۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۵۶۸۲۷۰
آیت الله طه محمدی:

مبلغان باید به روز باشند

امام جمعه همدان گفت: مبلغان باید به روز باشند و با کسب روزانه علوم مختلف و با بیان نکات مهم و جذاب مردم را جذب دین کنند.
دیدار دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه با آیت الله طه محمدی دیدار دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه با آیت الله طه محمدی دیدار دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه با آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه با اشاره به اهمیت فعالیت انجمن های علمی در حوزه گفت: در اوایل انقلاب کانونی به عنوان پاسخ به سوالات قرآنی در کشور تشکیل شد اما از آنجا که خود پاسخ دهنده ها افراد ضعیفی بودند این کانون با شکست مواجه شد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تلاش در جبهه دین را جهادی بزرگ عنوان کرد و افزود: اگر مسائل و مشکلات پیش رو خللی در ذهن انسان ایجاد کرد نباید به دلیل گستردگی کارها از آن منصرف شویم.

وی توجه به کیفیت را یکی از مسائل مهم در راهبرد امور دانست و گفت: در کشور روزانه چند هزار سخنرانی برگزار می شود اما آیا موضوعاتی که مطرح می شود واقعا مورد نیاز شنودگان است.

آیت الله طه محمدی بهره برداری از حضور مردم در ماه رمضان در مساجد را یکی از وظایف طلاب دانست و ابراز کرد: متاسفانه جلساتی که بتواند پاسخ گوی شبهات ایجاد شده از سوی دشمن به ویژه در زمینه اعتقادات باشد را نداریم.

وی تاکید کرد: مبلغان باید به روز باشند و با کسب روزانه علوم مختلف و با بیان نکات مهم و جذاب مردم را جذب دین کنند.

امام جمعه همدان افزود: این کمبود زیبنده نظام و روحانیت شیعه نیست، دشمن شبانه روز در کمین نشسته است تا از کاه کوه بسازد و به ما حمله کند و این وظیفه ما است که آن ها را ناکام بگذاریم.

وی نحوه گزینش طلاب در انجمن های علمی حوزه را کاری بسیار دشوار و مهم توصیف کرد و گفت: روحانیت باید با تازه به دوران رسیدگی مقابله کند و استفاده از متخصصان فن و به روز بودن را سرلوحه خود قرار دهد./979/پ203/ب1

ارسال نظرات