۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۵۶۷۹۷۶
در ماهنامه پاسدار اسلام می‌­خوانیم؛

آیت الله مؤمن: امام خمینی و رهبر انقلاب به کسی باج ندادند

جدیدترین شماره ماهنامه پاسدار اسلام با گفت وگویی از آیت محمد الله مؤمن قمی با عنوان «امام خمینی و مقام معظم رهبری به کسی با ج نداده اند» روانه بازار نشر شد.
ماهنامه پاسدار اسلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره‌های ۴۳۵ و ۴۳۶ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه اردیبهشت و خرداد 1397 را به مدیرمسؤولی محمدحسن رحیمیان چاپ و روانه بازار کرد.

در این شماره مطالبی با عناوین: لزوم تجلی توحید در تمام اعمال انسان؛ از آیت الله مجتبی تهرانی(ره)، راه اهل بیت همان راه مستقیم است؛ از آیت الله احمد خاتمی، شایسته سالاری در گزینش وزیران و معاونان و کارگزاران؛ از حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام خمینی و مقام معظم رهبری به کسی باج ندادند ؛ گفت‌گوی صمیمی با آیت الله مؤمن، و ادامه امام خمینی در آینده تاریخ ما از استاد اصغر طاهرزاده آمده است.

در پرونده ویژه «حمایت از کالای ایرانی» این ماهنامه به بررسی موضوعاتی همچون: حمایت از کالای داخلی و پرهیز از کالای خارجی از نگاه علمای شیعه، حمایت از کالای ایران و الزامات فرهنگی، حقوق و اقتصادی، حمایت از کالای ایرانی، سلوک مردی که بر اعتبار کالای ایرانی افزود، الزامات حمایت از کالای ایرانی و فقیه مجاهدی  که بر خوداتکایی تأکید داشت، پرداخته شده است.

از دیگر عناوین این ماهنامه می‌توان به موضوعاتی همچون: مدیرانی که به بهشت نمی‌روند، مبانی انقلاب اسلامی در قران و روایات، آثار معادباوری در منش‌های فرهنگی جوامع اسلامی از منظر علوی، نکته‌هایی درباره خانواده از زبان علی علیه السلام، خورشید در مه، محبت عامل نزدیک دل­ها به یکدیگر است، صدای کدام جمهوری؟ سیمای کدام انقلاب؟، سیاست تا دیانت، توطئه و پروژه امریکایی اسرائیلی با هدف جداکردن سوریه از محور مقاومت چگونه شکل گرفت، جایگاه قدس در اسلام؛ انتخابات عراق؛ نتایح و چشم اندازها، بی پرده با تاریخ و نگاهی به حوادث اردیبهشت و خرداد 63 اشاره کرد.

آیت الله محمد دانش‌زاده قمی مشهور به مؤمن؛ گرچه مسوؤلیت‌های خطیری همچون رییس دیوان عالی دادگاه های انقلاب و دبیری شورای مدیریت حوزه را بر عهده داشته و از اعضای محوری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است، اما از شخصیت­هایی است که با شورای نگهبان و قانون اساس و یار دیرینش ایت الله جنتی شناخته می‌­شود.

آیت الله مؤمن عضو مجلس خبرگان رهبری درگفت و گویی با این نشریه با عنوان «امام خمینی و مقام معظم رهبری» به دفاع از حقاینت ولایت فقیه و امام پرداخته و امام خامنه­ ای را خلف صالخ امام راحل می ­داند که مانند شیر ایستاده و همچون امام به کسی باج نمی‌دهد؛ در بخشی از این گفت‌وگو درباه ضرورت تبیین مبانی ولایت فقیه و آموزش آن در حوزه علیمه چنین آمده است:

وابستگی حوزه به نظام اسلامی اشکال ندارد، ولی حوزه نباید گوش به حرف کسی بدهد که خلاف اسلام می ­گوید. در بحث ولایت امر و مباحث الهی را که خداوند برای پیامبر و ائمه قرار داده و اختیارت و منابع مالی حکومت و بعد در زمان غیبت که آیا ولایت داریم یا نداریم؛ باید ولی امر چگونه باشد، من در این موضوع بحثی که حدود 9 سال طول کشید و نتیجه آن سه جلد کتاب که چاپ شده است و خلاصه این سه جلد کتاب هم چاپ شده است.

وقتی آقا خامنه‌ای به قم تشریف ارودند، در جلسه‌ای به ایشان عرض کردم که الان شورای عالی حوزه هست و جامعه مدرسین هم که بزرگان حوزه هستند؛ حضور دارند. شما دستور بفرمایید که بیشتر کار بکنند و ایشان قبول کردند و فرمودند که ما این جلسه را قبلا داشتیم، ولی با حرف­هایی که آقایان زدند؛ باید جلسه را تکرار بکنیم و از آن موقع بعد مقداری بحث ولایت فقیه جان گرفته و در حوزه روی آن کار ­می‌­شود؛ اما باید بیشتر از این کار شود.

در بخش دیگر از این گفت‌وگو درباره شباهت­های سیره رفتاری امام خمینی و آیت الله خامنه­‌ای چینین می‌خوانیم:

امام خمینی در مقابل شرع کاملا تسلیم بود، آقای خامنه‌ای هم همین طور است و قسمتی از عشق ما به مقام معظم رهبری این است که مثل امام رفتار می­‌کند و می­‌گوید حکم خدا باید اجرا شود. مقام معظم رهبی همانند حضرت امام روی مسائل شرعی خیلی تأکید دارند.‌

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شماره های ۴۳۵ و ۴۳۶ ماهنامه عقیدتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی پاسدار اسلام ویژه فروردین ماه ۱۳۹۶ را در ۷۴ صفحه و به قیمت ۵۰۰۰ تومان منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۳/ش

ارسال نظرات