۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۶۷۶۸۷
سید حسن نصرالله:

هدف امام از نامگذاری روز قدس زنده نگه داشتن آن نزد امت اسلامی بود

دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود به مناسبت روز قدس گفت: هدف امام خمینی(ره) از نامگذاری روز قدس زنده نگه داشتن آن نزد امت اسلامی بود.
سید حسن نصرالله

به گزارش خبرگزاری رسا، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان به مناسبت روز قدس در منطقه مارون الرأس واقع در جنوب لبنان و در مرزهای مشترک با فلسطین سخنرانی مهمی ایراد کرد.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد که هدف امام خمینی (ره) از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز قدس این بود که مسأله فلسطین و بیت المقدس در وجدان امت اسلامی زنده باشد و همه ملت های جهان با این موضوع اعلام همبستگی نمایند.

وی افزود: قدس ماهیت اصلی نزاع موجود با رژیم صهیونیستی است که بیش از هفتاد سال است این نزاع شروع شده و قدس نماد این نزاع است.

سید حسن نصرالله در مورد علت انتخاب مارون الرأس به عنوان مکان گرامیداشت روز جهانی قدس برای سال جاری گفت: این امر برای ما نشان دهنده دو نماد است یکی نزدیکی به فلسطین و دیگری روح چالش با دشمن صهیونیستی است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مناسبت روز جهانی قدس به‌رغم تلاش های دشمنان مسأله فلسطین و قدس برای لغو این مراسم هر روز پرشکوه تر و زنده تر برگزار می شود؛ چرا که مسأله فلسطین و قدس در وجدان ملت های جهان زنده است.

وی تاکید کرد: امروز قدس با سه چالش مواجه است، نخستین چالش به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی از سوی کشورهای جهان و تسلیم شدن در برابر تصمیم آمریکا است، چالش دوم مربوط به ترکیب جمعیتی قدس و تغییر هویت ساکنان این شهر مقدس است و چالش سوم مسأله مقدسات در شهر قدس به ویژه مسجد الاقصی و حریم این مسجد مبارک است.

سید حسن نصرالله با تاکید بر اینکه باقی ماندن شهروندان بیت المقدس در این شهر و حفظ خانه ها، اماکن تجاری و حضور در این شهر نبرد واقعی در برابر دشمن صهیونیستی است، گفت: دشمن صهیونیستی تا کنون از ایجاد تغییر اساسی در قدس به ویژه قدس شرقی ناتوان بوده است و صدها هزار فلسطینی در قدس ساکن هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: کمک به شهروندان قدس برای تداوم زندگی در خانه هایشان وظیفه همه است و این از طریق کمک مالی امکان پذیر است تا آنها بتوانند به دور از فشارهای مالی در شهر خود زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه کمک مالی به شهروندان قدس برای مقاومت، خط مقدم دفاع از این شهر مقدس است، افزود: چالش جدید و بی سابقه ای که قدس و فلسطین در جهان عرب و از جانب برخی کشورهای عربی با آن مواجه هست، ایجاد چالش دینی، عقدیتی، فلسفی و تاریخی برای شکست در برابر رژیم صهیونیستی است.

نصرالله در ادامه یادآور شد: ما شاهد تحریف و جعل برخی معانی و آیات قرآن هستیم، برخی می خواهند قدرت خود را از طریق آمریکا حفظ کنند به همین علت رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند و در راستای سرکوب مسأله فلسطین حرکت می کنند.

سید مقاومت تصریح کرد: برخی وعاظ و فقهای درباری بعد از هفتاد سال به این نتیجه رسیدند که صهیونیست ها دارای حق تاریخی و دینی در بیت المقدس هستند و قدس متعلق به آنها است و فلسطینیان باید این شهر را ترک کنند و این مسأله ای گمراه کننده است.

دبیر کل حزب الله لبنان اظهار داشت: آنچه امروز در قدس اتفاق می افتد شبیه فتواهای واعظان درباری در مسأله رانندگی زنان در عربستان است و مسؤولیت علما و رسانه ها و همه صاحبان قلم در مواجهه با این تفکر تحریفی برای مسأله قدس سنگین است.

وی افزود: برخی به دنبال جایگزین کردن اولویت ها در نسل های ما هستند و نبرد ما با مستحکم سازی محیط استراتژیک شکل می گیرد، همه آنچه که در فلسطین اتفاق می افتد نشان دهنده موضع ملت فلسطین در نوار غزه است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: اکثریت قاطع شهروندان فلسطینی که به نوار مرزی غزه می روند جوانان هستند و این شاخص خوبی در این زمینه است.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: همه اقشار ملت فلسطین اعم از رهبران سیاسی و جوانان و سایر اقشار برای پذیرش معامله قرن در معرض فشارهای سنگینی قرار دارند، ولی این ملت از مسأله خود چشم پوشی نخواهد کرد.

وی تصریح گرد: مقاومت ملت فلسطین در نبرد ما نقطه قوت اصلی در به شکست کشاندن معامله قرن به شمار می رود. حتی گروههای عربی و اسلامی زیادی در جهان با ملت فلسطین اعلام همبستگی کرده اند.

وی افزود: هر کشور عربی که تابع و وابسته به آمریکا است، مردم آنها برای حمایت از قدس و فلسطین تحت فشار هستند، به همین علت زمانی که ما می بینیم صنعا تنها پایتخت عربی است که جمع کثیری از مردم این کشور به‌رغم گرسنگی، بیماری و بمباران در همبستگی با فلسطین تظاهرات می کنند، این نشان دهنده ایمان واقعی آنها است، البته در بحرین نیز مردم به‌رغم سرکوب و سلب تابعیت با مردم فلسطین اعلام همبستگی می کنند، اما رژیم بحرین به دنبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

سید حسن نصرالله عنوان کرد: ما امروز از محور مقاومت قدرتمند سخن می گوییم و این محور دنبال سکوت، چشم پوشی یا خروج از نبرد با دشمن نیست.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌رغم همه فشارها و تحریم هر روز در منطقه و داخل قدرتمندتر می شود و کسانی که به تغییر نظام اسلامی در ایران دلخوش کرده اند باید به آنها بگویم که این دل خوش کردن برای آنها سرابی بیش نیست.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: طبیعی است که مخالفان و دشمنان ایران خود را به رژیم صهیونیستی نزدیک ببیند و این مسأله تبدیل به واقعیت شده است و اگر ایران تسلیم توطئه علیه فلسطین شده بود و یا اینکه امام خمینی (ره) گفته بود مسأله فلسطین به ما ارتباطی ندارد، با این همه خصومت از جانب آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه خلیج فارس مواجه نبود.

سید حسن نصرالله گفت: در عراق نیز شاهد راهپیمایی نظامی در بغداد به مناسبت روز جهانی قدس از سوی کسانی که داعش را شکست دادند، بودیم. موضع مرجعیت دینی عراق نیز در قبال مسأله فلسطین از سال ۱۹۴۸ از زمان آیت الله محسن حکیم و آیت الله خوئی تا موضع مراجع کنونی مشخص است.

دبیر کل حزب الله ادامه داد: امروز بخش اعظم خاک سوریه امن شده است و طبیعی است که دشمنان به دنبال تحقیق برخی دستاوردها برای خود باشند. رژیم صهیونیستی به سقوط بشار اسد دلخوش کرده بود؛ اما امروز دشمن صهیونیستی هدف خود را در سوریه تغییر داده است و می گوید که نبرد به سمت اخراج ایران و حزب الله از سوریه پیش برود و برخی نیز به خاطر این موضوع خوشحال هستند و می خواهند با روسیه در این مورد مذاکره کنند.

وی تاکید کرد: زمانی که به سوریه رفتیم با توجه به فهم خود از حوادث در این مورد تصمیم گرفتیم، ما شاهد توطئه بزرگ که کل سوریه را و محور مقاومت را هدف قرار داده بود، بودیم. البته ما به درخواست دولت سوریه رفتیم و پروژه خاصی را دنبال نمی کردیم. حزب الله تحت هیچ شرایطی دنبال برنامه خاصی در سوریه نبود و ما با توجه به اقتضای ضرورت و درخواست رهبران سوریه در این کشور حضور داریم.

دبیر کل حزب الله اظهار داشت: ما در پیروزی بزرگ سوریه بر توطئه سهیم بودیم و زمانی که رهبران سوریه به این نتیجه برسند که حزب الله نباید در این کشور حضور داشته باشند ما سپاسگزار خواهیم بود، اما اگر همه جهان بر اخراج ما از سوریه اجماع کنند، در این زمینه موفق نخواهند شد مگر اینکه رهبران سوریه این موضوع را از ما درخواست کنند.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ما ایمان راسخ به قدس و مسأله فلسطین داریم و از لحاظ اعتقادی و تاریخی بر این باوریم که قدس به صاحبان اصلی آن بازخواهد گشت و فلسطین آزاد خواهد شد. ما به دنبال قتل و کشتار نیستیم و نمی خواهیم کسی را به دریا بیندازیم، بلکه به شما می گوییم که به کشورهایی که از آن آمده اید برگردید و اگر بر اشغالگری پافشاری کنید، روز جنگ بزرگ خواهد آمد و ما در چنین روزی به صورت دسته جمعی در قدس نماز خواهیم خواند. /۸۴۷/ب۱۰۳/ف

 

 

ارسال نظرات