۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۵۶۸۲۳۳
مدیر حوزه علمیه لرستان:

۲۵۰ طلبه جدیدالورود جذب حوزه علمیه برادران می شود

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به ظرفیت مدارس علمیه استان لرستان گفت: ظرفیت پذیرش امسال ۲۵۰ نفر اعلام شده است و اما کیفیت محوری مهم ترین ملاک پذیرش است و این آمار ممکن است تغییر کند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به مراحل پذیرش طلاب جدیدالورود بیان داشت: داوطلبان با شرکت در آزمون کتبی، دوره های مصاحبه ورودی، گذراندن دوره اختبار و تثبیت سال تحصیلی را در مدارس علمیه آغاز می کنند.

وی با اشاره به اینکه محدودیتی در پذیرش طلبه در حوزه علمیه برادران لرستان وجود ندارد، افزود: از بین داوطلبان ورود به حوزه جوانانی که در مراحل پذیرش موفق به کسب نمره قبولی شوند و شرایط اولیه را داشته باشند، جذب می شوند.

حجت الاسلام میناپور در ادامه یادآور شد: نتایج آزمون ورودی داوطلبان ورود به حوزه اواخر خرداد ماه اعلام می شود و پذیرفته شدگان پس از آن در مصاحبه ورودی شرکت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره اختبار و تثبیت به مدت یک سال اظهار داشت: جوانانی که در مصاحبه ورودی موفق به کسب امتیاز می شوند به مدت یک ماه در مدارس علمیه دوره اختبار و تثبیت را می گذرانند.

مدیر حوزه علمیه لرستان یادآور شد: پس از گذراندن دوره اختبار و تثبیت که از سوی مدارس علمیه برگزار می شود، شرکت کنندگان در آزمونی دیگر با یکدیگر به رقابت می پردازند و اگر نمره قبولی را کسب کنند، سال تحصیلی جدید در حوزه مشغول به تحصیل می شوند و در غیر این صورت به مدارس آموزش و پرورش باز می گردند.

وی در ادامه به ظرفت پذیرش مدارس علمیه اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت مدارس امسال 250 نفر جذب خواهد شد و اما اگر از بین داوطلبان افراد بیشتری توانایی لازم را داشته باشند جذب می شوند./9451//۳۰۳/خ

ارسال نظرات