۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۶۷۱۵۶
تولیت آستان قدس رضوی:

فتنه امروز دشمن ناامید کردن مردم از نظام است

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که صلاح و رستگاری صبر و مقاومت در برابر مشکلات است، گفت: فتنه جدید دشمن فتنه ناامیدی مردم از نظام است.
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در مراسم شب قدر که شامگاه یکشنبه 13 خرداد در حرم رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) به بیان اهداف فضیلت های شب قدر پرداخت.

وی با بیان اینکه اگر امشب با معرفت سپری شود بسیار ارزشمند و در زندگی ما نقطه عطفی خواهد بود، اظهار کرد: در عین حال اگر این شب درک و معرفت نشود فرصت مغتنمی را انسان از دست خواهد داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این مطلب که آنچه خداوند درباره سوره قدر فرموده بسیار حائز اهمیت است، گفت: خداوند در قرآن فرمود که سلیمان نبی راه یک ماهه را یک شبه یا یک روزه طی می کرد اما امت پیامبر(ص) به موجب سوره قدر راه یکساله را می تواند یک شبه طی کند و یک عمر در یک شب می تواند طی شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه شناسنامه جسم جدا از شناسنامه روح و جان است، بیان داشت: در این یکسال عمر شناسنامه ای قلب و جان ما نیز آیا اضافه شده است که اگر شکرگزار باشیم خداوند انسان را در انسانیت و اخلاق ارتقا می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این که به هر میزان که به خدا و اولیا نزدیک شویم، انسانیت ما شکل می گیرد و روح و جان ما خدایی می شود، تصریح کرد: در تفسیر سوره قدر از سوی امام راحل این موضوع تأکید شده  است که حقیقت شب قدر، حقیقت محمدیه فاطمیه است و مربوط به وجود پیامبراکرم(ص) و حضرت فاطمه(س) است که حلقه وصل بین رسالت و امامت وجود او است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دیگر معانی لیله القدر گفت: کسی که فاطمه را بشناسد حق معرفت است و به درک لیله القدر رسیده چرا که در این شب باید نسبت به او معرفت داشت البته نوعی از معرفت دست ما نمی رسد همانطور که که پیامبر(ص) و علی(ع) را خدا می شناسد و فاطمه(س) را نیز خدا می شناسد اما ما موظف به شناخت و معرفت هستیم.

سوره  قدر، سوره امامت و ولایت است  

وی با تأکید بر این مطلب که یک شب و یک روز با ولایت فاطمی بهتر از یک عمر زندگی با حکومت عباسی است و با ولایت فاطمی زندگی کردن اصل است، بیان داشت: در روایت از امام جواد(ع) است که گفته می شود شیعیان به وسیله سوره قدر بر کسانی که امامت و ولایت را قبول ندارید می توانند اثبات بیاورند چرا که سوره قدر، سوره امامت و ولایت است همانطور که توحید سوره ای برای شناسایی پروردگار متعال است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه بیان فضیلت های شب قدر گفت: سرنوشت ما در این شب به محضر امام زمان(عج) تقدیم می شود و از طرفی در این شب سفارش به استغفار است.

معرفت نسبت به پروردگار و خود از فضیلت های شب قدر

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه باید خدا و خودمان را بشناسیم، ابراز کرد: در عین حال ما نعمت او را استفاده کردیم و گناه انجام دادیم و در معرفت خداوند و خود کوتاهی کرده ایم.

تولیت آستان قدس رضوی درباره گام های شناخت لیله القدر گفت: در این مسیر ابتدا باید به خدا و صدیقه طاهر(س) و حجت الهی وجود امام عصر(عج) شناخته شود و مرحله بعدی و گام دوم این است که بدانیم خودمان چه کسی هستیم و چقدر توانستیم از این سرمایه عمر بهره ببریم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: باید در همین شب قدر او را بخوانیم و در خودمان مطالعه کنیم و اینجا جای توبه و بازگشت به خدا است و می دانیم که او رب است و کتاب برای هدایت انسان فرستاده شده است.

رمز فائز شدن

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به این مطلب که امشب شب ضربت خوردن مولای متقیان امیرمومنان است و فریاد علی(ع) این بود که من فائز شدم و این مهم است که انسان جزء فائزین شود و ما می خواهیم جزء این گروه باشیم، اظهار کرد: امشب باید تصمیم به اطاعت خدا و رسول خدا(ص) بگیریم چرا که در یک حدیث قدسی آمده است که بنده من از من اطاعت کن که در پرتو این طاعت و بندگی همیشه زنده خواهی ماند.   

حیات امام خمینی(ره) به تداوم راه انقلاب است

وی در ادامه با اشاره به رمز ماندگاری امام راحل گفت: حیات امام خمینی(ره) به میراث و راه او و انقلاب امام است و اهداف امام در عالم رونق دارد چرا که انقلاب امام در بین مسلمانان جهان طرفدار دارد و حیات امام به جسم امام نیست و به حرکت و خیزشی است که پرچم دار آن بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره دستاوردهای اطاعت خدا و رسول ابراز کرد: کسانی که از این گروه اطاعت کنند هیچوقت محتاج بقیه نخواهند شد و از دستاوردهای شب قدر در گام اول معرفت نسبت به ذات پروردگار و گام دوم تصمیم به انجام عمل صالح که عملی در مسیر خدا و پیامبر است، می باشد.

استغفار در شب قدر

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با اشاره به سومین گام در شب قدر که همان استغار است، گفت: انسان نباید نزد هیچکس حتی پدر و مادر اعتراف به گناه داشته باشد و اما در شب قدر در نزد پرودگار اعتراف به گناه داشته باشید چرا که خداوند نمی خواهد آبروی کسی از بین برود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که هیچکس امشب حق نا امیدی و یاس ندارد و نباید نسبت به خداوند سوءظن داشته باشد چرا که لیله القدر شب امید و کنار گذاشتن یاس است، اظهار کرد: باید حجاب های غلیظ از گناه و کذب و کژی ها که بر انسان مستولی شده است را کنار بگذارید و در کنار استغار امید به بخشش خداوند داشته باشید.  

انتظار مکتب امید است

وی با بیان اینکه بسیاری بر نا امیدی و یاس اصرار دارند اما انتظار مکتب امید است و فیلم های هالیودی یاس است و آنها می خواهند بشریت را نامید کنند و به همه عالم بگویند که سرنوشت شما این است که دنبال ما حرکت کنید، گفت: در عین حال انتظار مکتب مقاومت و ایستادگی در راه هدف است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این مطلب که صلاح و رستگاری همان صبر و مقاومت در برابر مشکلات است، بیان داشت: فتنه جدید امروز دشمن فتنه ناامیدی مردم از نظام است اما باید اینها را کنار زد چرا که ما لیله القدر داریم که با دست خودمان سرنوشت خودمان را رقم بزنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی ادامه داد: همه بدانند که امشب، شب امید و شب استغفار است البته استفغار شرایطی دارد که نخستین رکن آن این است که نسبت به گذشته احساس ندامت و پشیمانی داشته باشید و تصمیم بگیرد که سراغ گناهان گذشته نروید.

گناه لذت موقت و نکبت ماندگار دارد

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه گناه لذت موقت و نکبت ماندگار دارد و ثواب لذت ماندگار است، تصریح کرد: بهترین لذت های این عالم را اگر حساب کنید بعد از همه این لذت ها انسان احساس فرسایش را دارد که اگر به سمت خداوند برود انسان شکفته تر و در عین حال دلداده خداوند می شود.

وی در ادامه درباره ارکان استغفار گفت: بسیاری از افراد باید استغفار کنند چرا که درست انجام وظیفه نکرده و برای همه انجام ندادن ها که موجب تضییع حقوق شده است باید استغفار کرد چرا که استغار دو رکن دارد که حق الله اگر ضایع شده تدارک شود و حق الناس باید برگردد چرا که خداوند حتی از شهید در راه خدا هم مطالبه می کند و حق الناس را از هیچکس نمی گذرد./934/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات