۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۶۸۹۹۶
برشی از کتاب «مکاتب صهیونیستی»(۱۲)؛

نگاهی به سیطنیسم؛ شیطان‌گرایی جدید

سردمداران کانون‌های پنهانی قدرت، اندیشه‌های شیطان‌گرایانه را با پشتوانه‌های علمی و فلسفی، به صورت جریانی فکری در حوزه‌های مختلف اجتماعی وارد کردند.
شیطان‌گرایی جدید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را به قلم مهدی دهنوی و با نظارت علمی محمدحسین فرج‌نژاد منتشر کرده است. بنابراین از این پس مطالب این کتاب را در قالب برشی از کتاب خدمت خوانندگان عزیز تقدیم می‌کنیم:

سیطنیسم (شیطان‌گرایی)شیطان‌گرایی جدید

شیطان‌گرایی جدید از نیمه قرن شانزدهم میلادی آغاز شد. در این زمان، جادوگری به نام «لورنز دومدیچی» از خانوادهای یهودی در مقام پیشگو و مشاور به دربار فرانسه راه یافت و سپس دخترش، به نام «کاترین دومدیچی» به همسری هانری دوم (پادشاه فرانسه) درآمد.  کاترین بعد از مرگ همسرش مراسم بلک مس  را در بین اشراف و درباریان فرانسه پایه‌گذاری کرد و این مراسم با توجّه به آئین‌های جادویی باروری بدوی و گِردهماییهای سابات بازسازی شده، در مدت کوتاهی به دربار کشورهای انگلستان، آلمان و اتریش راه یافت.  کاترین دومدیچی در سال 1589 میلادی در شهر شاتودوبلوای فرانسه درگذشت.

«کاترین دِشی» از خاندان «لاوازین»  یهودی، از دیگر شیطان‌گرایان در فرانسه (قرن هفدهم) بود که در ترویج جادوگری و شیطان‌پرستی نقش مهمی داشت و کارهای انحرافیکاترین دومدیچی را ادامه داد. وی مراسم «اتاق درخشان» را به مراسم بلک‌مَس افزوده، آیین شیطان‌پرستی را کامل کرد. این مراسم که به آیین قربانی انسان بَدوی شبیه بود، در اتاقی کاملاً تاریک انجام می‌شد که تنها روشنایی آن، یک شمع بود. در این اتاق، نوزادانی قربانی می‌شدند و خونشان به شیطان تقدیم می‌شد. 

«آلیستر کرولی»  نیز از شخصیت‌های خبیث تاریخ شیطانگرایی در اواخر قرن 19 است. نقش مهم او در تدوین و ترویج آئین‌های شیطانی در اواخر قرن نوزدهم و اوائل قرن بیستم موجب شدکه محققان وی را «پدر شیطان‌گرایی دوران معاصر» بنامند.

در قرنهای 20 و 21 میلادی نیز سردمداران کانون‌های پنهانی قدرت، اندیشه‌های شیطان‌گرایانه را با پشتوانه‌های علمی و فلسفی، به صورت جریانی فکری در حوزه‌های مختلف اجتماعی وارد کردند. در دوران معاصر، بررسی جریان شیطان‌گرایی به بررسی فرقه‌های منحرف دینی با صبغه‌های جادویی و شیطانی محدود نمی‌شود؛ بلکه اندیشه‌های شیطانی متناسب با دنیای پیشرفته امروز با ابزارهای قوی رسانهای و با توجّه به نظریات علوم جدید در شاخه‌های گوناگون روان‌شناسی و... با عنوان علم، ترویج می‌شوند.

سینمای هالیوود نیز با تمام قوا در خدمت مروّجان باورهای شیطان‌پرستی است و چنان مخاطب را جادو می‌کند که او قدرت تشخیص پیام و قدرت جداسازی محتوا را از قالب از دست میدهد؛ با این کار، آرام آرام ذهن و فکر مخاطب و همچنین قلب و روح وی زیر سیطره افکارکارگردانان یهودی- صهیونیستی قرار می‌گیرد! 

از ویژگی‌های رفتاری شیطان‌گرایان استفاده از موسیقی‌های‌گوش‌خراش، خشونتهای نمایشی و گاهی واقعی، در کنار رفتارهای ناهنجار جنسی و استفاده از مواد مخدر و روان‌گردان است! آنان با به -بازیگرفتن شعارها و آرمان‌های تحول‌آفرین، تمام نیروی فکری و جسمی جوانان را به تباهی کشیده، قدرت ایستادگی و اعتراض مؤثر و تفکر تحول‌ساز را از آنها می‌گیرند!

اکنون فرقه‌هایی با ظواهر شیطان‌گرایانه و شیطان‌پرستانه در آمریکا و برخی کشورهای غربی وجود دارد که از مشهورترین این فرقه‌ها دو فرقه با نام‌های سیطنیسم و سِتیانس  هستند.  بعضی از جادوگران و شیطان‌پرستان گفته‌اند: شیطانی را که ما می‌ستائیم، به شکل بز، با چهره انسان است.  این، همان بافومت  است که برای شیطان‌پرستان، بسیار محترم است. آنتوان لاوی در این باره می‌گوید: «بافومت توسط افراد فراماسون پرستش می‌شد».  در کتاب «شیطان فراماسونری» نیز به نام لوسیفر  تصریح شده است که فراماسونرها آن را میپرستند!

«هوارد استنتون لوي»،  معروف به «آنتوان لاوي»، از چهره‌های شیطان‌پرستی است که در 11 آوريل 1930 در شهر شيكاگو، واقع در ايالت «ايلينويز» آمريكا در خانوادهای يهودي متولد شد.  او در روز شنبه، 30 آوريل 1966 همزمان با جشن «والپورگيناخت»،  در حالي كه مطابق سنّت جادوگري، سر خود را تراشيده و رَداي مذهبي بر تن كرده بود، تأسيس فرقه سيطنيسم  و كليساي شيطان را اعلام کرد. وي با اعلام اين مطلبكه عصر شيطان آغاز شده است، سال 1966 را نخستین سال عصر شيطان  قرار داد.

وی نخست در سانفرانسيسكو خانه خود را كليساي شيطان قرار داده و نماي بيروني خانهاش را به رنگ سياه در آورد و به همين دلیل شيطانگرايان از اين خانه با عنوان «خانه سياه»  ياد می‌كنند.

لاوی، اخلاق و انسانیت را زیر پا گذاشته، با تمام وجود در خدمت شیطان بود. وی می‌گوید:

حسادت، غرور، حرص، خشم، شکم‌پرستی، شهوت‌رانی و کاهلی چیزهایی است که شیطان‌پرست به دفاع از هر کدام از اینها می‌پردازد چرا که همگی [اینها] به رضایت فیزیکی، ذهنی یا احساسی آدمی می‌انجامد.

او در سال 1967 آئين غسل تعميد شيطاني را براي دختر چهار سالهاش «زينا» در كليساي شيطان اجرا كرد. لاوی و پیروانش محفل شیطانی خود را با عنوان «کلیسا» معرفی می‌کردند؛ نامی که پیش از آن تنها درباره مکان عبادی مسیحیت به کار میرفت. زیرا آنها جادوی سیاه خود را نه به صورت سرّی و مخفیانه، بلکه در پیش چشم همگان آشکارا برگزار می‌کردند!  زیرا شیطان‌پرستان با انجام مراسم جادوگری به طور آشکار، خود را قدرتمندتر احساس می‌کنند.

آنتوان لاوي در 29 اكتبر 1997 (همزمان با جشن هالووين) به سبب نوعي بيماري ريوي در بيمارستان «سنت‌مري» سانفرانسيسكو درگذشت و مراسم دفن او به صورت پنهاني و با دعوت خصوصي از اعضاي كليساي شيطان در شهر «كولما» (در ايالت كاليفرنيا) برگزار شد. در اين مراسم، جسد وي سوزانده و خاكسترش بين وارثانش تقسيم شد.

یکی دیگر از این افراد، «بلانچ بارتون»، متولد 2 اكتبر 1959 در شهر سندياگو در ايالت كاليفرنياست که تحصيلات خود را در رشته ادبيات و روزنامه‌نگاري در دانشگاه «ردلندز» گذراند. وي بعد از جدايي آنتوان لاوي از «ديان هگارتي»، با او ازدواج كرد و پس از مرگ لاوي رياست كليساي شيطان را برعهده گرفت. در سال 2001 «پيتر ‌گيلمور» پگي نادراميا (همسر گيلمور) را به مقام کشیشان اعظم كليساي شيطان منصوب کرده  و پس از آن، گيلمور، در مقام نماينده كليساي شيطان و فرقه سيطنيسم در رسانه‌ها نمایان شد. از ميان انبوه مصاحبه‌هاي وي با رسانه‌ها و مطبوعات مختلف مي‌توان به مصاحبه با شبكه‌هاي بی بی سی، سی بی اس و هیستوری چَنل  اشاره کرد. پيتر گيلمور اكنون مديريت سايت رسمي كليساي شيطان را بر عهده دارد.

«مايكل آكينو»،  از افسران اطلاعاتي ارتش آمريكا نیز در سال‌هاي اوّليه تأسيس كليساي شيطان به فرقه سيطنيسم پيوست. وي در مدت كوتاهي درجات مختلف این فرقه را كسب کرد و پنج سال از اعضاي شوراي نه نفره كليساي شيطان بود. همچنین او از سال1971 تا 1975 ويراستار مجله کلووِن هوف  (اولين مجله رسمي كليساي شيطان) بود و پس از كسب درجه چهارم کلیسای شیطان در سال 1975، به علت اختلاف با مسئولان كليساي شيطان (خصوصا آنتوان لاوي) درباره دریافت حق عضويت از اعضا ، از كليساي شيطان خارج شد. هم‌زمان با او برخی از اعضاي ديگر كليساي شيطان، با درجات مختلف، از كليساي شيطان خارج شده، به او پيوستند.

آکینو در همان سال فرقه ستيانس  را تأسیسکرد و براي اين كار مركزي با عنوان «معبد ستّ»  در سانفرانسيسكو ساخت. افراد برای عضويت در اين فرقه حق عضويت پرداخت نمي‌کردند، اما به دلخواه مي‌توانستند مبلغي را جهت كمك به معبد پرداخت کنند.آكينو مدرك کارشناسی خود را در رشته‌هاي مختلف نظامي، از دانشگاههای صنعتي نيروهاي مسلح آمريكا و دانشگاه دفاع ملي آمريكا گرفته است. وي همچنين دانشآموخته مقطع دکترای علوم سياسي از دانشگاه كاليفرنياست و شش سال استاديار اين رشته در دانشگاه «گُلدن گِيت»  آمريكا بوده است. اكنون او به همراه همسرش، «ليليث» در كاليفرنياي شمالي زندگي مي‌کند.

اختلافات کلیسای شیطان و معبد ستّ به اختلاف آنان در مبانی عقیدتی انجامید. مهم‌ترین اختلاف عقیدتی این دو فرقه در تفاوت نگرش آنها به شیطان است؛ فرقه سیطنیسم اصلاً به وجود خارجی شیطان اعتقادی ندارد ولی ستیانس‌ها شیطان را موجودی حقیقی در عالم خارج می‌پندارند و بر این باورند که مأموریتشان آمادهسازی جهان برای حاکمیت شیطان است.

فرقه‌های مختلف دیگری نیز با عناوین شیطانی کنیسه شیطان،  سفارت لوسیفر،  و اولین کلیسای شیطانی،   کلیسای قضاوت نهایی و فرقه طوفان  در دنیا به فعالیت مشغولاند. می‌توان گفت، از اصلی‌ترین پایه‌های عقیدتی مشترک میان این فرقه‌ها مخالفت با ادیان اصیل و آسمانی است که آنها در قالب آموزه‌ها و آئین‌های اباحی‌گرایانه و توجّه به امور جادویی و شیطانی به آن میپردازند.

همچنین پیوندهایی که در این فرقه‌ها با عناوین و نمادهای جادویی باستانی دیده می‌شود، از دیگر نکات مهم برای بررسی این گروههاست، این مسأله نشان میدهد که آنها درصدد پیوند باور‌های خود با اندیشه‌های شیطانی دوران باستان هستند تا از این طریق هویتی تاریخی برای خود پدید آورند.

آیاتی از قرآن کریم درباره بیزاری مسلمانان از شیطان:

﴿أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن ‌لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ﴾ ؛

ای فرزندان آدم، آیا با شما عهد نکردم که شیطان را نپرستید؟ که او برای شما دشمن آشکاری است.

﴿إِنَّمَا ذَلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَ خَافُونِ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ﴾ ؛

این فقط شیطان است که پیروان خود را (با سخنان و شایعات بی‌اساس) می‌ترساند. از آنها نترسید و تنها از من بترسید، اگر ایمان دارید.

﴿الشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَ يَأْمُرُكُم بِالْفَحْشَاءِ وَ اللَّهُ يَعِدُكُم مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَ فَضْلاً وَ اللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ ﴾؛

شیطان به شما (به هنگام انفاق) وعده فقر و تهیدستی می‌دهد؛ و شما را به فحشا (و زشتیها) امر می‌کند؛ ولی خداوند وعده «آمرزش» و «فزونی» به شما می‌دهد؛ و قدرت خداوند، وسیع و او(به هر چیز) داناست.

گفتنی است، انتشارات تسنیم اندیشه با همکاری خبرگزاری رسا، کتاب «فرقه‌ها، عرفان‌واره‌ها و مکاتب صهیونیستی» را در شمارگان ۵۰۰۰ نسخه، در ۱۵۶ صفحه  به قیمت ۱۵۰۰۰ تومان  منتشر کرده است و علاقه مندان برای  خرید این کتاب به مدیریت توسعه علمی و ارتباطات خبرگزاری رسا مراجعه و یا با شماره تقلن تلفن: ۰۲۵۳۲۹۰۴۰۲۶--داخلی ۱۰۸ تماس بگیرند/۹۹۸/ن۶۰۴/ش

ارسال نظرات