۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۶۷۸۴۰
حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد:

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی یک معلم نمونه بود

استاد حوزه در مورد شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی گفت: آن عالم ربانی تربیت شده حوزه علمیه قم و اخلاق اسلامی است و یک معلم نمونه بود.
محقق داماد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد استاد حوزه علمیه ظهر امروز یک‌شنبه(20خردادماه) در مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی رییس سازمان سمت گفت: این عالم ربانی و دانشمند فرهیخته دو ویژگی بارز داشت، اولین ویژگی او این بود که ایشان یک روحانی نمونه به معنای واقعی بودند..

وی ادامه داد: خداوند به ایشان از همان روز اول که برای تحصیل از روستا به حوزه علمیه آمده بودند لطف ویژه‌ای داشتند، ایشان از همان ابتدا تحصیل تمام دروس خود را به طور دقیق مطالعه می‌کرد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: این عالم بعد از تحصیلات مدرسه به سوی مکتب‌های مختلف رفت و در بروجرد و قم نزد اساتید بسیار زبده تحصیل خود را ادامه داد، ایشان در زمان مرجعیت آیت‌الله بروجردی به قم ‌رفتند و از اساتیدی چون علامه طباطبایی بهره بردند.

حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد یادآور شد: او یک روحانی با قناعت بود و در کمال مناعت طبع تا آخر عمر زندگی کرد، او بعد از این همه فعالیت و سمت‌های مختلف زندگی ساده داشت.

وی با تذکر به عموم مردم در مورد جامعه روحانیت تصریح کرد: ما همیشه افرادی چون من روحانی را نباید ببینید، در لباس ما روحانیون افرادی همچون مرحوم احمدی هم وجود دارد، ایشان سعی کردند تمام مقاطع تحصیلی را به ترتیب و‌ منظم طی کنند و در دانشگاه یک روند تحصیلی خوب را در میان اساتید داشته باشند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اساتید دانشگاه و آموزگاران دبیرستان‌ها بدانید این استاد فقید ۵دقیقه کلاس درس را زودتر تمام نمی‌کرد، همیشه بابت این موضوع مورد انتقاد بود اما دقایق برای تعیلم علم را غنیمت می‌شمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محقق داماد ابراز داشت: ایشان تربیت شده حوزه علمیه قم و اخلاق اسلامی است، او علاوه بر دقت در تحصیل در تربیت شاگرد هم بسیار حساس بود و تمام آنچه را از به عنوان یک آزمون از شاگرد خود می‌گرفت با دقت مطالعه می‌کرد و بر آن حاشیه می‌زد.

وی در پایان گفت: دکتر احمدی حتی در کتاب‌هایی که به او‌هدیه می‌‎دادند حاشیه می‌زد و به همین منظور ای کاش برای یکبار هم که شده ایشان را به عنوان یک معلم نمونه انتخاب می‌‌کردند، او در یک معنا در دانشگاه و حوزه هم شاگرد و هم استاد نمونه‌ای بود./۸۱۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات