۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۵۶۷۳۴۹
تجمع علمای مسلمان لبنان:

خیانت حاکمان عربی مانع اصلی آزادی فلسطین است

تجمع علمای مسلمان خیانت حکام عربی را مهمترین عامل در مسیر آزادی فلسطین دانسته و تاکید کرد که با تکیه به خدا و ظرفیت‌های امت اسلامی به زودی فلسطین آزاد خواهد شد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، تجمع علمای مسلمین لبنان با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالروز «نکسه» خیانت حاکمان عربی به مسأله فلسطین را دلیل اصلی پیروزی کوتاه مدت رژیم صهیونیستی بر امت اسلامی در مسیر آزادی فلسطین دانست.

در این بیانیه آمده است: در آن دوران حرکتی به رهبری جمال عبدالناصر و با همراهی امت اسلامی برای آزادی فلسطین از چنگال رژیم صهیونیستی شکل گرفت اما برخی حاکمان عرب که حاکمیت خود را در خطر دیدند با توطئه‌گری و محاصره اقتصادی و سیاسی سبب شکست ارتش جمال عبدالناصر شدند.

تجمع علمای مسلمان با اشاره به وجه تشابه میان آن دوران با شرایط کنونی منطقه خاطر نشان کرد: امروز نیز نهضتی اسلامی برای قرار دادن فلسطین به عنوان مهمترین مسأله جهان اسلام و آزادی آن از دست اشغالگران صهیونیستی شکل گرفته است.

تجمع علمای مسلمان افزود: کشورهای عربی که دیروز در برابر جمال عبدالناصر ایستادند امروز نیز در برابر جمهوری اسلامی ایران به عنوان نقطه مرکزی محور مقاومت که با صداقت، شجاعت و صبر، مسأله فلسطین را احیا کرده، گردن‌کشی می‌کنند.

تجمع علمای مسلمان با اشاره به تلاش کشورهای عربی برای حمله رییس جمهور آمریکا به ایران تصریح کرد: حاکمان عربی ایران را به ارسال سلاح به یمن برای حمله به عربستان و نیز تقویت شعار «مرگ بر اسرائیل» متهم می‌کنند همانگونه که در گذشته نیز این رفتار را از آنان در مقابله با عبدالناصر مشاهده کردیم. اگر ایران در جنگ یمن دخالت می‌کرد وضعیت به گونه دیگری می‌بود.

این تجمع در پایان اظهار داشت: باید از گذشته درس گرفت و به فرموده امام خمینی(ره) نه به شرق و نه به غرب و نه حتی به رهبران و حکام عربی اعتماد کنیم بلکه با اعتماد به توان خود می‌توانیم اسرائیل را نابود و فلسطین را آزاد کنیم. جنگ در یمن، عراق، سوریه و لبنان ما را از مسأله اصلی امت اسلامی یعنی آزادی فسطین باز نخواهد داشت./981/ب901/ر

ارسال نظرات