۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۶۸۹۹۸
مسؤول آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

برگزاری دوره‌های آموزشی امر به معروف در مدارس علمیه خراسان شمالی

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به راه‌اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس علمیه استان با همکاری ستاد امر به معروف خراسان شمالی، از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه امر به معروف در مدارس علمیه استان خبر داد.
حجت الاسلام حسین زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر که به‌منظور راه‌اندازی گروه‌های امر به معروف در مدارس علمیه استان برگزار شد، اظهار کرد: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس علمیه استان با همکاری ستاد امر به معروف خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: هدف از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس علمیه این است که گروهی متشکل از طلاب و روحانیان در هر مدرسه علمیه راه‌اندازی شود تا اقدام به اجرای این فرایض الهی در بین مردم کنند.

حجت‌الاسلام حسین زاده افزود: شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مدارس علمیه خراسان شمالی راه‌اندازی شده و بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، به اعضای این شوراها کارت شناسایی ویژه اعطا شده و فعالیت آن‌ها آغاز می‌شود.

گفتنی است، حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه این سال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری درمجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات