۲۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۶۸۷۶۴

کتاب ناگفته‌های جنگ شهری با منافقین چاپ می‌شود

مدیر انتشارات یازهرا(س) از آماده‌سازی کتاب «رعد در آسمان بی‌ابر» با محوریت خاطرات پاسدارانی که در دهه ۶۰ در جنگ‌های شهری با منافقین مبارزه می‌کردند، برای چاپ خبر داد.
منافقان

به گزارش خبرگزاری رسا، علی اکبری، مدیر انتشارات یازهرا(س)، درباره آثار جدید این انتشارات گفت:‌ یکی از کتاب‌های جدیدمان مربوط به یک مجموعه تازه است که درباره هشت سال‌دفاع مقدس است. این مجموعه، «هشت‌خان» نام دارد که قرار است در قالب ۸ مجلد منتشر شود و هر جلدش در واقع یک خان و مربوط به یکی از سال‌های دوران دفاع مقدس از سال ۵۹ تا ۶۷ است.

وی افزود: مطالب کتاب‌های این مجموعه در واقع بسط و گسترش‌یافته مصاحبه‌ای که محمدعلی صمدی پژوهشگر حوزه دفاع مقدس با رسانه‌ها داشته و همچنین نتیجه تحقیقات او هستند. در حال حاضر ششمین جلد از این مجموعه با عنوان «داس و شمشیر» آماده چاپ شده است؛ یعنی در واقع خان ششم از مجموعه هشت‌خان. صمدی و کتاب‌های این مجموعه، نگاه متفاوتی به جنگ دارد و مطالبش به صورت سوال و جواب تنظیم شده‌اند. راستش با مطالعه یکی از مصاحبه‌هایی که آقای صمدی با رسانه‌ها داشت، دیدیم آن مصاحبه مطالب خوب و جذابی دارد، بنابراین پیشنهاد تکمیل کردن آن را دادیم و در نتیجه به کتاب ۱۸۴ صفحه‌ای فعلی به عنوان جلد ششم مجموعه هشت‌خان رسیدیم. به نظرم این کتاب، اثر جالب و سطح‌بالایی در حوزه تاریخ دفاع مقدس است که البته ناگفته‌های جذابی هم دارد. در حال حاضر، آقای صمدی کتاب پنجم مجموعه را با محوریت اتفاقات سال ۶۴ در دست دارد که حدس می‌زنیم تا پایان تابستان برای چاپ و انتشار آماده باشد.

این مدیر نشر در ادامه گفت: این روزها همچنین در تهیه و تدارک انتشار کتاب «رعد در آسمان بی‌ابر» هستیم. این کتاب را محمدحسن روزی‌طلب با رویکرد بررسی مستند و تاریخی سال‌های دهه ۶۰ که به جنگ شهری با منافقین اختصاص داشت، نوشته و تدوین کرده است. مطالب کتاب هم در قالب گفتگو و در چارچوب سوال و جواب تدوین شده‌اند. به این ترتیب، این کتاب دربرگیرنده مصاحبه‌هایی با بچه‌های اطلاعات سپاه در آن‌ سال‌هاست که در آن، درباره دوران اوج مبارزات مسلحانه شهری با منافقین توضیح داده‌اند.

اکبری گفت: بسیاری از افرادی که سخنانشان در این کتاب درج شده، مایل به گفتگو و بیان نامشان در کتاب نبودند ولی آقای روزی‌طلب آن‌ها را راضی کرد تا پای مصاحبه بنشینند. در نتیجه ناگفته‌های زیادی درباره آن‌ سال‌ها استخراج شده است. این کتاب چند هفته‌ای است که آماده شده و این روزها در انتظار آمدن مجوز چاپ است که با ۳۴۸ صفحه منتشر شود./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات