۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۵۶۹۷۵۰
احمدی تبیین کرد؛

اهداف برگزاری ستاد گرامیداشت نماز جمعه

احمدی با اشاره به بزرگی اهداف ستاد گرامیداشت نماز جمعه قم، به تبیین اهداف، مخاطبان و بخش‌های موضوعی ستاد گرامیداشت نماز جمعه پرداخت.
نشست هم اندیشی گرامیداشت نماز جمعه، سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی احمدی دبیر ستاد گرامیداشت نماز جمعه در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت نماز جمعه، "سنگر چهل‌ساله انقلاب اسلامی" که پیش‌از ظهر امروز در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت عقاید و خواسته‌ها در ادیان مختلف اظهار داشت: همه فرقه‌های ضاله از بهاییت و وهابیت تا یهود و نصرانیت نسبت به دیدگاه‌ها و ایده‌های خاص خود تعصب داشته، برای خواسته‌های خود و برای برپایی مراسم‌های خاص خود هزینه می‌کنند تا آنچه که ضلالت و گمراهی است را به ثمر برسانند.

دبیر ستاد گرامیداشت نماز جمعه با بیان این‌که کشورهای اسلامی نیز بایستی نسبت به دیدگاه‌های خود تعصب داشته و برای آن هزینه کنند، گفت: بحث نمازجمعه از جایگاه ویژه‌ای در نظام و جامعه اسلامی ایران برخوردار است و اگر این‌گونه نبود، بسیاری از اتفاقات مبارکی که امروز انقلاب با آن مواجه است، به ثمر نمی‌رسید.

وی ادامه داد: به همین خاطر بایستی سال‌روز برپایی اولین نمازجمعه کشور پاس داشته شود، کمیته‌ای به این منظور تشکیل شده است تا اتفاقات مبارکی که در طول این 40 سال توسط نماز جمعه قم و موضوعات و آثاری که حاصل شده است به نمایش گذاشته و به عالمیان گفته شود که نماز جمعه جایگاه ویژه‌ای دارد و ثمرات زیادی برای بشیریت می‌تواند به ارمغان بیاورد.

احمدی تأکید کرد: هیچ‌کجای دنیا چنین تجمعاتی که مردم یک کشور به وجود آورده‌اند، مشاهده نمی‌شود و دشمن هم در تلاش برای تضعیف نمازجمعه است، پشت صحنه تلاش‌های دشمن کمرنگ و متزلزل کردن این تریبون عظیم است.

وی با بیان این‌که نباید از ثمرات نمازجمعه و کمیته‌هایی که در راستای احیای این سنگر عظیم برگزار می‌شود، چشم‌پوشی شده و بی‌فایده پنداشته شود، گفت: دشمن در این زمینه به‌صورت جدی فعالیت و تلاش می‌کند، از این‌رو کمیته‌ای به دستور آیت‌الله حسینی بوشهری تشکیل و با توجه به این‌که عنوان و موضوع آن قلب فرهنگی شهر است، یکسری اهدافی برای آن پیش‌بینی شده است.

دبیر ستاد گرامیداشت نماز جمعه با اشاره به اهداف نشست گرامیداشت نمازجمعه عنوان کرد: مهمترین اهداف این کمیته توسعه و ترویج فرهنگ نماز، تبیین و توسعه نقش نماز جمعه در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی، نمایش دستاوردهای سنگر نمازجمعه، جذب حداکثری حضور مردم در نمازجمعه، تقویت تعامل بین نسل‌های مختلف انقلاب است.

وی ادامه داد: همچنین نقش نمازجمعه در دفاع مقدس و دفاع از حرم، نمایشگاه و مشارکت آثار نخبگان، هنرمندان و ناشران، دغدغه‌مند نمودن و هماهنگی نیروهای مؤمن و انقلابی در خصوص قلب فرهنگی شهر، نقش آفرینی نمازجمعه در گسترش فرهنگ قرآن و اهل‌بیت(ع)، هم افزایی دستگاه‌ها در رفع مسایل و مشکلات مصلی از جمله مهمترین اهداف ستاد برگزاری است.

احمدی به مخاطبان این ستاد اشاره و بیان کرد: مردم، نخبگان حوزه و دانشگاه، طلاب، دانشجویان، مسؤولان، فرهیختگان، هنرمندان و دانش‌آموزان مهمترین مخاطبان هستند.

وی همچنین بخش‌های موضوعی مطرح در ستاد نمازجمعه را بیان کرد و گفت: شهدای محراب، شهدا، دفاع مقدس، آیت‌الله مشکینی، محرم، اصناف، حفاظت، سازندگی، خانواده، زن، کودک و نوجوان و وضعیت‌های خاص همچون اربعین، بارندگی، برف و زلزله، اسکان و پشتیبانی از موضوعات مطرح در ستاد است.

دبیر ستاد گرامیداشت نماز جمعه در پایان تأکید کرد: نکته‌ای که باید به آن توجه شود، این است که کمیته  تشکیل شده و همه دستگاه‌های عضو آن به صورت مستمر و جدی وارد کار شوند و محکم پیگیری کنند تا اهداف ستاد محقق شده و مشکلات مصلای قم حل شود، چراکه تریبون نماز جمعه، تریبون مقدسی است و باید از آن استفاده کامل کرد./876/پ202/ب1

ارسال نظرات