۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۵۶۷۳۲۷
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و ملی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: بر مسلمانان واجب است که در هر نقطه از جهان به خیابانها آمده و از فلسطین دفاع کنند؛ شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و ملی است.
امام جمعه ارومیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در مراسم شب بیست و یکم رمضان در مصلای امام خمینی (ره) به سالروز قیام ۱۵ خرداد اشاره و اظهار کرد: ۱۳ خرداد ۴۲ با عاشورای حسینی مصادف بود و امام خمینی (ره) با صراحت به اسرائیل حمله کرد این درحالی بود که مردم نمی دانستند حرکتهای اسرائیل چه صدماتی برای ایران دارد، امام به توطئه های این رژیم غاصب برای نابودی اسلام و روحانیت اشاره کرد.

وی اضافه کرد: رژیم پهلوی پس از این سخنرانی، امام راحل را شبانه دستگیر و در تهران زندانی کرد، در ۱۵ خرداد مردم با اطلاع از دستگیری امام(ره) در شهرهای مختلف تظاهرات کرده و خواستار آزادی امام شدند که توسط رژیم ستمشاهی به خاک و خون کشیده شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مردم، امام و رهبری و انگیزه دینی و مذهبی را سه محور اساسی شکل گیری جریان ۱۵ خرداد است و در واقع نطفه انقلاب اسلامی منعقد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه ۱۵ خرداد آغازگر مبارزات مردمی و پیروزی انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تحلیل گران فکر نمی کردند که روحیه مذهبی و دینی مردم را به اعتراض علیه رژیم پهلوی به خیابانها بکشد اما مردم با تکیه بر دین و رهبری امام خمینی قیام کردند تا اینکه در سال ۵۷ انقلاب به پیروزی رسید از این رو نقش قیام ۱۵ خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام خمینی(ره) اشاره کرد و افزود: بر مسلمانان واجب است که در هر نقطه از جهان به خیابانها آمده و از فلسطین دفاع کنند؛ شرکت در راهپیمایی روز قدس وظیفه شرعی و ملی است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: هدف استکبار جهانی، ایجاد سایه امن برای رژیم صهیونیستی است تا خطراتی آن را تهدید نکند و تشکیل گروه های تکفیری و سوق آن به سوی کشورهای مسلمان با این هدف صورت گرفت که با عنایت خداوند مهار شد‌.

امام جمعه ارومیه گفت: مسلمانان باید فراموش نکنند که فلسطین مساله اصلی اسلام است و وظیفه داریم در این روز به خیابانها آمده و علیه رژیم غاصب اسرائیل اعتراض کنیم.

وی در ادامه به فضیلت های شب قدر اشاره و تصریح کرد: همانگونه که خداوند به مکان های خاص مانند مساجد و سایر اماکن مذهبی ارزش قائل شده، به زمان های خاص هم ارزش و شرافت داده است، ساعات رمضان از همه اوقات بهتر است و درهای رحمت الهی به روی مردم باز است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در ماه رمضان بهترین شب، شب قدر است و عبادت در آن بهتر از هفتاد سال عبادت است.

امام جمعه ارومیه تاکید کرد: بهترین عمل و بالاترین توفیق در شب قدر این است که گناهان انسان بخشیده شود و توبه آن مقبول درگاه حق قرار بگیرد.

وی افزود: انسان باید در این شب عنایت خداوند را به سمت خود جلب کند که در اینصورت شب قدر را درک کرده و از رستگاران خواهد بود اما اگر چیزی به دست نیاورد از خاسران و زیانکاران است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: توبه و استغفار نه تنها آخرت بلکه دنیای انسان را آباد می کند چراکه وسیله ای برای افزایش رزق و رحمت الهی است.

وی گفت: استغفار و توبه از درجه بالایی برخوردار و دارای ۴ مرحله اساسی است که اظهار پشیمانی و ندامت از گناه، تصمیم بر ترک گناه، ادای حق الناس و همچنین ادای حق الله از جمله آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در ادامه با اشاره به جایگاه والای امیرمومنان، خاطرنشان کرد: اشقیا عدالت، علم، شجاعت و صلابت امیرمومنان را نتوانستند تحمل کنند و تصمیم بر شهادت ایشان گرفتند و بعد از آن نیز به خاطر کینه از این امام ۶۰ سال از ایشان در منابر بدگویی کردند./۹۳۶/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات