۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۵۶۹۷۳۳

آغاز هشتمین دور از گفت‌وگوهای دینی ایران با کلیسای ارامنه لبنان

هشتمین دور از گفت‌وگوهای دینی ایران با کلیسای ارمنی لبنان در لبنان، آغاز شد.
دیدار روحانیان شیعه و سنی با رهبران مسیحیان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، «ابوذر ابراهيمي‌تركمان»، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به منظور افتتاح هشتمين دور از گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی به لبنان سفر کرده و با اسقف آرام كشيشيان، رهبر ارامنه حوزه سيليسي، ديدار و گفت‌وگو كرد.

ابراهيمي‌تركمان با تأکید بر ارزش این ديدار گفت: بعد از برگزاري چندين دور گفت‌وگو، شناخت خوبي از یکديگر به دست آورده‌ایم و براي رسيدن به اين شناخت، مسيري طولاني را طي كرده‌ايم و اميدواريم كه دور هشتم گفت‌وگوها نیز براي هر دو طرف سودمند باشد.

وي در ادامه با اشاره به بيش از 20 سال انجام گفت‌وگوهاي ديني ايران با اديان توحيدي و مكتب‌هاي آييني از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اظهار كرد: دنيای امروز در وضعيتي قرار دارد كه از معنويت فاصله مي‌گيرد. يكصد سال پيش بشر فكر مي‌كرد كه با پيشرفت تكنولوژي، معنويت هم رشد خواهد يافت، اما امروز مي‌بينيم كه تكنولوژي رشد يافته است اما اخلاق و معنويت مورد بي‌مهري قرار گرفته‌اند.

ريیس شوراي سياستگذاري هماهنگي‌هاي گفت‌وگوي اديان در جمهوري اسلامي ايران در ادامه با تأكيد بر اينكه مي‌توان با انجام گفت‌وگوهاي ديني نسل جوان را به سمت معنويت رهنمون كرد، گفت: اين گفت‌وگوها همچنين نظرات را به هم نزديك مي‌كند. سال گذشته كه با واتيكان گفت‌وگو داشتيم، ديداري با پاپ فرانسيس، رهبر كاتوليك‌هاي جهان انجام شد كه وي در آن ديدار، انجام اين گفت‌وگوها را بسيار اثربخش دانست و خواهان تداوم آن بود.

در ادامه جاثليق آرام كشيشيان، رهبر ارامنه حوزه سيليسي با اظهار اينكه دنياي امروز دنياي گفت‌وگو است، بيان كرد: متقاعد كردن، هدف اصلي گفت‌وگو نيست؛ بله هدف شناخت از يكديگر است. ايران از طريق گفت‌وگو چهره واقعي و نظرات خود را بيان مي‌كند و از اين طريق ايران‌هراسي تعديل يافته است.

وي همچنين با بيان اينكه با تداوم اين گفت‌وگوهاست كه همديگر را عميق‌تر و غني‌تر درك مي‌كنيم، گفت: هر گاه به ايران سفر مي‌كنم، مانند اين است كه به خانه خودم آمده‌ام. ما با همديگر در مسايل اساسي ديدگاه مشترك داريم و بر اين اساس اطمينان دارم كه انجام اين گفت‌وگوها نتيجه ‌بخش خواهد بود.

یادآور می‌شود، هشتمين دور گفت‌وگوی دینی اسلام و مسیحیت ارمنی حوزه سيليسی 6 تا 8 تیرماه سال جاری با موضوع «اديان و محيط زيست» با همکاری مركز گفت‌وگوی اديان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و كليسای ارمنی حوزه سيليسی و با حضور انديشمندان مسلمان و مسيحي از ايران و لبنان، در «آنطلياس» لبنان برگزار می‌شود.

محيط زيست و ارزش‌های مشترك اخلاقی در اديان الهی، تعامل رهبران اديان با محيط زيست با تاکید بر دو الگوی شاخص حضرت محمد (ص) و حضرت عيسی مسيح (ع)، تأثير محيط زيست سالم در زندگی فردی و اجتماعی از ديدگاه اسلام و مسيحيت و«انسان و طبيعت در آموزه‌های اديان اسلام و مسيحيت، موضوعات نشست‌هاي اين دور از گفت‌وگوها است./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

ارسال نظرات