۰۱ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۹۰۸۲

نظر فرمانده بدر در مورد مسؤول تقلب در انتخابات عراق

یک عضو کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که بازشماری آرا براساس حکم دادگاه فدرال در همه حوزه های انتخابیه در عراق انجام خواهد شد.
هادی العامری دبیر کل سپاه بدر عراق

به گزارش خبرگزاری رسا، هادی العامری رییس ائتلاف الفتح در عراق، حیدر العبادی نخست وزیر و کمیسیون عالی مستقل انتخابات را مسؤول تقلب در انتخابات پارلمانی اخیر دانست.

منابع نزدیک به العامری گفتند: ما از آغاز خواهان شمارش دستی آرا برای اطمینان بخشیدن به شرکای سیاسی و رای دهندگان بودیم.

وی افزود: نخست وزیر و کمیسیون عالی انتخابات به علت مدیریت شکست خورده آنها در فرایند انتخاباتی، مسؤول تخلف های انتخاباتی و تقلب در انتخابات هستند.

* بازشماری دستی آرا در تمام مناطق عراق

سعید کاکائی عضو کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق اعلام کرد که بازشماری آرا براساس حکم دادگاه فدرال در همه حوزه های انتخابیه در عراق برگزار خواهد شد.

دادگاه فدرال عراق روز پنجشنبه با تایید سومین تعدیل قانون انتخابات، بازشماری دستی آرای نتایج انتخابات پارلمانی اخیر این کشور را تصمیمی درست ارزیابی کرد و در عین حال لغو نتایج انتخابات خارج از کشور و آوارگان را نادرست خواند.

کاکائی به شبکه الفرات نیوز گفت: عملیات بازشماری دستی آرا بدون استثناء به صورت صد درصد در همه مراکز انتخابیه در عراق که مجموع آنها 52 هزار مرکز است، انجام خواهد شد.

وی افزود: مدت شمارش دستی آرا بستگی به پرسنل فنی دارد و پرسنل کمیسیون قادر به انجام این فرایند هستند و علاوه بر آن شهروندان آموزش دیده برای این فرایند نیز وجود دارند.

کاکائی گفت: شورای قضات از دفتر نظارت مالی و فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد کاردان کمک خواهد گرفت. کمیسیون با بیش از 250 کارمند قرارداد بسته است.

وی افزود: اختیارات شورای کمیسیون انتخابات درحال حاضر بعد از اینکه قضات منتخب ماموریت محوله را برعهده گرفته اند، به حالت تعلیق در آمده است. اطلاعات اساسی درخصوص نتایج انتخابات در داخل اسکنر محفوظ است.

کاکائی گفت: تقلبی در فرایند رای گیری در انتخابات روی داده که در اطلاعات مربوط به نتایج چند استان تاثیر گذاشته است./۸۴۷/ب۱۰۳/ف

منبع: تسنیم

ارسال نظرات