۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۶۷۲۱۹
دبير جامعه روحانيت كاشان:

بهترين شفيع انسان قرآن است

دبير جامعه روحانيت كاشان بهترين شفيع انسان را قرآن دانست وگفت: اگر مي خواهيم از شفاعت قرآن بهره مند باشيم بايد انس با قرآن داشته باشيم.
حجت الاسلام شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل دوشنبه شب در محفل انس با قرآن جامعه الهادي كاشان؛ از آيت الكرسي به عنوان شناسنامه و معرف خداوند نام برد و گفت: آيت الكرسي از آيات توحيدي قرآن است و تلاوت با توجه و با اعتقاد آيت الكرسي سبب آثار و بركات زيادي است.

وي افزود: اگر خداوند در اين بخش از آيت الكرسي، ‹‹لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ›› تفسيم بندي مكاني كرده است اما در سوره مباركه انعام كه مي فرمايد، ‹‹وَلَهُ مَا سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ››  تقسيم بندي زماني كرده است.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند در اين بخش از آيت الكرسي، ‹‹لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ›› مالكيت را به خودش اختصاص داده است و در آيات ديگر كه مي فرمايد، ‹‹وَلِلَّهِ مِيرَاثُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ›› آنچه ر ا كه انسان هم به دست آورده است عاقبت از آن خدا است.

وي به تفاوت هاي دو نوع مالكيت حقيقي و مالكيت اعتباري نيز اشاره كرد و افزود: نفس تنها چيزي است كه انسان مالكيت آن را دارد، اما مالكيت جسم انسان اعتباري است و از خودش نيست و حتي مالكيت نفس انسان نيز به نوعي اعتباري است و در كنترل انسان نيست.

دبير جامعه روحانيت ادامه داد: انسان در برابر خداوند كاملا فقير است و اگر دقت كند متوجه خواهد شد در برابر خدا دست خالي و فقير است و چيزي از خودش ندارد و هرچه دارد اعتباري است چرا كه ميراث دار اصلي خدا است و اگر چنانچه انسان يقين داشته باشد در معرض فنا و نيستي است ديگر جايي براي لحظه اي تكبر انسان وجود نخواهد داشت.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: علت اصلي تكبر انسان براي تصور غلطي است كه از دنيا دارد چون تصور مي كند آنچه را به دست آورده است دائمي است و مالكيت آن را دارد در حاليكه اگر چنين تفكري نداشته باشد هيچگاه تكبر نخواهد داشت.

وي افزود: اگر انسان در برابر خداوند احساس فقر كند و تصور كند آنچه كه دارد از آن خدا است و چيزي از خودش ندارد و فقير است در آن زمان است كه احساس پشتوانه الهي خواهد داشت و مانند كاهي خواهد بود كه  به كوه چسبيده باشد، از اين رو انسان با وجود اينكه احساس فقر مي‌كند مي تواند به واسطه پشتوانه الهي احساس قدرت نيز داشته باشد.

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: اگر انسان احساس دارايي كند و به دارايي خودش تكيه كند، حتي اگر  قوي تر از خودش را داشته باشد احساس فقر خواهد كرد اما چنانچه انسان خدا پشتوانه خودش بداند در برابر هيچ قدرتي ترس و واهمه نخواهد داشت.

وي با اشاره به اينكه ويژگي علم و تقوا براي انسان اين است كه خودش را در برابر خدا فقير بداند، يادآور شد: اگر امام خميني(ره) با قدرت و قاطعانه در برابر رژيم ستم شاهي و آمريكاي جنايتكار ايستاد و نترسيد و گفت شاه بايد برود و آمريكا شيطان بزرگ است به دليل پشتوانه الهي بود كه امام  داشت.    

حجت الاسلام شاه فضل همچنين بهترين شفيع انسان را قرآن دانست و اظهار داشت: شفاعت قرآن پذيرفتني است و اگر مي خواهيم از شفاعت قرآن بهره مند باشيم بايد انس با قرآن داشته باشيم./1307/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات