۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۵۶۹۲۳۲
رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

اعتماد به آمریکا اشتباهی استراتژیک است

محمدی با اشاره به نامه برخی اصلاح طلبان و اپوزیسیون درباره مذاکره با ‌آمریکا گفت: ایران در برجام جز بدعهدی از آمریکا چیزی ندید بنابراین چگونه می‌توان به آمریکا اعتماد مجدد کرد؟
محمدی

داوود محمدی رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نامه تسلیم جمعی از اصلاح طلبان و اپوزیسیون درباره مذاکره با آمریکا گفت: نوشتن چنین نامه‌ای و اعتماد کردن به آمریکا یک اشتباه استراتژیک است.

وی افزود: ما باید از تکرار این چنین اشتباهاتی پرهیز کنیم، ملت ما به اندازه کافی در برابر آمریکا نرمش به خرج داده‌ است، ایران طی مذاکراتی طولانی قریب به دو سال با آنها ثمره‌ای به نام برجام به دست آورد و آمریکایی‌ها به آن پایبند نماندند و از آنچه که خود آن را امضا کرده بودند به راحتی عدول کردند.

محمدی اضافه کرد: آمریکا اصلا به نظام بین المللی، سایر کشورها و معاهدات بین المللی که جنبه الزام‌آور برای کشورهای مختلف دارد اعتنا نمی‌کند او به صورت یک طرفه از برجام خارج شد و نشان داد نه تنها ایران بلکه هیچ یک از کشورهای دنیا نمی‌توانند به آمریکا اعتماد کند.

رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بیشترین انرژی و هزینه را برای ریشه‌کنی تروریسم گذاشته و با همه گروه‌های تروریسمی مبارزه کرده است، اظهار داشت: ایران در چارچوب برجام نشان داد که به همه تعهداتش پایبند است ایران همه حسن نیتها را از خود نشان داد و بعد از این که به همه تعهداتش عمل کرد جز بدعهدی از آمریکا چیزی ندید بنابراین چگونه می‌توان به آمریکا اعتماد مجدد کرد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات