۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۵۶۹۷۲۲
آيت الله نمازي:

شهادت عنصر بقاي اسلام است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه ولايت و شهادت از عوامل مبقيه اسلام است، گفت: شهادت عنصر بقاي اسلام است.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان گفت: ولايت و شهادت دو عامل مبقيه اسلام و ضامن بقا و استمرار و تداوم آن علي رغم حکومت جائران و ظالمان در طول زمان است.

نماينده ولي فقيه در كاشان يادآور شد: در نظام توحيدي بعد از ولايت يکي ديگر از عوامل مبقيه حکومت اسلامي، بقا و استقرار آن شهادت است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه مقام شفاعت بعد از انبيا و علما و اوصيا تنها ويژه شهدا است، اظهار داشت: يکي از اقشار محبوب نزد خدا بعد از انبيا، علما و اوصيا شهدا هستند.

وي همچنين با بيان اينكه انبيا، اوليا، علما و شهدا فقط مجاز به درجه شفاعت هستند ابراز داشت: شهدا رجال صدقوا ماعاهدوالله مومناني هستند که به قول و تعهد خود با خدا در عالم عمل کردند.

آيت الله نمازي ادامه داد: در فرهنگ شيعه اگر امامت و شهادت از نظام توحيدي گرفته شود چيزي باقي نمي ماند امروز بعد از 1400 سال با وجود همه دشمني ها و ستيزه جويي ها و مخالفت ها و مشکلاتي که خاندان بني اميه بني عباس و ديگر سلاطين جائر و حکام ظلم به شيعه و مکتب اهل بيت روا داشتند اما مکتب اهل بيت و فرهنگ عاشورا هنوز در استمرار و بقا هست ولي آنها نيستند.

وي در ادامه يادآور شد: بنياد شهيد از نهادهاي پرکار و پراسترسي است که ارباب رجوع آن ايثارگران و جانبازان و خانواده شهدا هستند که عزيزانشان را از دست دادند و داغ همسر و فرزند را با سنگيني اداره زندگي به ويژه پدران و مادران شهدا در سنين بالا با مشکلات و بيماري دارند.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: خانواده شهدا ذوي الحقوق جامعه هستند در آيات قرآن سيره نبوي و احاديث ائمه براي شهدا جايگاه ويژه اي بيان شده است به طوريکه امام سجاد(ع) درمورد ابوالفضل العباس(ع) مي فرمايد، موي من عباس درجه اي در بهشت دارد که همه شهدا به آن غبطه مي خورند.

در ادامه حجت الاسلام حسنعلي انتصاريان رييس سابق بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان ابراز کرد: باتوجه به اينکه در شهرها، و شهرستان ها و استان هاي مختلف خدمت گزار جمعيت خانواده شاهد و ايثارگر بوده ام اما يكي ويژگي بزرگ کاشان اين است که از نعمت نمايندگي ولي فقيه برخوردار است و ايشان توجه ويژه اي به بنياد دارد چرا که بنياد شهيد متعلق به عزيزترين قشر جامعه است.

همچنين داريوش وکيلي مدير کل بنياد شهيد استان اصفهان نيز گفت: کاشان يک شهرستان ويژه با 1700 شهيد و بيش از 4 هزار جانباز و آزاده است که لزوم توجه ويژه به آن را مي طلبد.

وي مساعدت امام جمعه كاشان با همکاري نماينده مردم شهرستان در مجلس و فرماندار در حل مشکلات آسايشگاه جانبازان از سوي بهزيستي را خواستار شد و افزود: حل مشکل آسايشگاه جانبازان، خانواده ايثارگران و به ويژه جانبازان 70 درصد به همكاري و مساعدت بهزيستي وابسته است./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات