۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۵۶۷۵۴۱
آیت الله سلیمانی مطرح کرد؛

ضرورت پاسداری از حریم ولایت، رهبری و مرجعیت

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با بیان این که امیرمؤمنان(ع) نخستین کسی بود که از میان جامعه مردان به پیامبراکرم(ص) ایمان آوردند، گقت: این گواهی تاریخ است، اما انحراف فکری به جایی رسید که که به ایشان نه تنها ناسزا می گفتند، بلکه لعن می فرستادند.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در ویژه برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان شبکه استانی هامون با اشاره به این که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در اعتقاد شیعه احتمال بسیار قوی برای شب قدر بودن دارد، گفت: در این شب نورانی باید بسیار استغفار کرده و از خداوند بهترین کمالات را درخواست کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این که امیرمؤمنان(ع) نخستین کسی بود که از میان جامعه مردان به پیامبراکرم(ص) ایمان آوردند، اظهار داشت: این گواهی تاریخ است، اما انحراف فکری به جایی رسید که که به ایشان نه تنها ناسزا می گفتند، بلکه لعن می فرستادند.

وی افزود: یکی از صاحبان قدرت در آن روز، سخت بر این سنت شیطانی اصرار داشت و در سراسر جامعه آن روزگار تبلیغ می کرد که همه بر امیرمؤمنان(ع) ناسزا گفته و لعن بفرستند؛ از جمله این تبلیغ ها نامه ای بود که وی به سعد ابی وقاص فرستاده بود مبنی بر این که «چرا در خطبه ها و سخنان خود علی(ع) را مورد لعن قرار نمی دهی؟» سعد ابی وقاص نیز در پاسخ به او گفت «من سه فضیلت در علی(ع) دیدم که نمی توانم زبان به لعن او بگشایم»؛ نخستین فضیلت این که در غزوه تبوک، پیامبر اکرم(ص) امیرمؤمنان(ع) را برای حفاظت از جامعه گماردند و سپس فرمودند «همانا تو برای من به منزله هارون برای موسی(ع) هستی با این تفاوت که بعد از من دیگر پیامبری نخواهد آمد»؛ حال من چگونه بر او لعن بفرستم؟

آیت الله سلیمانی اضافه کرد: سعد ابی وقاص همچنین دومین فضیلت امیرمؤمنان(ع) را در جنگ خیبر و جریان مباهله به آن شخص ستمگر گوشزد کرد و گفت «نمی توان کسی که جان و روح پیامبر(ص) است را مورد لعن قرار داد».

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: این منطق سعد ابی وقاص بود که با دیدن فضائل نمی توانست لب به لعن و سب بگشاید، اما بسیاری از افراد کوردل بودند که فضائل حضرت(ع) را می دیدند، اما باز هم به جایگاه ایشان جسارت می کردند.

وی در پایان یادآور شد: امروزه ضروری است که همه ما پاسدار حریم ولایت، رهبری و مرجعیت شیعی باشیم./841/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات