۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۵۶۹۷۴۶
مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان:

ترويج فرهنگ ايثار و شهادت وظیفه بنياد شهيد است

مدير كل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان گفت: بنياد شهيد به نمايندگي از ساير دستگاه ها مسؤوليت حمايت و خدمت به جامعه ايثارگري را دارد و مسؤوليت اصلي آن ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.
داريوش وکيلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، داريوش وکيلي ظهر امروز در مراسم توديع حجت الاسلام انتصاريان رييس سابق و معارفه غلامرضا حيدري رييس جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان كه در تالار آزادي اداره كتابخانه هاي عمومي كاشان برگزار شد با گراميداشت ياد و خاطره شهدا به ويژه شهيد بهشت و شهداي هفت تير و يكهزار و 700 شهيد شهرستان كاشان گفت: امنيت و آسايش امروز خود را مديون شهدا هستيم.

وي افزود: شهدا عندربهم يرزقون و روزي خوار خدا و زنده و شاهد بر اعمال ما هستند و نزد خدا مقامي دارند كه خداوند از آنها حساب و كتاب نمي خواهد و بعد از انبيا و اوليا و اوصيا مقام شفاعت دارند و  72 نفر از همرزمان و دوستان خود را مورد شفاعت قرار مي دهند.

وكيلي با اشاره به اينكه شهدا مورد تكريم خدا هستند و خداوند چندين ويژگي را براي شهدا در نظر گرفته است، گفت: نخستين قطره اي از خون شهيد كه به زمين ريخته مي شود همه گناهان شهيد بخشيده مي شود و از فشار قبر در امان است و خداوند به شهيد با اجازه داده است تا با ريختن نخستين قطره خون اش جايگاه خود را در بهشت مشاهده كند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان ادامه داد: بنياد شهيد دستگاه عصمت و طهارت و افضل نهادها است و به نمايندگي از ساير دستگاهها مسؤوليت حمايت و خدمت به جامعه ايثارگري رادارد و مسؤوليت اصلي آن ترويج فرهنگ ايثار و شهادت است.

وكيلي رسالت اصلي بنياد شهيد ارتقاي جايگاه فرهنگ ايثار و شهادت دانست و گفت: خدمات بنياد شهيد به جامعه هدف در مقابل ايثار و فداكاري شهدا و جانبازاني كه بيش از 30 سال روي ويلچر نشسته اند و هميشه مدافع نظام اسلامي بودند و هيچگاه درخواست شخصي نداشتند ناچيز است.

وي ديگران برخود ترجيح دادن را ايثار دانست و افزود: خداوند بعد از انبيا و اوليا به شهدا اجازه شفاعت دوستان و همرزمان و آنهايي كه ياد شهدا را با برگزاري يادواره شهدا زنده نگه مي دارند و 72 نفر از خانواده و دوستاني كه فرهنگ ايثار و شهادت را توسعه مي دهند و به نسل هاي بعد منتقل مي كنند داده است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان به انتظارات و خواسته هاي شهدا از نسل امروز اشاره كرد و گفت: نخستين خواسته شهدا از ما حفظ وحدت يعني همان چيزي كه سبب پيروزي ما در 8 سال دفاع مقدس بود و نياز امروز جامعه ما است چرا كه هرگاه وحدت بر كشور حاكم بوده است پيروز بوده ايم.

وكيلي از توصيه به اخلاق و اخلاق اسلامي به عنوان دومين خواسته شهدا از نسل امروز اعلام كرد و افزود: اخلاق همان چيزي است كه پيامبر اكرم(ص) مي فرمايد من براي مكارم اخلاق در جامعه برگزيده شدم.

وي ادامه داد: از 23 هزار شهيد استان اصفهان تا كنون 14 هزار وصيت نامه به بنياد شهيد ارائه شده است كه فراواني درخواست شهدا در همه اين 14 هزار وصيت نامه توجه  به نماز اول وقت، امر به معروف و نهي از منكر، اقتدا به ابوالفضل العباس و حمايت از ولايت فقيه است.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان گفت: شهدا به مسؤولان نيز توصيه كرده اند تا به مردم رسيدگي كنند، چرا كه مردم ايران در سرما و گرما و در همه صحنه هاي در ميدان حاضر هستند و از انقلاب اسلامي دفاع مي كنند.

وكيلي تأكيد كرد: چنانچه توصيه هاي شهدا عملي شود و آن را برجسته كنيم عمر نظام اسلامي الي يوم القيامه باقي خواهد بود اما اگر اختلاف جاي وحدت را بگيرد و اخلاق اسلامي را فداي جريان هاي سياسي كنيم و توجهي به امر به امر به معرف و نهي از منكر نداشته باشيم و نسبت به حجاب و عفاف در جامعه بي توجه باشيم هر آنچه را به دست آورده ايم از دست خواهيم داد.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در بنياد شهيد واژه اي به نام توديع نداريم بلكه تكريم است ابراز کرد: كساني كه در بنياد شهيد فعاليت خود را آغاز كرده اند مهر خادم الشهدا را بر پيشاني خود دارند و اين مهر را تا قيامت به همراه خواهند داشت.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اصفهان گفت: بنياد شهيد هيچ نيرويي را از خارج اين مجموعه خود به كار نخواهد گرفت و تصميم بر اين است كه از تمام توانمندي و ظرفيت بنياد شهيد استفاده شود.  

حجت الاسلام حسنعلي انتصاريان رييس سابق بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين مراسم اظهار داشت: بهترين سلاح براي خدمت در بنياد شهيد و امور ايثارگران دو معقوله صبر و تلاش است چرا كه سعه صدر مي تواند بيش از 50 درصد كار در بنياد شهيد را طي كند ضمن اينكه بعد از سعه صدر تلاش براي رفع مشكلات و انجام امور رفاهي خانواده معظم شهدا و جانبازان است.

وي افزود: طي مدت 31 سال و 31 روز خدمت در بنياد شهيد و امور ايثارگران به غير از نجابت و بزرگواري چيز ديگري در جامعه هدف بنياد شهيد سراغ ندارم و در جلسات توديع بنياد شهيد ارائه گزارش كار مادي وجود ندارد، چرا كه در مقابل ايثارگري ايثارگران هرچه خدمت انجام شده است ناچيز است.

حجت الاسلام انتصاريان به فعاليت هاي آموزشي و فرهنگي بنياد شهيد اشاره كرد و گفت: از سال 93 تا 96 بيش از 30 ميليارد ريال براي برنامه هاي فرهنگي و آموزشي هزينه شده است كه جذب اين ميزان اعتبار و هزينه آن طي سه سال براي بنياد شهيد كاشان حائز اهميت است.

وي افزود: در زمينه تسهيلات مسكن نيز ميلياردها ريال طي يكسال براي خانواده معظم شهدا سهميه مسكن جذب شده است و طي مدت 4 سال و نيم فعاليت در بنياد شهيد يك چهارم از مجموعه جامعه ايثارگري كاشان در اين مدت از تسهيلات مسكن استفاده كردند.

حجت الاسلام انتصاريان گفت: به طور ميانگين سالانه 350 نفر از خانواده شهدا از سهميه پرستاري استفاده كرده است كه در استان اصفهان كاشان رتبه نخست استان اصفهان را دارد ضمن اينكه در اين مدت  به طور ميانگين سالانه حدود 370 نفر جانبازان طي 4 سال گذشته به كميسيون پزشكي معرفي شدند.

وي اعتبارات بهسازي گلزار شهدا را مشاركتي دانست و گفت: حدود 14 گلزار شهداي كاشان طي 4 سال گذشته به صورت كامل بهسازي و ساماندهي شده است و گلزار شهداي دارالسلام كاشان كه 70 درصد بهسازي فاز يك آن به پايان رسيده بود و امروز فاز دو آن نيز به پايان رسيده است.  

شايان ذكر است، در پايان اين مراسم از زحمات 31 سال و 31 روزه حجت الاسلام حسنعلي انتصاريان رييس سابق اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان تقدير و تجليل شد  و غلامرضا حيدري به عنوان  رييس جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان معرفي شد.

لازم به ذكر است حجت الاسلام حسنعلي انتصاريان رييس سابق اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان بعد از 4 سال و نيم خدمت در بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان و 31 سال و 31 روز از خدمت در بنياد شهيد بازنشسته شد و غلامرضا حيدري رييس جديد بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان كه پيش از اين سابقه مديريت در بنياد شهيد و امور ايثارگران شهرستان هاي گلپايگان و آران و بيدگل را در كارنامه خود دارد به عنوان رييس جديد اداره بنياد شهيد و امور ايثارگران كاشان معرفي شد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات