۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۶۹۲۸۳
مدیر موسسه پژوهشی طهورا مطرح کرد؛

خلأ عاطفی یکی از عوامل "جلوه‌گری زنان"

حجت الاسلام بیاتی گفت: بی‌اعتنایی به نیاز جنسی و ازدواج به موقع جوانان، باعث تأمین نیازهای جنسی و عاطفی جوان در فضاهای نامناسب می‌شود.
حجت الاسلام مهدی بیاتی، مدیر موسسه فرهنگی پژوهشی ط هورا

حجت الاسلام مهدی بیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با متفاوت خواندن زمینه های امروزی ازدواج نسبت به گذشته، اظهار داشت: این‌که در زمان‌های گذشته ازدواج آسان و به موقع مانع مهمی برای فسادهای ناشی از بی‌عفتی بود، در گذشته به زمان ازدواج اهمیت داده و بزرگان فامیل اجازه به تأخیر افتادن این امر مهم را نمی‌دادند، در نتیجه جوانان می‌توانستند عفت خود را حفظ کنند.

تأخیر در ازدواج و پیامدهای اساسی آن

مدیر موسسه فرهنگی پژوهشی طهورا ادامه داد: وقتی ازدواج به هنگام حاصل نشود، نیاز جنسی و عاطفی فرد بدون پاسخ می‌ماند و با یک بستر آسان و مفت برای ارتباط با جنس مخالف همراه با توجیه‌های گوناگون مانند همکار و هم‌کلاسی بودن مواجه می‌شود، بنابراین بی‌اعتنایی به نیاز جنسی و ازدواج به موقع، نه تنها مسأله را حل نمی‌کند که باعث می‌شود، آن جوان نیازهای جنسی و عاطفی خود را در بسترهای نامناسب قبل از ازدواج تأمین کند، چراکه هیچ‌گونه فشار و تبعاتی برای او نداشته و جامعه او را همراهی می‌کند.

وی جلوه‌گری زنان را ناشی از نیازهای عاطفی آنها توصیف و بیان کرد: وقتی تأمین به موقع و مناسب نیاز جنسی در جامعه وجود نداشته باشد، نتیجه آن عادی شدن اختلاط و روابط آزادی بین زن و مرد و بدحجابی در جامعه می‌شود، چراکه بدحجابی و جلوه‌گری زن به‌خاطر نیازهای عاطفی او و به منظور جذب مرد صورت می‌گیرد.

التزام به همسر، تقویت‌کننده خویشتن‌داری

حجت الاسلام بیاتی با بیان این‌که التزام به همسر یکی از تقویت‌ کننده‌های مهم در خویشتن‌داری است، گفت: چون این عامل مهم به وجود نیامده و تخریب‌کننده‌های دیگر جایگزین آن شده‌اند و امور دیگری همچون افسارگسیختگی فضای مجازی و در دسترس بودن تحریک‌کننده‌های قوی موجب افزایش شهوت‌ شده است، نتیجه آن کمرنگ شدن عفاف و خویشتن‌داری در جامعه می‌شود.

وی تأکید کرد: این موارد نقطه‌های مهم کار فرهنگی در جامعه بوده و نقطه اساسی این جریان مسئولان قوای سه‌گانه هستند که به عنوان قانون‌گذار، مجری و برخوردکننده ، سهم دقیقی از ماجرای تقویت‌کننده و تخریب‌کننده‌های عفاف ندارند و تنها روی برخی از موضوعات آن به‌صورت موقت، نمایشی و مناسبتی کار می‌شود.

فعالیت منفعلانه، دلیل بی‌اعتقادی

این پژوهشگر حوزوی فعالیت منفعلانه مسئولان را دلیل بی‌اعتقادی آنها در زمینه عفاف و حجاب دانست و گفت: برخی از مسئولان به‌دلیل بی‌اعتقادی به مبحث عفاف و حجاب، به دنبال به‌وجود آوردن عفاف در جامعه نیستند، به‌طوری که برخی از مسئولان عالی‌رتبه کشور مقابل فیلترینگ فضای مسموم تلگرام می‌ایستند.

وی در پایان به تبیین راهکار مقابله با عفاف‌زدایی از جامعه پرداخت و بیان کرد: تفکیک جنس‌های مخالف در فضاهای غیرضروری یکی از بهترین راه‌های مقابله با تخریب‌کننده‌های عفت در جامعه است، به نظر در بعضی فضاها تعمد بر اختلاط وجود دارد که باید شناسایی شده و از آن جلوگیری شود، اما اگر کلان مسأله عفاف مدنظر باشد، باید به تقویت‌کننده و تخریب‌کننده‌های بحث عفاف به صورت جدی پرداخته شود./876/ت۳۰۲/س

خبرنگار: مهدی شاهی

ارسال نظرات