۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۶۷۲۵۱
آیت الله ناصری:

فلسفه ماه رمضان جلوه کردن حسنات و بخشودگی گناهان است

استاد عرفان و اخلاق گفت: در روایات ذکر شده است هرقدر گناهان ما زیاد باشد حتی اگر به اندازه تمام کوه ‌ها و دریاها و گیاهان هم باشد خداوند در صورتی که حقیقتا توبه کنیم آنها را خواهد بخشید.
آیت الله ناصری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با اشاره به عظمت شب‌های قدر و فراهم بودن فرصت توبه و طلب بخشش و مغفرت، گفت: در شب‌های جمعه ماه مبارک رمضان خداوند در هر ساعت ۶۰۰ هزار نفر را خواهد بخشید و گناهان آنها در می‌گذرد.

آیت الله ناصری در ادامه افزود: ملائکه در ماه مبارک رمضان به ویژه در شب‌های قدر به روی زمین حاضر می‌شوند تا رحمت را بر بندگان خداوند فرو فرستند و گناهان آنها را ببرند و موجبات بخشش و آمرزش همه بنده‌های توبه کننده را فراهم کنند.

وی فلسفه ماه مبارک رمضان را بنابر روایات، بخشیده شدن گناهان و جلوه پیدا کردن حسنات برشمرد و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی فرموده‌اند: هر ده روز ماه مبارک رمضان یک دوره برای رفتن به سمت خداوند و قدم گذاشتن در مسیر حضرت حق است، انسان باید در این سه دوره با توبه کردن و پرداختن به اعمال نیک و عبادات خود را به مراحل بالاتر برساند و مراتب رشد و کمال را در ماه مبارک رمضان طی کند.

استاد عرفان و اخلاق ده روز آخر ماه مبارک رمضان را دانشگاه این ماه توصیف کرد و گفت: پیش از این ده روز باید توانسته باشیم به بهترین نتایج دست پیدا کنیم و توشه خود را برای ده روز آخر ماه مبارک رمضان فراهم آوریم، تا نهایت استفاده را از شب‌های قدر و برکات این شب‌ها و ده روز آخر ماه مبارک رمضان ببریم.

وی با بیان اینکه باید در فرصت باقی مانده ماه مبارک رمضان تصمیم بگیریم از گناهان خود توبه کنیم، تصریح کرد: در روایات ذکر شده است هرقدر گناهان ما زیاد باشد حتی اگر به اندازه تمام کوه ‌ها و دریاها و گیاهان هم باشد خداوند در صورتی که حقیقتا توبه کنیم آنها را خواهد بخشید و ما را مورد لطف و عنایات خود قرار می‌دهد و بهترین فرصت برای توبه و طلب بخشش و آمرزش همین ماه مبارک رمضان و به ویژه شب‌های قدر است.

آیت الله ناصری با اشاره به توجه و نظر امام زمان(عج) به جلسات ذکر اهل بیت(ع) و عزاداری و مراسمات شب قدر، خاطرنشان کرد: در روایتی از پیامبر اکرم(ص) ذکر شده کسانی که به مسجد می‌آیند زائران خدا هستند و بر خدا لازم است که به زائران خود هدیه بدهد، امام زمان(عج) نیز به زائران خداوند عنایت و توجه ویژه دارد و حتی ملائکه الهی زمانی که وارد مسجد می‌شویم به ما خوش آمد گفته و بشارت آمرزش و بخشش به ما می‌دهند./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات