۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۶۷۶۵۹
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان:

استحکام پایه های زندگی در خوش اخلاقی و خوش گفتاری است

حجت الاسلام كلاه كج گفت: خوش کلامی و خوش رفتاری و تشکر از زحمات همسران تأثیر به سزایی در طراوت زندگی دارد.
خانواده متعالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام رضا كلاه كج، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان، بامداد امروز، در ویژه برنامه سحرخیزان با بیان اینکه خوش گفتاری از اسباب تحکیم روابط خانوادگی است، خاطرنشان کرد: صحبت صمیمی و مهربانه، رعایت ادب در کلام و تشکر از زحمات و تلاش های همسر از عوامل استحکام روابط خانوادگی است که مسیر زندگی زوجین را هموار خواهد کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه استحکام پایه های زندگی در گرو خوش اخلاقی و خوش گفتاری است، اظهار داشت: امام علی(ع) در وصیت به فرزندش، خوش رفتاری و خوش گفتاری با همسر را خواهان است و آن را عامل سعادت و صفای زندگانی زناشویی بیان می کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه امروزه به دنبال الگو در زندگی هستیم، افزود: از جمله الگوهای امروزی شهید میرقاضی سعید است که همسرش در ذکر احوالات وی می گوید؛ شهید بزرگوار آن چنان خوش رفتار و خوش گفتار بود که خاطره هایش تا ابد باقی خواهد ماند و هر کاری که انجام می دهد بخاطر علاقه و محبت حاصل شده در زندگی است.

حجت الاسلام کلاه کج خاطرنشان کرد: خوش کلامی و خوش رفتاری و تشکر از زحمات همسران تأثیر به سزایی در طراوت زندگی دارد و چنین مسأله ای را در زندگی حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) مشاهده می کنیم.

وی در پایان گفت: خوش رفتاری و درک همسران سبب می شود تا علاقه میان زوجین بیشتر شده و مشکلات و سختی های زندگی برطرف شوند./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات