۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۶۷۳۵۲
آیت الله فقیهی:

تحریف در ارزش ها و آرمان ها گناهی بزرگ و نابخشودنی است

عضو جامعه مدرسین با تأکید بر این که نباید در کلام بزرگان و ارزش ها تحریف ایجاد کرد، گفت: امروزه مشاهده می کنیم که برخی احزاب و گروه ها متأسفانه بخشی از وصیت نامه امام راحل که به نفعشان است را مطرح می کنند، اما بخش های دیگر آن را مستور می دارند.
آیت الله فقیهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در سلسله جلسات تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، با اشاره به آیه 59 سوره بقره گفت: این آیه شریفه اشاره به تحریفی است که بنی اسرائیل در واژه «حطة» انجام دادند؛ این واژه در لغت عرب به معنای اعتراف به گناهان و طلب بخشش است، اما آن ها این واژه را «حنطة» به معنای «گندم» خواندند و در آن تحریف ایجاد کردند.

وی افزود: این کار قوم بنی اسرائیل همانند عمل برخی از افراد است که هنگام سخن از انقلاب و دین و دیانت همه چیز را رها کرده و تنها به بخش اقتصادی می پردازند و به دنبال منافع هستند.

آیت الله فقیهی با تأکید بر این که نباید در کلام بزرگان تحریف ایجاد کرد، بیان داشت: هنگامی که قوم بنی اسرائیل در دین خود تحریف ایجاد کردند، خداوند بر آن ها عذاب نازل کرد، زیرا حاضر نشدند به گناهان خود اعتراف و از درگاه ایزدی طلب بخشش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از چیزهایی که در جوامع اتفاق میفتد مسأله تحریف است، ابراز داشت: امروزه مشاهده می کنیم که برخی احزاب و گروه ها متأسفانه بخشی از وصیت نامه امام راحل را که به نفعشان است را مطرح می کنند، اما بخش های دیگر آن را مستور می دارند؛ این یک گناه بسیار بزرگ است که انسان بخشی از فرمایشات شخصی را ذکر کند و بخش دیگر را پنهان سازد.

وی با اشاره به این که دستورات شارع مقدس را باید به صورت کامل و دقیق انجام دهیم، اضافه کرد: ما باید از تاریخ عبرت بگیریم و بدانیم که تحریف در ارزش ها و آرمان ها یک گناه بسیار بزرگ و نابخشودنی است.

آیت الله فقیهی تأکید کرد: تغییر دستورات شارع مقدس به منزله تهمت و افترا به خداوند است و باید دانست که این کار عذاب الهی را در پی خواهد داشت؛ کسانی که دستورات شرع را عوض می کنند و در دین بدعت می گذارند، بدون تردید عذاب الهی شامل حالشان خواهد شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مقصود امام خمینی(ره) از تأکید بر «فقه جواهری» را این گونه توصیف کرد: مراد ایشان از تأکید مدام بر فقه جواهری این بود که احکام اسلامی نباید در جریان انقلاب اسلامی مورد تغییر و تحول واقع شود./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات