۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۵۶۷۲۴۵
نماینده خبرگان رهبری:

همراهی با سند ۲۰۳۰ و نقض دستورات صریح رهبری در مساله هسته‌ای همراهی با طاغوت است

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که نظام اسلام با تکیه‌بر متن مردمی خود برای حفظ اقتدار و عزت کشور نظام اسلامی باصلابت ایستاده است، گفت: همچون گذشته هنوز طاغوت صفتانی در کشور به دنبال تحکیم قوانین ضد دینی بر کشور هستند.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی امروز در محفل سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه (س) که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، به سالروز قیام 15 خرداد اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در ابتدای آیه 36 سوره نحل می‌فرماید «وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ؛ و همانا در هر امتی پیامبری فرستادیم که [اعلام کند که] خدا را بپرستید و از [پرستش] طاغوت بپرهیزید.»

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که قران کریم طاغوت را همیشه در تقابل با صراط مستقیم توصیف کرده است، ابراز داشت: از هویت کلمات آیه 36 سوره نحل که به آن اشاره‌شده استنباط می‌شود که تمام ملت‌های دنیا وظیفه‌دارند که برای برپایی حاکمیت دینی تلاش کنند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تبیین این آیه فرمودند «از این آیه معین می‌شود که دین حداقلی رافع وظایف ما نیست»

استاد حوزه علمیه قم دین را یک مجموعه‌ای از وظایف و رفتارها توصیف کرد و عنوان داشت: پیامبر الهی مأمور با اقامه و برپایی نظام دینی بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با بیان این‌که امام علی (ع) برای تحقق عدالت اجتماعی اقدام به تأسیس حکومت دینی فرمودند، گفت: در 15 خرداد 42 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی اتفاق افتاد.

وی افزود: لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی ازجمله وقایع 15 خرداد بود این در حالی بود که در این لایحه مسیر برای حضور یهود و بی‌دین‌ها باز شده بود این در حالی بود که امام راحل از تصویب این لایحه احساس خطر می‌کردند تا جایی که نقض استقلال از اساسی‌ترین مسائلی بود که امام راحل نسبت به آن ابراز نگرانی می‌فرمودند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که نگرانی امام درست و بجا بود، اظهار داشت: تاریخ گواه می‌دهد که در پی تصویب این لایحه، امام خمینی (ر) در روز چهارم آبان ۱۳۴۳ اقدام رژیم را به‌شدت مورد انتقاد قرارداد تا جایی که امام راحل طی سخنانی که در حضور جمع کثیری از روحانیون و مردم قم ایراد کرد فرمودند «عزت ما پای‌کوب شد، عظمت ایران از بین رفت‌، عظمت ارتش ایران را پای‌کوب کردند. قانونی را به مجلس بردند که در آن ما را ملحق کردند به پیمان وین ‌...که تمام مستشاران نظامی آمریکا با خانواده‌هایشان‌، با کارمندهای فنی‌شان با کارمندان اداری‌شان‌، باخدمه‌شان، از هر جنایتی که در ایران بکنند، مصون هستند. آقا من اعلام‌خطر می‌کنم‌، ‌ای ارتش ایران من اعلام‌خطر می‌کنم‌، ‌ای سیاسیون ایران من اعلام‌خطر می‌کنم‌... و الله گناهکار است کسی که فریاد نکند. ‌ای سران اسلام به داد اسلام برسید. ‌ای علمای نجف به داد اسلام برسید. ‌ای علمای قم به داد اسلام برسید»

وی ادامه داد: امروز هم سرسپردگان طاغوت همانند گذشته به دنبال تحکیم نسخه‌های طاغوتی هستند؛ این در حالی است که باوجود مخالفت صریح رهبری معظم انقلاب هنوز در کشور کسانی به دنبال تحکیم و اجرای سند 2030 هستند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که نظام اسلام با تکیه‌بر متن مردمی خود برای حفظ اقتدار و عزت کشور نظام اسلامی باصلابت ایستاده است، گفت: رهبری معظم انقلاب روز گذشته باصلابت فرمودند «کمک‌کنندگان به جنگ روانی دشمن در داخل، امروز درصدد این هستند که یک‌شکل معیوب از برجام را بر کشور تحمیل کنند. دولت‌های خارجی به دنبال این هستند و عده‌ای در داخل هم تبلیغ می‌کنند که اگر این نشود، جنگ می‌شود. این همان خواست دشمن است؛ یک جمله‌ی کوتاه راجع به برجام بگویم: از برخی از دولت‌های اروپایی این‌جور برمی‌آید که این‌ها توقع دارند ملت ایران، هم تحریم‌ها را تحمل بکند و با تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم بکند و هم از فعالیت هسته‌ای خود که نیاز قطعی آینده‌ی کشور است دست بکشد و همین محدودیت‌ها را ادامه بدهد.»

وی ادامه داد: رهبری معظم انقلاب در ادامه فرمودند «من به این دولت‌ها می گویم: بدانند که این خواب آشفته تعبیر نخواهد شد؛ ملت ایران و دولت ایران این را تحمل نخواهند کرد که هم تحریم باشند و هم در محدودیت هسته‌ای و حبس هسته‌ای قرار داشته باشند. این نخواهد شد.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم دولابی با تأکید بر این‌که برخی به مساله موشکی به‌گونه‌ای می‌نگرند که انگار این صنعت هیچ ارزشی ندارد، عنوان داشت: امروز ملت شریف ایران با اقتدار تمام مانند 15 خرداد 42 از انقلاب و رهبری حمایت می‌کند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات