۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۵۶۸۷۷۶
آیت‌الله سلیمانی:

فعالیت‌های هسته‌ای از عوامل تقویت نظام اسلامی است

امام جمعه زاهدان دیدگاه مهم و تعیین‌کننده رهبر انقلاب در بین فقها و حکمرانان جهان نسبت به مسأله انرژی اتمی را بی‌نظیر و تعیین‌کننده دانست و گفت: تنها راه تقویت نظام اسلامی راه‌اندازی فوری مقدمات فعالیت های هسته‌ای بر اساس دستور رهبری است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این‌که موضوع انرژی هسته‌ای یکی از محورهای نوینی است که معادلات انقلاب اسلامی و جهان بشری را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: انرژی هسته‌ای  یکی از علوم تعیین‌کننده در صنایع کشاورزی و دارویی است تا جایی که می‌توان آن را از ضروری‌ترین رفتارهای علمی هر کشوری دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با تأکید بر این‌که انرژی هسته‌ای حق مسلم هر کشوری است که می‌خواهد با تکیه‌بر نیروی درون و دانشمندان خود از دستاوردهای آن برای تقویت صنایع خود استفاده کند، گفت: ایران اسلامی نباید در جریان انرژی هسته‌ای از غافله جهانی عقب بماند؛ این در حالی است که دیدگاه مهم و تعیین‌کننده رهبر معظم انقلاب در بین فقها و حکمرانان جهان نسبت به مسأله انرژی اتمی بی‌نظیر و تعیین‌کننده است.

امام‌جمعه زاهدان به فتوای رهبر معظم انقلاب در مواجهه با صنعت هسته‌ای اشاره کرد و افزود: انرژی هسته‌ای در ادبیات نظام اسلامی صنعتی متکی بر صلح و تأمین نیازهای اجتماعی ملت‌ها است؛ این در حالی است که رهبری معظم انقلاب بارها ساخت سلاح هسته‌ای را علنی حرام اعلام کرده‌اند.

وی ادامه داد: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب به وزرای علوم و کشاورزی پیشرفت چشم‌گیری در این صنعت از سوی دانشمندان هسته‌ای  ایران اسلامی ایجاد شد؛ این در حالی است که باگذشت زمان رکودی در این جریان پدیدار شد که نباید این رکورد به وجود می‌آمد.

آیت‌الله سلیمانی به رضایت نسبی رهبر معظم انقلاب از روند رو به رشد رفتارهای علمی و سطح علمی کشور قبل از ظهور این رکود اشاره کرد و  گفت: ایران اسلامی در کارنامه خود هم تاریخ تمدن دارد و  هم تاریخ اسلامی؛ بر این اساس خیلی از پیشرفت‌ها در تاریخ تمدن و تاریخ اسلام متکی بر دانشمندان این خطه میسر شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به جایگاه ایدئولوژیک فن‌آوری هسته‌ای در تثبیت جایگاه نظام اسلامی، عنوان داشت: دنیای استکبار بدون هیچ منطق عقلی با پیشرفت فرزندان این مرزوبوم مخالفت کرد؛ این در حالی است که مواجهه دولتمردان با این مخالفت انتخاب گزینه مذاکره بود.

وی افزود: باید توجه داشت که رهبری معظم انقلاب اصل مذاکره را نفی نفرمودند؛ بر این اساس در ادبیات رهبری معظم انقلاب نرمش قهرمانانه اساس این انتخاب دولتمردان باید می‌بود که باید رعایت می‌شد.

امام‌جمعه زاهدان در پایان به عهدشکنی دنیای استکبار در برابر چشم جهانیان اشاره کرد و تصریح داشت: امروز چیزی برای مذاکره نمانده که دولتمردان به آن دل‌خوش کنند؛ این در حالی است که در برابر افکار عمومی موقعیت و حقانیت ایران اسلامی نیز تثبیت‌ شده است.

آیت‌الله سلمیانی تأکید کرد: در چنین شرایطی تنها راه تقویت نظام اسلامی راه‌اندازی فوری مقدمات رفتارهای هسته‌ای ایران اسلامی بر اساس دستور رهبری معظم انقلاب است./837/ت302/ب1

ارسال نظرات