۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۶۷۳۲۳

توصیه امام جمعه اهواز به قرائت دعای فرج در لیالی قدر

آیت الله موسوی جزایری با توصیه به قرائت دعای فرج در لیالی قدر، گفت: شب قدر به بطالت و شوخی گذرانده نشود بلکه باید در آن برای خود تصمیم و فیض ببریم.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در ویژه برنامه سحرخیزان با بیان اینکه به احتمال بسیار ۲۱ رمضان شب قدر است، خاطرنشان کرد: مقدرات انسان ها در ۳ شب قدر به این صورت است که در نخستین شب، پیشنهاد و در دومین شب، مسجل و در شب سوم به مرحله امضا می رسد و این شب ها تا آنجا اهمیت دارد که خداوند سوره قدر را نازل کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان اینکه حال امیرمؤمنان به هنگام تلاوت سوره قدر دگرگون می شود، اظهار داشت: آن حضرت در پاسخ به فرزندان می فرماید، پیامبراکرم وقتی این سوره نازل شد مرا طلبید و گفت سوره قدر، سوه من است و تا زمانی که زنده باشم مطلب و محتوای آن در ارتباط با من است اما پس از مرگم متعلق به تو خواهد شد و در ادامه به فرزندانت خواهد رسید.

امام جمعه اهواز افزود: حضرت ختمی مرتبت می فرماید که ملائکه در شب قدر حوادث سال گذشته و مقدرات سال پیش رو را عرضه می کنند و از صبح تا شب گروه گروه در حال عروج و نزول هستند.

زعیم حوزه علمیه خوزستان در ادامه به تفسیر سوره قدر پرداخت و گفت: منظور از نزول قرآن در شب قدر آن است که همه قرآن به صورت دفعی بر قلب مقدس پیامبر نازل شد اما به صورت تدریجی در ۲۳ سال فرود آمد.

آیت الله موسوی جزایری ادامه داد: «روح» در سوره قدر یک گروه خاص و به واقع فرمانروایان ملائکه هستند که بر امام زمان(عج) نازل و مقدرات یک سال ما را خدمت آن حضرت عرضه می کنند.

وی با توصیه به قرائت دعای فرج در لیالی قدر خاطرنشان کرد: شب قدر به بطالت و شوخی گذرانده نشود بلکه باید در آن برای خود تصمیم و فیض ببریم./۹۴۵۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات