۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۵۶۷۵۷۵
سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس ساری:

حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی، دکترین نظام اسلامی است

رییس ستاد اقامه نماز مازندران به دکترین مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اندیشه ای والا نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و روز جهانی قدس را نامگذاری کردند.
رییس ستاد اقامه نماز مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران امروز در سخنرانی پایانی مراسم روز جهانی قدس مرکز استان گفت: قدس قبله نخست مسلمین بوده که نمی توان به سادگی از آن گذشت.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام در شب معراج یا در آن محل توقف کرد یا از آنجا عروج کرد بنابر این نمی شود از قدس گذشت، افزود: همان طور که امام خمینی(ره) فرمودند فلسطین پاره تن اسلام است و هیچ گاه نمی توان از آن گذشت و آن را فراموش کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران به دکترین مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی اشاره کرد و بیان داشت: امام خمینی(ره)، بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اندیشه ای والا نسبت به این موضوع  واکنش نشان دادند و روز جهانی قدس را نامگذاری کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که امروز مسأله قدس و فلسطین آرمان نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران است، خاطرنشان کرد: ملت با بصیرت و انقلابی ایران اسلامی در چهار دهه اخیر علیرغم همه فشار ها و تهدید، از فلسطین و قدس به طور جدی و عملی دفاع و پشتیبانی کردند.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران به شعارهای مختلف سران رژیم صهیونستی در خصوص منطقه خاورمیانه اشاره کرد و بیان داشت: آنها در موضوع نیل و فرات ماندند و اکنون به دنبال تشکیلاتی برای حمایت از خود هستند.

سخنران مراسم روز جهانی قدس ساری با بیان این که امام خمینی(ره) زمانی که اتحاد شوروی و رژیم سرمایه داری بر دنیا حاکم بود آنها را دعوت به اسلام و دین کرد، ادامه داد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در پیام خود به گورباچوف شکستن اندیشه مارکسیسم را متذکر شدند که شاهد تحقق آن بودیم.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این‌که پس از فروپاشی شوروی، آمریکا و دنیای سرمایه داری گمان می کرد که به تنهایی می تواند دنیا را اداره کند، افزود: ترویج زندگی سرمایه داری از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی  نفی و اصل قدرت متعلق به اسلام و صالحان عنوان شد.

وی، نتیجه تلاش امام خمینی(ره) را شور و شعور انقلابی در جهان دانست و گفت: امت اسلام باید هوشیاری خود را حفظ کند و تلاش سردمداران صهیونیست مبنی بر اختلاف بین دولت های منطقه را به درستی ادراک کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تهمت پراکنی علیه ایران اسلامی و ایران هراسی پروژه دیگری است که صهیونیست ها دنبال می کنند، افزود: از بین بردن قبح ارتباط با اسرائیل و تضعیف تمرکز سازمان های اسلامی، تداوم جنگ فرسایشی، پیوند همبستگی با وهابیت و بسیاری دیگر از  این دست پروژه ها از جمله برنامه های این رژیم غاصب برای تضعیف کشورهای منطقه است.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران، وظیفه نظام و آحاد مردم را حفظ وحدت و همدلی عنوان کرد و گفت: باید استقلال و قداست نظام و انقلاب را حفظ کرد تا بتوان با هدایت رهبری معظم انقلاب در برابر دشمنان پیروز شد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که امروز کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند چون آمریکای جنایت کار تلاش می کنند تا مسأله فلسطین را به حاشیه برانند، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اهداف غرب از ایجاد گروه های تکفیری و تروریستی در منطقه به فراموشی سپردن مسأله فلسطین بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروزبا شکست و نابودی داعش و دیگر گروه های تروریستی از سوی جبهه مقاومت شاهد بازگشت فلسطین و قدس به مسأله نخست جهان اسلام هستیم، خاطرنشان کرد: نباید تحت هیچ شرایطی موضوع فلسطین و قدس در میان جامعه اسلامی کمرنگ شود و مسائل حاشیه ای جایگزین آن شوند.

وی با اشاره به حمایت استکبار از اسرائیل و ظلم و ستم علیه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در برابر همه‌کسانی که مقابل دین قرارگرفته بودند، ایستاد و روز قدس، مرهون دوراندیشی و درایت امام راحل است.

حجت الاسلام ابراهیمی بابیان این‌که راه قدس از بستر کربلا می‌گذرد؛ خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش دارند با ایجاد اختلاف مرزی بین کشورهای منطقه به اهداف شومشان برسند و ما باید در این حوزه هوشیار باشیم و نگذاریم این خواب دشمن تعبیر شود.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که یکی از اهداف امروز استکبار تعیف مقاومت اسلامی در منطقه است، بیان داشت: باید با وحدت و همبستگی از ارزش های دینی و انقلابی صیانت کنیم تا دشمن از مواضع نامشروع خود عقب نشینی کند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات