۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۵۶۷۳۰۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

حقیقت و باطن شب قدر را جز اهل معنا درک نمی کنند

آیت الله میرباقری گفت: اولین مسأله‌ای که در شب قدر به مراقبت احتیاج دارد، این است که ما جزء صف دوستان حضرت قرار می‌گیریم یا بیرون از آن هستیم و این مسأله خطرناکی است که در تقدیر حضرت برای کل عالم، ما را بیرون از صف دوستان خود قرار دهند.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مجلس خبرگان رهبری، در مراسم احیای شب قدر که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به عظمت شب قدر اظهار داشت: شب قدر، شبی است که تقدریرات عالم به صورت پیوسته به دست امام زمان(عج) می‌رسد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امشب تقدیر بزرگی برای عالم رقم می‌خورد، حضرت صاحب‌الزمان در این شب تمام شیعیان و مردم را زیر نظر دارد، در این شب است که تکلیف جبهه حق و باطل مشخص شده و سرنوشت هرکس برای یک سال آینده نوشته می‌شود که چه پیروزی‌ها و شکست‌هایی نصیب سپاه اسلام و لشکر دشمن می‌شود.

وی با بیان این‌که تقدیری که به دست حضرت رقم می‌خورد، تقدیر بزرگی است، گفت: ضمن این‌که تقدیر کل عالم در این شب معین می‌شود، تقدیر شیعیان حضرت نیز مشخص می‌شود که در نهایت به دو صف تقسیم می‌شوند.

آیت الله میرباقری افزود: اولین مسأله‌ای که امشب به مراقبت احتیاج دارد، این است که ما جزء صف دوستان حضرت قرار گرفته یا بیرون از آن هستیم و این مسأله خیلی خطرناکی است که در تقدیر حضرت برای کل عالم، ما را بیرون صف دوستان خود قرار دهند، البته به این نکته هم باید توجه داشت که حضرت نسبت به شیعیان خود نگاه محبت‌آمیز دارند.

وی در ادامه به توصیف چهره وجودی امام معصوم(ع) پرداخت و بیان کرد: یک چهره امام(ع) این است که هیچ چشمی قدرت بر شکار آن را ندارد و چهره دیگر ایشان سرزمین واسعی است که شیعیان را در برگرفته و مانند باران رحمت بر آنها می‌بارد، امام برادر مهربانی است که می‌‌توان رازها و حرف‌های خود را با او در میان گذاشت و چشمه جوشانی است که می‌توان از آن سیراب شد.

این خطیب برجسته با بیان این‌که بار عالم بر دوش امام زمان(عج) است، گفت: حضرت نسبت به هیچ یک از شیعیان خود بی‌تفاوت نیستند، اما مشکل این است که ما مسکین امام نشده‌ و احساس اسارت نمی‌کنیم تا حضرت ما را بی‌نیاز و آزاد کند.

وی درباره ماهیت و حقیقت شب قدر بیان کرد: شب قدر دارای ظاهر و باطنی است که ظاهر آن همین گذر شب و روز بوده و توسط همه قابل درک است، اما باطن آن را جز اهل معنا درک نمی‌کنند.

آیت الله میرباقری ادامه داد: با توجه به آماده سازی افراد برای این شب بزرگ، برخی طعام ظاهر آن  و برخی دیگر نزول ملائکه و مقربین را می‌بینند، از این رو بعضی از فردای عید فطر خود را آماده حضور در شب قدر سال بعد می‌کنند تا بهتر پذیرفته درگاه حضرت حق شوند، عده‌ای دیگر هم از ابتدای ماه رجب، شعبان و رمضان مراقبت خود را آغاز می‌کنند تا آماده ورود به این شب عظیم شوند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی هم مانند دانش‌آموزی که در طول سال درس نخوانده و موعد امتحان او فرا رسیده است، هیچ زحمتی نکشیده‌اند، اما تفاوت آن این است که در وادی قدر هیچ‌گاه راه بسته نبوده و همیشه برای جبران باز است، به طوری که می‌توان در این شب گذشته خود را جبران کرد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شب درجات افراد ارتقاء یافته یا کاهش می‌یابد و تنها امیدواری کسانی که کاری نکرده‌اند، به دستان کریمانه حضرت است.

وی در پایان گفت: اگر کسی در شب میهمانی خداوند نیازمندی و خالی بودن دستان خود را حس کند، حق‌تعالی درهای فضلش را به روی چنین افرادی باز می‌کند، چراکه خداوند خوش ندارد که میهمان ضیافت الهی غمگین و با دستان خالی میهمانی را ترک کند./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات