۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۶۹۱۳۷

شرکت طلاب آذربایجان‌شرقی در طرح «زندگی به رنگ خدا»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از برگزاری آزمون دومین دوره طرح «زندگی به رنگ خدا» ویژه طلاب خواهر و برادر استان خبر داد.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از برگزاری آزمون دومین دوره طرح «زندگی به رنگ خدا» با حضور خواهران و برادران طلبه استان خبر داد و اظهار داشت: هدف از برگزاری این دوره ها، پیشگیری از آسیب های اجتماعی در خانواده ها است.

وی با بیان این‌که نخستین دوره سبک‌ زندگی اسلامی در سال ۱۳۹۶ برگزار شده بود، خاطرنشان کرد: طلاب بعد از گذراندن دوره های سبک زندگی اسلامی در قم و اخذ مدرک پایان دوره، در امامزادگان استان، دوره های سبک‌ زندگی اسلامی را برای بانوان و آقایان   تدریس خواهند کرد.

حجت الاسلام مصائبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که مسابقات استانی قرآن کریم، به مدت ۳ روز و از تاریخ ۱۴ تا ۱۶ تیر ماه در سالن اندیشه ائل گلی برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات قرآنی در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار می شود که از هر شهرستان ۳ نفر از هر رشته به مرحله استانی راه می یابند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این که شرط شرکت در مرحله های استانی، قبولی از آزمون کتبی است که قبل از این مسابقات برگزار می شود، تصریح کرد: در سال های پیش این مسابقات به صورت فیزیکی برگزار می شد، اما امسال این آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

وی با اشاره به این‌که نفرات برتر نسبت به سهمیه ای که هر رشته دارد به مرحله کشوری و بعد از آن مرحله بین المللی راه پیدا می کنند، گفت: این مسابقات از ۱۴ الی ۱۶ تیر ماه در سالن اندیشه ائل گلی برگزار می شود و در کنار آن برنامه های جنبی مانند نمایشگاه نیز برگزار می شود.

حجت الاسلام مصائبی از برگزاری دوره های تربیت مربی در دو  بخش "حفظ و قرائت قرآن کریم" و "روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم" خبر داد و افزود: داشتن حداقل مدرک دیپلم، حفظ ۵ جزء از قرآن کریم و قبولی در آزمون کتبی از کتاب در سنامه از شرایط ثبت نام و قبولی این دوره می باشد.

وی در ادامه به شرایط ثبت نام دوره روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن کریم پرداخت و گفت: داشتن حداقل مدرک دیپلم، ارسال فایل صوتی تلاوت سوره طلاق و قبولی در آزمون کتبی از کتاب آموزش قرائت از شرایط ثبت نام و قبولی این دوره می باشد و اگر این شرایط محقق شود، می توانند در دوره هایی که در ۲۰ مرداد ماه شروع می شود، شرکت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: به شرکت کنندگان در این دوره گواهی معتبر صادر می شود و اگر ظرفیت باشد، در کلاس های اداره کل اوقاف و یا در مجموعه های دیگر به تدریس می پردازند، ضمن این‌که دوره ها فشرده و طی یک هفته به اتمام می رسند و اساتید این دوره ها از قم اعزام می شوند.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به این‌که ثبت نام این دوره ها به صورت حضوری، در ادارات اوقاف و امور خیریه تبریز و شهرستان ها صورت می گیرد، گفت: کسانی که این دوره ها را پیش از این سپری کرده اند، اما هیچ گواهی دریافت نکرده اند، می توانند با ارائه مدارک گواهی معتبر دریافت کنند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات