۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۶۹۱۴۰

پذیرش ۲۰۴ طلبه جدیدالورود لرستانی در آزمون ورودی حوزه علمیه

مدیر حوزه علمیه لرستان با اشاره به اعلام نتایج آزمون کتبی حوزه علمیه، گفت: در این آزمون ۲۰۴ جوان لرستانی موفق به کسب نمره قبولی شده اند.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام علی میناپور، ظهر امروز در دیدار با خبرنگاران از اعلام اسامی قبول شدگان در آزمون کتبی حوزه خبر داد و گفت: 204 نفر از جوانان لرستانی موفق به کسب نمره قبولی در آزمون ورودی حوزه شده اند.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان ورود به حوزه بیش از 750 نفر بوده اند، افزود: از این تعداد 204 نفر پذیرش شده است.

مدیر حوزه علمیه لرستان از برگزاری دوره میثاق طلبگی خبر داد و اظهار داشت: این دوره به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه لرستان و از 17 تا 27 تیر ماه برگزار می شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: پس از دوره میثاق طلبگی پذیرفته شدگان به مدت 20 روز در دوره اختبار و تثبیت شرکت می کنند.

حجت الاسلام میناپور عنوان داشت: دوره آموزشی اختبار و تثبیت در مدارس علمیه استان برگزار می شود و پس از پایان دوره بین شرکت کنندگان آزمونی برگزار و پذیرفته شدگان نهایی در مدارس علمیه جذب می شوند.

وی در ادامه افزود: برگزاری آزمون، دوره مصاحبه، میثاق طلبگی و اختبار و تثبیت برای جذب جوانان توانمند و با استعداد به حوزه است و در دوره های آموزشی تلاش می شود استعداد طلبه های جوان شناسایی و شکوفا شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان در بخش دیگری از سخنان خویش به ظرفیت پذیرش مدارس علمیه برادران استان اشاره و بیان کرد: با توجه به ظرفیت مدارس پذیرش طلاب در دو مقطع سیکل و دیپلم صورت می گیرد.

وی یادآور شد: به طور مثال مدرسه علمیه ولی عصر(عج) بروجرد، دورود و پلدختر در مقطع سیکل پذیرش دارند و مدارس علمیه نورآباد، امام صادق(ع) بروجرد، ازنا و الیگودرز در مقطع سیکل و دیپلم پذیرش دارند.

حجت الاسلام میناپور خاطرنشان کرد: در دوره میثاق طلبگی طلاب با آداب طلبگی که جنبه اخلاقی، تربیتی و تهذیبی دارد، با حضور اساتید قم و مشاوران اخلاقی و تهذیبی آشنا می شوند.

وی در پایان بیان داشت: در دوره 20 روزه اختبار و تثبیت طلاب با مسائل ابتدایی و مقدماتی آموزشی و محیط حوزه آشنا می شوند./9451/پ203/ب1

ارسال نظرات