۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۶۸۱۳۰
منتشر شد؛

«آموزش در نهج ‏البلاغه»

این کتاب پنج فصل دارد: ۱. امام علی(ع)، شخصیتی بی مانند؛ ۲. جایگاه علم و معلم و حرکت دانایی محور جوامع؛ ۳. اصول تدریس و مهارتهای معلمی؛ ۴. اصول یادگیری و مهارتهای دانشجویی؛ و ۵. الگوهای یادگیری.
اموزش

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دفتر نشر معارف کتاب «آموزش در نهج ‏البلاغه: اصول و مهارت هاي تدريس و يادگيري از ديدگاه امام علي(ع)» نوشته دکتر محمدجواد لياقتدار، استاد دانشگاه اصفهان را منتشر کرده است.

کتاب «آموزش در نهج البلاغه» پنج فصل دارد: 1. امام علی(ع)، شخصیتی بی مانند؛ 2. جایگاه علم و معلم و حرکت دانایی محور جوامع؛ 3. اصول تدریس و مهارتهای معلمی؛ 4. اصول یادگیری و مهارتهای دانشجویی؛ و 5. الگوهای یادگیری.

در بخشی از کتاب چنین می‌خوانیم: «از ديدگاه امام علي(ع) مردم لازم است ابتدا دانشجو باشند و سپس همواره همان طور که دانش مي­جويند (طالب علم هستند)، دانش خود را به نسل بعد منتقل کنند و اين کار به تدريج و گام به گام صورت گيرد. به عبارت ديگر، عالم و معلّم ربّاني شوند. بدين ترتيب، جامعه مورد نظر نظام تربيتي اسلام، جامعه ­اي است که همواره در حال «يادگيري مداوم و مادام العمر» باشد. جامعه اسلامي لازم است جامعه يادگيري، و جامعه يادگيرنده باشد و در عين حال «جامعه ياددهنده» باشد. جامعه اسلامي جامعه‌اي است که همه نهادهای آن «دانش بنیان» و آحاد مردم آن دانشجو و در عين حال معلّم هستند.»

دفتر نشر معارف کتاب «آموزش در نهج البلاغه» را در 215 صفحه، قطع رقعی و شمارگان 1000 نسخه به قیمت 10000 تومان منتشر کرده است. دکتر لیاقتدار، استاد گروه علوم تربیتی دانشگاه اصفهان است که دفتر نشر معارف تاکنون دو کتاب «نگاهی تربیتی به بزرگی و بزرگواری از دیدگاه امام علی(ع)» و «تعلیم و تربیت از دیدگاه امام سجاد(ع)؛ بررسی اجمالی نکات تربیتی دعای مکارم الاخلاق» را از وی منتشر کرده است./۹۲۵/ن ۶۰۴/ش

 

ارسال نظرات