۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۵۶۷۳۲۵
آیت الله میرباقری:

رزق‌ خاص در شب‌های قدر تقسیم می‌شود

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان گفت: رزق‌ خاص در شب‌های قدر تقسیم می‌شود، اگر می‌خواهیم به این رزق برسیم باید دنیا در نگاه ما کوچک و حقیر شود.
آیت الله میرباقری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد مهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری در مراسمی که شامگاه گذشته در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، درباره آیه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم، گفت: آیه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم که ۱۱۳ بار در قرآن کریم تکرار شده، از آیات اعظم قرآن است.

وی افزود: خداوند متعال امر کرده هر کاری را با ذکر این آیه شریفه آغاز کنیم و از خدای متعال کمک بگیریم تا در جمیع کارها به چیزی جز خداوند عزوجل تکیه نکنیم. اگر کسی به این آیه شریفه توجه داشته و در تمام ساعات شبانه روز به این آیه ملتزم باشد، از شرک‌های پنهانی و خفی که در زوایای دل و وجود انسان است در امان خواهد بود.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان ابراز داشت: روایت است وقتی انسان از روی غفلت، به جای توجه به مسبب الاسباب تکیه به اسباب می‌کند، خداوند متعال به واسطه مبتلا کردن به چیزی، غبار غفلت را از دل او می‌زداید. ذکر آیه شریفه بسم الله الرحمن الرحیم انسان را به مقام توحید، آرامش و اطمینان می‌رساند.

وی بیان داشت: خداوند عزوجل نسبت به مومنان رحمت خاصی دارد که روزیِ آنهاست. رزق یقین، ایمان، توکل، محبت به خدای متعال، بیرون رفتن محبت دنیا از دل انسان بسیار قیمتی و ارزشمند است و با نعمتهای دیگر قابل مقایسه نیست.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: بزرگانی مانند حبیب، زهیر، مالک اشتر، سلمان و عمار که در کنار معصوم ایستادند و رنج راه را تحمل کردند، رزق خاص داشتند. همه ما برای اینکه بتوانیم در فرصت محدود دنیا با امام خود همراه شویم نیاز به رزق خاص(معرفت و محبت به خدا و اهل بیت و فراغت از دنیا) داریم تا گرم و سرد روزگار ما را از راه حق و خدا دور نکند.

نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان اظهار داشت: رزق‌های خاص در لیالی قدر تقسیم می‌شود. اگر به این رزق برسیم می‌توانیم کنار ائمه(ع) بمانیم. اگر می‌خواهیم همسفر امیرمومنان(ع) و امام زمان(عج) باقی بمانیم و سختی‌های راه، فتنه‌ها، شبهه‌ها و شهوت‌ها در ما اثر نکنند باید دنیا در نگاه ما کوچک و حقیر شود تا به رزق خاص در شب قدر برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شب قدر مانند حرم امام معصوم است و هیچ یک از محبین دست خالی از این شب برنمی‌گردند. کسی که اسیر دنیاست، اسیر آتش است. در این شب‌ها خود را به امیرمونان(ع) برسانیم تا از آتشی که شیطان روشن کرده، در امان بمانیم./۹۶۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات