۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۶۷۵۸۸
نماینده مردم آمل در مجلس:

دولت پاسخگو و پیگیر مشکلات کشور در حوزه اشتغال باشد

یوسفیان ملا گفت: دولت باید زمینه اشتغال و تشویق سرمایه گذاران را فراهم کند که تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند در حل مشکلات اشتغال و تولید اثربخش و دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.
یوسفیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل در مجلس امروز در نشست هم اندیشی تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی از نگاه امام راحل در بخش امام زاده عبدالله آمل با بیان اینکه اگر برای مسائل اقتصادی در کشور پاسخگو نباشد تبعات اجتماعی فراوانی را شاهد خواهیم بود، گفت: اگر چرخه تولید در کشور با توکل بر خداوند متعال و با اتکا به اقتصاد مقاومتی درحال گردش است نباید شاهد تبعات باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت باید در قبال حوزه اشتغال پاسخگو باشد، افزود: دولت باید زمینه اشتغال و تشویق سرمایه گذاران را فراهم کند و بارها مقام معظم رهبری بر تحقق  اقتصاد مقاومتی تاکید داشته و دارند که می تواند در حل مشکلات اشتغال و تولید اثربخش و دستاوردهای ارزنده ای داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی که مقام معظم رهبری در ابتدای سال مطرح کردند، گفت: نامگذاری امسال نیز در جهت پیشبرد سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی بوده و اصل و اساس اقتصاد مقاومتی مصرف کالای داخلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مصرف کالای داخلی را منجر به ایجاد اشتغال و بالارفتن ارزش پول ملی خواند و افزود: همه ابعاد و شاخصه‌ های اقتصادی در مصرف و حمایت از کالای داخلی نقش دارد و نتیجه و ثمره استفاده از کالای داخلی تحقق سیاست ‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مجلس با انتقاد ار دولت که بارها بیان کردند درهای اشتغال بر روی همه بسته است، خاطرنشان کرد: بعضی از جویندگان کار دارای مدرک کارشناسی ادبیات، الهیات و دیگر رشته ها هستند و ضرورت دارد دولت زمینه اشتغال این افراد را فراهم کند و در این مورد با دولت بحث داریم.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور ادامه داد: دولت با نوسازی ساختار اداری و ایجاد تشکیلات جدید، افرادی که نزدیک به سن بازنشستگی هستند را به عنوان مشاوران استفاده کنند و افراد جدید وارد دستگاههای اجرایی شوند.

نماینده مردم آمل در مجلس اظهار داشت: متاسفانه درگذشته عده ای وام های کلانی گرفتند که بتوانند در چرخه تولید به کار گیرند و پولی که دریافت کردند را در بخش های دیگر هزینه کردند و الان قادر به پرداخت نیستند که احکام ورشکستگی می گیرند.

یوسفیان ملا گفت: عده ای آمدند اموال نظام را خوردند و بردند و کسی نیامد این افراد را مورد بازخواست قرار دهد و نباید این گونه باشد.

وی بیان کرد: هرچه دولت بیاید برنامه 5 ساله و یا 20 ساله بدهد اتفاقی صورت نمی گیرد و اگر می خواهیم روی پای خودمان بایستیم نباید چشمداشتی به خارج داشته باشیم.

نماینده مجلس با بیان اینکه شاهد بالا رفتن آمار طلاق در کشور هستیم، گفت: افزایش آمار طلاق برای کشورمان اتفاق خوبی نیست و قدم نخست برای رفع نگرانی های جوانان و کم کردن آمار طلاق این است تا برای ایجاد اشتغال تلاش کنیم.

حجت الاسلام عبدالله اسماعیلی امام جمعه امام زاده عبدالله در ادامه با بیان اینکه اینگونه نشست ها می تواند در رفع مشکلات مثمرثمر باشد، گفت: در اینگونه نشست ها مسائل روز که مردم درگیر آن هستند مطرح شود تا بتوانیم راهکار مناسبی پیدا کنیم.

وی اشاره کرد: به زودی با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل، حوزه علمیه در جوار آستان مقدس امام زاده عبدالله(ع) راه اندازی می شود.

علیمردان رحمانی رییس شورای اسلامی شهر امام زاده عبدالله نیز گفت: اهمیت پرداختن به موضوع تحکیم خانواده، ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد و نهاد مقدس خانواده، رکن بنیادین اجتماع بشری و محمل فرهنگ‌ های گوناگون است تا آنجا که سعادت و شقاوت امت‌ها، مرهون رشادت و ضلالت خانواده است.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر افزایش سن ازدواج جوانان گریبانگیر خانواده‌ ها شده و ازدواج و تشکیل خانواده را به یک معضل اجتماعی جدی مبدل کرده است، افزود: بالا رفتن سن ازدواج، بی‌ اعتمادی را در سطح جامعه رواج داده و منجر به بروز آسیب ‌های اجتماعی، بحران های روحی و اخلاقی می شود و در نهایت مسائل خاصی را از لحاظ اجتماعی و جمعیتی در آینده به دنبال خواهد داشت.

رییس شورای اسلامی شهر امام زاده عبدالله با اشاره به نقش ماهواره ها در فروپاشی تحکیم خانواده عنوان داشت: متاسفانه ماهواره ها با تبلیغ تک فرزندی و یا زندگی بدون فرزند و قطع ارتباط با خویشاوندان، نقش مهمی در فروپاشی تحکیم خانواده دارند.

وی از روحانیان خواست تا در منابر درخصوص احکام شرعی، بصیرت شناسی، ترویج اعتقادات دینی و مسائل حوزه جوانان سخنرانی داشته باشند که از اهمیت بسیاری برخوردار است.

در این همایش حجت الاسلام عیسی زاده نماینده طلاب آملی مقیم قم و حجت الاسلام ایزدی مسوول زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل نیز مطالبی را عنوان کردند./1314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات