۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۵۶۸۷۰۵
حدادعادل:

حجت الاسلام والمسلمین احمدی هرگز از مسیر انقلاب منحرف نشد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توقف و انحراف از مسیر انقلاب برای مرحوم احمدی معنا نداشت، گفت: آن مرحوم بسیار به انقلاب وفادار بود.
حداد عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، غلامعلی حدادعادل عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، امروز در آیین بزرگداشت علمی و معرفتی مرحوم استاد احمد احمدی که در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه برگزار شد، گفت: درست یک ماه پیش بود مرحوم احمدی با کهولت سن و خستگی که داشت در جلسه روز زبان فارسی شرکت کرد؛ هرگز تصور نمی‌کردم به این روزی فقدان ایشان را حس کنم.

وی افزود: آشنایی بنده با ایشان از سال 47 آغاز شد بنده تازه از شیراز به تهران آمده بودم  که با مرحوم احمدی، آیت‌الله خرازی و آیت‌الله مصباح یزدی که موسس موسسه راه حق بودند، آشنا شدم و در این موسسه شروع به فعالیت کردم.

حدادعادل با بیان اینکه مرحوم احمدی فردی انقلابی بود، اظهار داشت: سه سال تمام دروس فلسفه غرب را کنار مرحوم احمدی گذارندم و روز به روز علاقه و دوستی بین ما افزایش می‌یافت زیرا آرمان‌های ما یکی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم احمدی به دستور امام راحل عضو ستاد انقلاب فرهنگی شد در همین دوران بود که فضا برای تحقق آرمان‌های ایشان باز شد و با توجه به احساس تکلیفی که داشت در عرصه‌های مختلف فرهنگی فعالیت خودش را به صورت فشرده آغاز کرد.

وی ادامه داد: مرحوم احمدی با تاسیس دانشگاه تربیت معلم درصدد تربیت معلم در تراز انقلاب بود و از دیگر اقامات مهم مرحوم احمدی تشکیل سازمان سمت بود که در سال 64 تاسیس شد و امروز بالغ بر دو هزار و 150 جلد کتاب در این سازمان منتشر شده است لازم به ذکر است که در دهه 50 حدود 650 کتاب در سال منتشر می‌شد بنابراین این آمار انتشار از سوی موسسه سمت بسیار حائز اهمیت و قابل تحسین است.

حدادعادل اضافه کرد: مرحوم احمدی بسیار حساس بود که کتابی خلاف انقلاب و اسلام چاپ نشود از این رو تا به محتوای کتاب مطمئن نمی‌شد اجازه انتشار صادر نمی‌کرد برای همین خودش همه کتابها را می‌خواند و تایید می‌کرد، ما هرگز تصور نمی‌کردیم روزی به مرحوم احمدی بگذر و ایشان برنامه‌ای برای انقلاب و دین نداشته باشد؛ مدام در حال فعالیت و یا مطالعه بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مرحوم احمدی بسیار با اخلاص بود، گفت: ایشان به دنبال کسب مقام و عنوان نبود بزرگ‌ترین درس ایشان به ما این است که اگر انسان با خدا باشد حضرت حق او را حفظ می‌کند و در مسیر حق متوفق و یا منحرف نمی‌شود، ایشان بسیار به انقلاب وفادار بود./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات