۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۵۶۹۷۵۹
رییس شورای شهر قم:

استفاده از ظرفیت جوانان در نماز جمعه فراگیر شود

جلالی با بیان این‌که استفاده از جوانان و نوجوانان در نمازجمعه باید فراگیر شود، گفت: اگر قرار باشد که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، باید بخشی از برنامه‌های نمازجمعه به جوانان سپرده و از افکار و وجود آنها استفاده شود.
نشست هم اندیشی گرامیداشت نماز جمعه، سنگر چهل ساله انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی رییس شورای شهر استان قم، در نشست هم‌اندیشی گرامیداشت نمازجمعه، "سنگر چهل‌ساله انقلاب اسلامی" که پیش‌از ظهر امروز در سالن جلسات ساختمان جامعه مدرسین قم برگزار شد، با اشاره به دلیل تفاوت نماز جمعه قم با دیگر نمازجمعه‌های کشور اظهار داشت: نماز جمعه قم متفاوت با دیگر شهرها بوده که منشأ آن مضجع با برکت حضرت معصومه(س) است که همه مردم به ایشان متوسل می‌شوند، همچنین وجود مردمی ولایی، انقلابی و دلسوز و دلباخته انقلاب در قم از دیگر دلایل این تفاوت است.

رییس شورای شهر قم با اشاره به تأثیر حضور مسؤولان در نمازجمعه بیان کرد: اگر گفته نشود که حضور مسؤولان و مدیران در نمازجمعه کمرنگ است، حداقل باید گفته شود که انتظار بیشتری از آنها در این زمینه وجود دارد.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که می‌تواند در رونق، جذب و گسترش نمازجمعه و حضور مردم نقش داشته و مؤثر واقع شود، بحث احزاب شناخته شده و رسمیت یافته و حضور آنها در این عرصه است که نقش آنها نیز بایستی در اجتماع و مسائل عمومی به ویژه نماز جمعه حضور فعال داشته باشند.

جلالی افزود: اگر ستاد نمازجمعه جلسه‌ای را با احزاب و مسؤولان آنها داشته باشد و همکاری بین آنها حاصل شود، پیشرفت خوبی در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که کارهای خوبی در ستاد نمازجمعه انجام می‌شود، گفت: استفاده از جوانان و نوجوانان در نمازجمعه کار خوبی است که باید فراگیر شده و گسترش پیدا کند.

رییس شورای شهر قم اضافه کرد: اگر قرار باشد که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود، بایستی بخشی از برنامه‌های نمازجمعه به جوانان سپرده شود و از افکار و وجود آنها استفاده شود و برای آنها برنامه‌‌ریزی صحیحی انجام شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای استفاده از ظرفیت‌های مصلی بیان کرد: مصلی یک ظرفیت است که اساسا صورت ویژه در روز جمعه دارد و از آن به عنوان نمازجمعه استفاده می‌شود، اما می‌توان از این ظرفیت بیشتر و در زمینههای دیگری نیز استفاده کرد.

جلالی در پایان تأکید کرد: برنامه‌هایی که در طول هفته برگزار می‌شود، کار بسیار زیبایی است، بحث برجسته‌سازی چهلمین سال پیروزی انقلاب باید دنبال شود و شرط آن کار منسجم همه گروه‌ها و مسؤولان و مردم است./876/پ202/ب1

ارسال نظرات