۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۶۸۲۷۶
آیت‌الله مظاهری:

مجاهدت‎های یاران امام صادق سبب حیات شیعه شد

حضرت آیت‎الله مظاهری با تأکید بر این‎که شاگردان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از نظر جدیت به جایی رسیدند که بیش از یک میلیون روایت از آنان به ما رسیده است، این مجاهدت‎ها را سبب حیات شیعه دانست.
درس اخلاق  آیت الله مظاهری در مسجد حکیم اصفهان در روز شهادت امیر المومنین (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیتالله حسین مظاهری ظهر چهارشنبه پس از نماز ظهر و عصر در مسجد حکیم اصفهان به تبیین وصیت امام علی(ع) پرداخت و گفت: امام علی(ع) میفرماید «الله الله فی الجهاد بأموالکم و أنفسکم و ألسنتکم» شما را به خدا قسم که جهاد در راه خدا با اموال و انفس و زبانهایتان را وانگذارید.

وی افزود: امیرمؤمنان توصیه میکنند که در مقابل دشمن ایستادگی کنید، و درباره مال و جان و زبانهایتان هم گذشت و فداکاری و ایثار بکنید و منظورشان از جهاد با زبان، جهاد کردن در گفتوگوها و تبلیغات است و این جهاد کردن اثر میگذارد، امام حسین(ع) با شهادتشان توانستد اسلام و تشیع را زنده کنند، توانستند دشمن را رسوا سازند و بنیامیه را نابود کردند تا اینکه نوبت به بنیالعباس رسید.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه بنیعباس اگر از بنیامیه بدتر نبودند، بهتر هم نبودند، ابراز کرد: امام باقر(ع) و امام صادق(ع) نیز جهاد کردند و با جهاد خود فرهنگ اسلام را پیاده کردند، در همان زمان تعدادی شاگرد از جان گذشته و مال گذشته به جهاد در راه دین مشغول شدند و با زبان به تبلیغ دین پرداختند، با درس خواندن و گرفتن اطراف امام باقر(ع) و امام صادق(ع) اسلام را تقویت کردند.

وی ابراز کرد: در طول مدتِ امامت امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شیعیان بارها به زندان رفتند و شکنجهها دیدند، در این راه دهها سال به زندانها رفتند و شهیدها دادند تا توانستند فرهنگ شیعه را به دنیا معرفی کنند، که به عنوان مثال میتوان ابنعمیر را معرفی کرد که تاجری بود اما در واقع همه وقتش را برای یادگیری در محضر امام صادق نهاده بود.

حضرت آیتالله مظاهری با تأکید بر اینکه شاگردان امام باقر(ع) و امام صادق(ع) از نظر جدیت به جایی رسیدند که بیش از یک میلیون روایت از آنان به ما رسیده است، ابراز کرد: این روایتها تنها مربوط به اعتقادات نبود، بلکه درباره عقاید، احکام و اخلاق بود و شیعه از نظرِ داشتن این چنین روایتهایی غنی و بینیاز است و این مرهون مجاهدتهای شاگردان امام صادق است.

وی ادامه داد: اگر نگوییم جهاد طلبههای امام پنجم و ششم از جهاد یاران پیامبر بالاتر است که هست، قطعاً به اندازۀ جهاد یاران پیامبر ارزش دارد و ما باید بدانیم که این جهاد با مال و جان و زبان است که شیعه را به ما رسانده است./914/پ203/ب1

ارسال نظرات