۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۵۶۸۳۵۷
خراسانی پیشنهاد کرد؛

تشکیل دبیرخانه فعال در حوزه برای پیگیری جدی مطالبات رهبری

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی با تأکید بر توجه مراکز حوزوی به مطالبات رهبر انقلاب به ویژه مسأله حوزه انقلابی گفت: متأسفانه یک دبیرخانه جدی و فعال در مجموعه تشکل های حوزوی شکل نگرفته تا این فرمایشات عملی شود.
نشست هم اندیشی و ضیافت افطاری مراکز حوزوی در خبرگزاری رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خراسانی مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی در نشست هم اندیشی مراکز حوزوی و ضیافت افطاری که در خبرگزاری رسا برگزار شد، با تقدیر از خبرگزاری رسا برای برگزاری این نشست و پوشش خبری برنامه های مجمع عالی حکمت اسلامی و دیگر مراکز حوزوی از سوی رسا، ابراز امیدواری کرد که چنین نشست های استمرار پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار دست اندرکاران همایش ملی حکیم طهران با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر ضرورت گسترش علوم عقلی در حوزه های علمیه تأکید فرمودند و چندی قبل از آن نیز در دستوری که برای شکل گیری شورای جدید مدیریت حوزه علمیه خراسان داشتند بر همین مسأله تأکید ویژه داشتند.

خراسانی خواستار پرداختن رسانه های حوزوی به ویژه خبرگزاری رسا به چرایی لزوم پرداختن به علوم عقلی در حوزه شد و اظهار داشت: خبرگزاری های مرتبط با حوزه به ویژه رسا باید به این موضوع بپردازند که چه ضرورتی احساس شده که رهبر انقلاب مکرر نسبت به علوم عقلی در حوزه تذکر و هشدار می دهند، البته خوشبختانه خبرگزاری رسا پرونده جدیدی برای این موضوع باز کرده است.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در دیدار دست اندرکاران کنگره نقش شیعه در پیدایش و گسترش علوم اسلامی بار دیگر درباره لزوم پرداختن به فلسفه و علوم عقلی تذکر دادند، یکی از آسیب های جدی در مجموعه های حوزوی این است فلسفه و علوم عقلی در حال انتقال از حوزه به نهادهای غیر حوزوی است در حالی که در حوزه باید به آن پرداخته شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی ابراز داشت: درگیر کردن فضای حوزه به مباحث غیر مرتبط سبب شده که نخبگانی در حوزه پرورش داده شوند اما در فضای غیر حوزه از آنها استفاده می شود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمدی عنوان کرد: ایشان از برجستگان و شاگردان خاص مرحوم علامه طباطبایی بودند که در تدوین المیزان نقش بسیار مؤثری داشتند، چقدر فضای حوزه چنین شخصیت هایی را می شناسد در حالی که تمام استفاده از این شخصیت ها و اساتید پرورش یافته در حوزه در دانشگاه انجام می شود.

مدیر اجرایی مجمع عالی حکمت اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه مراکز حوزوی باید به این مباحث مهم بپردازند و مجمع عالی حکمت اسلامی آمادگی دارد که در این زمینه مؤسسات و مراکز را یاری کند.

وی از برگزاری مراسم بزرگداشتی برای مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمدی خبر داد و اضافه کرد: هفته آینده دوشنبه شب مراسم بزرگداشتی برای دکتر احمدی با همکاری مراکز حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار می شود.

خراسانی با تأکید بر توجه مراکز حوزوی به مطالبات رهبر انقلاب به ویژه مسأله حوزه انقلابی گفت: مطالبی که رهبر انقلاب می فرمایند تا مدتی داغ است و همه تابلوی آن را بلند می کنند اما بعد از مدتی این آتش فروکش می کند و توجهات لازم انجام نمی شود.

وی با تاکید بر این که برای حوزه انقلابی نباید تنها شعار داد، افزود: حوزه انقلابی در تجمعات و راهپیمایی ها خلاصه نمی شود و فرمایش رهبر انقلاب در این زمینه بسیار عمیق است، متأسفانه یک دبیرخانه جدی و فعال در مجموعه تشکل های حوزوی شکل نگرفته تا این فرمایشات عملی شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات