمترين موضوع براي امامين انقلاب را عزت ملي و صيانت از دستاوردها و اقتدار نظام دانست و گفت: حفظ صيانت از عزت ملي در سيره امام خميني(ره) بود و امروز نيز در سيره رهبرمعظم انقلاب است چرا كه در صورت داشتن عزت ملي استقلال  و آزادي معنا خواهد داشت.

وي اظهار داشت: امام خميني(ره) در مقابل زر و زور و تزوير و سلطانه گران تسليم نمي شد و در مقابل ظالم ايستاده بود و اگر محوري ترين موضوع در زندگي امام خميني(ره) موضوع قدس و فلسطين است براي اين است كه جبهه استكبار و صهيونيست طي دهه هاي گذشته بدترين ظلم و جنايت را نسبت به مردم مظلوم و مسلمان فلسطين روا داشته اند.

در ادامه سرهنگ مرتضي عمو مهدي فرمانده سپاه كاشان نيز با اشاره به برخي از ويژگي هاي امام خميني(ره) گفت: امام خميني(ره) ايران را اسلامي، اسلام را احيا و مردم ايران را بيمه كرد و شعارها و ارزش ها را احيا كردند، از اين رو امام راحل مورد توجه همه جوامع بشري بود و تنها متعلق به مردم ايران و شيعيان مسلمانان جهان نداشت.

وي امام را نويد بخش بسياري از ارزش هايي كه در جوامع جهاني نابود شده بود دانست و افزود: كشورهاي استكباري و ابرقدرت هاي جهان حكومت ديني را از قرون وسطي تا به امروز نابود كرده بودند تا بتوانند حكومت هاي بشري را بر روي كره زمين نهادينه كنند چرات كه منافع خود را در گرو نهادينه كردن حكومت هاي بشري بر روي كره زمين مي ديدند اما امام آمد و نويد بخش استقلال، آزادي و حكومت اسلامي شد.

عمو مهدي ادامه داد: امام خميني(ره) آمد و بحث توانمندي دين را در اداره حكومت ها را ارائه كرد و دين را از انزوا خارج كرد و نشان داد دين به ويژه دين اسلام يك موضوع اجتماعي است كه همه دنيا مي توانند از آن استفاده كنند و دين را در بطن زندگي خود قرار دهند.  

فرمانده سپاه كاشان همچنين استكبار ستيزي، دفاع از مظلوم و ايستادگي در مقابل ظالم و عدالت گستري و رفع محروميت زدايي جزو شعارها و اهداف اصلي امام خميني(ره) دانست و افزود: امروز جهان بشريت تشنه اهداف و آرمان هاي امام راحل و زمينه سازي  براي ظهور است.

وي با اشاره به اين فرمايش رهبر معظم انقلاب كه امام خميني(ره) يك حقيقت هميشه زنده است، افزود: امام راحل تا زماني كه دنيا برقرار باشد به عنوان يك حقيقت هميشه زنده حضور دارند چرا كه تششع و تلالو افكار امام خميني(ره) بعد از رحلت ايشان بر جهان درحال درخشش است و امروز تفكرات انقلاب اسلامي ايران بر سراسر جهان گسترده شده است.

عمو مهدي گفت: امروز زائراني از سراسر جهان در سالگرد رحلت امام در مرقد مطهر ايشان حضور يافته و با آرمانهاي امام و انقلاب اسلامي و رهبر معظم انقلاب تجديد ميثاق مي كنند.

فرمانده سپاه كاشان در ادامه از اعزام 54 دستگاه اتوبوس زائرين مرقد مطهر امام خميني(ره) از استان اصفهان و 4 شهرستان كاشان، آران و بيدگل، اردستان و نطنز خبرداد و افزود: از 54 دستگاه 28 دستگاه اتوبوس به ظرفيت 1280 نفر از شهرستان كاشان به مرقد مطهر امام خميني(ره) اعزام خواهند شد كه از اين تعداد 365 نفر خواهران و 915 نفر برادران هستند.

عمو مهدي گفت، از 28 دستگاه اتوبوس سهميه كاشان 2 دستگاه متعلق به كارمندان ادارات، يكدستگاه كارگران كارحانجات، 2 دستگاه دانش آموزان دختر و پسر مدارس، يكدستگاه كاركنان جهاد كشاورزي و مابقي اتوبوس ها از محله ها و مساجد كاشان اعزام مي شوند.

فرمانده سپاه كاشان يادآور شد: پيش بيني لازم براي بيمه زائران، برنامه هاي خدماتي و فرهنگي براي زائران كاشاني مرقد مطهر امام خميني(ره) انجام شده است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات