۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۶۹۶۱۹
حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

مشکلات صدور مدرک تحصیلی جامعه الزهرا برطرف شد

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مدنی از راه اندازی صندوق بیمه بیکاری ویژه کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در جلسه شورای جامعه که با حضور معاونان و مدیران این مؤسسه برگزار شد با اشاره به اینکه در آستانه نیمه شوال و سالروز شهادت حضرت حمزه علیه‌السلام و رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام هستیم، عنوان کرد: سال گذشته مراسم گرامیداشت سالروز شهادت این دو بزرگوار  برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

برگزاری مراسم شهادت حضرت حمزه(ع) در جامعه احیا شود

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به جایگاه و شخصیت حضرت حمزه علیه‌السلام، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله زمانی که از جنگ احد برگشتند و برگزاری مجالس عزا را در مدینه مشاهده کردند، فرمودند: «امّا حَمْزَةَ فلا بَواكِىَ لَهُ؛ اما حمزه گريه‌كننده‌اى ندارد»، از آن زمان رسم بر این شد که هیچ عزایی برگزار نشود، مگر اینکه ابتدا برای حضرت حمزه علیه‌السلام مراسم عزا برگزار شود.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: حوزه‌های علمیه باید در جهت برگزاری مراسم عزای شهادت حضرت حمزه علیه‌السلام پیش قدم شوند و این مراسم را در جامعه احیا کند.

وی در ادامه به جایگاه حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام اشاره کرد و افزود: ایشان از لحاظ نسبی، امامزاده بلافصل نیست و با چهار واسطه به امام حسن مجتبی علیه‌السلام می‌رسد، اما دارای جایگاه بسیار والایی است.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: ایشان در برخی جهات، منحصر و جزو امامزادگان فوق العاده هستند، چنانچه بر اساس روایات، زیارت ایشان معادل زیارت حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی یادآور شد: امام موسی کاظم علیه‌السلام چند دختر داشتند، اما اهل بیت علیهم‌السلام تنها درباره حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها، عبارت «مَن زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الجَنَّةُ؛ هر كه او را با شناخت زيارت كند، بهشت پاداش او است» را بیان فرمودند.

وی به روایتی از امام رضا علیه‌السلام اشاره کرد که در قسمتی از نامه خویش به حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام فرمودند: به شیعیان ما بگو «لا یشغلوا أنفسهم بتمزیق بعضهم بعضاً؛ فرصت‌های گرانبهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف نکنند»؛ آنچه که امروز متأسفانه در فضای سیاسی شاهدیم و این موضوع به فضای اجتماعی و حتی به فضای خانوادگی منتقل و باعث افزایش بداخلاقی‌ها، طلاق و ناهنجاری‌های دیگر در جامعه شده است.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: امام رضا علیه‌السلام از خداوند، عذاب الهی را برای چنین افرادی درخواست می‌کنند و می‌فرمایند: «من با خود عهد کرده‌ام که هر کس مرتکب اینگونه امور شود یا به یکی از دوستانم و رهروانم خشم کند و به او آسیب رساند از خدا بخواهم که او را به سخت‌ترین کیفر دنیوی مجازات کند و در آخرت نیز اینگونه افراد از زیانکاران خواهند بود».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: فرمایش امام رضا علیه‌السلام این است که این مطالب به شیعیان توصیه شود و ما نیز باید به سخنان حضرت عمل و ارزش‌های اخلاقی را در جامعه نهادینه کنیم  تا محیط باصفا و صمیمی در جامعه ایجاد شود و مشمول رحمت الهی قرار گیریم.

مشکلات صدور مدرک جامعه‌الزهرا(س) برطرف شد

وی در ادامه به امور جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی دستور مستقیم داده بودند، اما برای مدرک جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با مشکلاتی مواجه بودیم که به لطف خداوند، بعد از یک سال و نیم پیگیری، این مشکل مرتفع شد.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: بر اساس ابلاغ شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران، صدور مدرک مستقلا توسط جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها انجام می‌شود.

صندوق بیمه بیکاری در جامعه‌الزهرا(س) راه‌اندازی می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی همچنین به بیمه بیکاری کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و افزود: بیمه بیکاری پشتوانه‌ای برای همکاران بود ولی به دلیل اینکه مجموعه‌های هیئت امنایی مانند جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها مشمول قانون کار نمی شوند، از این خدمت محروم شدیم. بر این اساس بنده به معاونت اداری مالی پیشنهاد کردم تا طرح صندوق بیمه بیکاری را به صورت داخلی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها ارائه کنند و ما از آن حمایت مالی کنیم تا با راه اندازی این صندوق بیمه بیکاری همکارانی که مشکل دارند پرداخت شود و کارکنان بر اثر خروج از قانون کار دچار مشکل نشوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی تصریح کرد: راه اندازی صندوق بیمه بیکاری، تصمیم بسیار اساسی است و نیاز به هزینه و مصوبه هیئت امنا دارد، اما امیدواریم به زودی شاهد انجام این کار باشیم تا گام اساسی در خدمت به همکاران برداشته شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر امور بازنشستگان در سال گذشته در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: بر اساس قولی که برای حمایت مالی از این دفتر مطرح شده بود مبلغ ۲۰ میلیون تومان از سوی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به حساب آن واریز شد تا کمیته سه نفره منتخب بازنشستگان برای هزینه کرد آن تصمیم‌گیری کنند. البته این کمک مالی، غیر از  سایر تسهیلات مانند هتل مشهد، اردوگاه دستجرد، مجموعه ورزشی و امکانات رفاهی، آموزشی و فرهنگی است که جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در اختیار بازنشستگان قرار می‌دهد.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ادامه داد: بر اساس اعلام شورای سیاستگذاری، مشکل تامین اجتماعی کسانی که جدیدا می خواستند بازنشست شوند نیز حل شده و این عزیزان می توانند با مراجعه به سازمان تامین اجتماعی، امور بازنشستگی خود را پیگیری کنند.

لزوم همکاری بخش‌های مختلف جامعه‌الزهرا(س) با اداره امور نخبگان

وی  در ادامه به راه اندازی اداره امور نخبگان و استعدادهای برتر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و گفت: این اداره با وجود اینکه سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته بود اما به تازگی راه‌اندازی شده و نوپاست.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: شورای حوزه‌های علمیه خواهران و برادران تاکنون ۶ دوره استعدادهای برتر را معرفی و از امکانات کشوری و حوزوی استفاده کردند، اما طلاب جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها از این امکانات محروم بودند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با اشاره به فعالیت‌های شایسته این اداره در جهت خدمت به بانوان طلبه نخبه و استعدادهای برتر از همه مجموعه‌های جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها تقاضا کرد که در انجام فعالیت‌های این اداره و رفع مشکلات آن بکوشند.

وی در پایان به انتقال دانشجویان خوابگاهی دانشکده معارف اسلامی هدی اشاره کرد و اظهار داشت: به زودی همه دانشجویان خوابگاهی دانشکده معارف اسلامی هدی به خوابگاه جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها منتقل می‌شوند. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات