۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۵۶۸۹۳۲
سرمقاله؛

تحریم‌های فلج‌کننده

تاریخ به ما می‌گوید که روسای جمهورآمریکا همواره می‌خواسته‌اند ایران را در شعب‌ابی‌طالب محصور کنند و به لطف خدا و همراهی مردم، کشور اکنون در فردای جنگ اُحُد است و این وظیفه ماست که این تصویر را بازنمایی کنیم.
اقتدار جمهوری اسلامی عمق راهبردی نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری رسا، نیــــمه نخــــست دهــــــه70، بیــــــل‌کلیـــــنتون، رییس‌جمهوری وقت آمریکا اعلام کرد که تحریم‌های فلج‌کننده‌ای در برابر ایران وضع خواهد کرد،‌ چیزی بالاتر از آن‌هایی که کارتر و ریگان ایجاد کرده بودند.

قانونی که به داماتو مشهور شد و هنوز هم اجرا می‌شود. باراک اوباما، رییس‌جمهوری سابق این کشور هم، 6-5 سال پیش اعلام کرده بود که موج تازه تحریم‌هایشان فلج‌کننده خواهد بود. اخیراً ترامپ نیز چنین سخنانی به میان آورده است.

از موج نخست تحریم‌ها در سال 58 تا امروز 40 سال می‌گذرد و تقریباً همه حکام آمریکا خواسته‌اند که با اعمال تحریم، ایران را فلج کنند، اما هر گردشگری که این هیاهوها را شنیده باشد و بعد وارد ایران شود،‌ می‌بیند که زندگی در جریان است، آن هم در شرایطی نه مانند آنچه در لیبی و مصر و سوریه و کره‌شمالی می‌گذرد.

و حاکمیت کشور توانسته با وجود همه فشارها و جنگ اقتصادی گسترده، تراز مثبت خدمت‌رسانی‌اش را حفظ کند (با وجود همه نارسایی‌ها که در کشورهای دیگر هم نمونه‌های مشابه‌آن وجود دارد) و این‌بار هم به فضل الهی سیاست آمریکایی به سنگ خواهد خورد.

تاریخ به ما می‌گوید که آن‌ها همواره می‌خواسته‌اند ایران را در شعب‌ابی‌طالب محصور کنند و به لطف خدا و همراهی مردم، کشور اکنون در فردای جنگ اُحُد است و این وظیفه ماست که این تصویر را بازنمایی کنیم./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات