۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۵۶۷۶۶۰
استاد حوزه علمیه:

تقوا و تحصیل اخلاق الهی تنها راه نزدیک شدن به امام زمان است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه محب تا خود را شبیه به محبوب نکند به محضر او مشرف نمی‌شود، گفت: تحصیل ورع، تقوا و اخلاق الهی انسان را به محضر امام زمان(عج) نائل می‌کند.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مهدیه تهران، گفت: دهه آخر ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به گونه‌ای که پیامبراکرم(ص) در این ایام به اعتکاف مشغول می‌شدند.

وی با بیان اینکه سالک طریق امام زمان(عج) باید به سه اصل توجه کند، اظهار داشت: انسان سالک تا زمانی که تشبه را در وجود خود ایجاد نکند به محضر ولی مشرف نمی‌شود زیرا تا سنخیت در وجود انسان ایجاد نشود به طور قطع انضمام منتفی خواهد بود؛ بنابراین انسان باید به علل و عواملی که موجب ارتباط بیشتر با امام زمان(عج) می‌شود توجه کند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه انسان مومن باید تحصیل ورع، تقوا و اخلاق الهی داشته باشد، ابراز کرد: هیچ قلبی کانون محبت امام زمان(عج) قرار نمی‌گیرد مگر اینکه آن قلب نسبت به انجام گناه و معصیت تنفر داشته باشد از این رو کسی نمی‌تواند خود را مرید اهل بیت(ع) بداند اما برعکس امر آن بزرگواران عمل کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: کسی که عاشق امام زمان(عج) است در انجام واجبات و ترک محرمات بسیار دقیق عمل می‌کند و اعضا و جوارح خود را در اختیار گناه قرار نمی‌دهد، انسان اگر ورع و تقوا داشته باشد هرگز در فضای مجازی آبروی کسی را نمی‌برد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز بداخلاقی در کانون خانواده‌ها و محیط اجتماعی در حال گسترش است، گفت: زمانی که نقش و جایگاه اعضای خانواده جابجا می‌شود چگونه انتظار می‌رود امنیت کانون خانواده حفظ داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با تاکید بر اینکه انسان اگر مطیع خداوند باشد خداوند او را در زمین مثل خود قرار می‌دهد، گفت: امروز در فضای مجازی برخی با ترویج بداخلاقی به تخریب اصول و مبانی دینی می‌پردازند تا مردم را از مسیر حق دور کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه رضایت خداوند از انسان در گرو رضایت امام زمان(عج) است، تصریح کرد: روایت است کسانی که امر اهل بیت(ع) را انجام و از نهی آنان اجتناب می‌کنند آن بزرگواران را از خود راضی نگاه می‌دارند؛ انسان در انس گرفتن با قرآن کریم است که می‌تواند امام زمان(عج) را از خود راضی نگاه دارد، انس با قرآن کریم شامل قرائت، عمل و پیروی از دستورات آن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان باید نسبت به امام معرفت داشته باشد، ابراز کرد: در قیامت امام معصوم به داد محبان و مریدان خود می‌رسد امام زمان(عج) می‌فرمایند: شما به یاد من نیستید اما من به یاد شما هستم و برای شما دعا می‌کنم؛ امام زمان(عج) شیعیان خود را به نام می‌شناسند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی ادامه داد: انسان باید امام عصر(عج) حضرت را حاضر و ناظر اعمال خود ببیند از این رو لازم است مدام حضرت را یاد کند و از موجبات تاثر و ناراحتی ایشان بپرهیزد و در همه سختی‌ها و بحران‌ها به ایشان متوسل شود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات