۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۶۹۷۷۲

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

كسب رتبه كشوري و استاني گروه هاي پژوهشي مدارس علمیه خواهران خراسان، برگزاري كارگاه‌هاي مشاوره‌اي تابستاني ویژه برادران طلاب و ثبت نام دوره تابستانی اوقات فراغت حوزه علمیه خراسان تا ۹ تیر از مهمترین عناوین اخبار کوتاه حوزه علمیه خراسان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، گروه هاي پژوهشي مدارس علمیه خواهران خراسان در جشنواره پژوهشي رشد به كسب رتبه كشوري و استاني موفق شدند.

در ششمين دوره برگزاري فراخوان  پژوهش گروهي رشد در سال 1396، گروه مدرسه معارف ديني سرخس با موضوع "راهكارهاي عملي اسلام در مقابله با انحرافات جنسي زنان متاهل" رتبه دوم و گروه مدرسه اسلام شناسي حضرت زهرا(سلام الله علیها)  با موضوع "بايسته هاي حضور طلاب در فضاي مجازي" رتبه سوم را در سطح كشور كسب کردند.

در سطح استان نيز گروه مدرسه اسلام شناسي حضرت زهرا(سلام الله علیها) با موضوع «طلاب و رسالت هاي پژوهش ديني» برگزيده شد.

گفتني است ثبت نام اثر در هفتمين دوره فراخون پژوهش گروهي رشد نيز طي چند روز گذشته آغاز شده است.

ثبت نام دوره تابستانی اوقات فراغت حوزه علمیه خراسان برای تا 9 تیر

ستاد اوقات فراغت حوزه علمیه خراسان برای بهره‌مندی طلاب، خانواده و روحانیون در روزهای گرم تابستان و کسب مهارت‌های علمی و کاربردی، طرح «تابستان، فرصت طلایی» را اجرا می‌کند

ثبت نام دوره های تابستانه طرح «تابستان، فرصت طلایی» با بیش از 80 رشته و کارگاه آموزشی، مهارتی، هنری و کاربردی تخصصی تا 9 تیرماه ادامه دارد و این دوره ها از 10 تیرماه در مشهد مقدس شروع می شود.

براساس این گزارش، این طرح با امتیازات ویژه برای طلاب، خانواده آنان، حافظان و قاریان قرآن کریم، خانواده شهدا و ایثارگران با اعطا گواهینامه معتبر، اولویت معرفی به مرکز خدمات و حمایت مالی، دارای مهدکودک و شعب در سطح شهر، اساتید مجرب و حوزوی، کارآفرینی و جذب استاد، اردوهای تفریحی و تخفیفات مراکز تفریحی و استخر در ساختمان مرکزی واقع در عبادی 55، مجتمع های مسكوني ثامن الائمه(ع)، ثامن الحجج(ع)، امام رضا(ع) و مدارس علمیه طرح تابستانه در صورت تکمیل ظرفیت، برگزار می‌شود.

طلاب، روحانیون، پرسنل نهادهای حوزوی و مدارس علمیه و خانواده آنان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت لیست رشته های مهارتی، علمی و هنری و ثبت نام غیرحضوری با عضویت در سامانه تحت وب مرکز آموزش مهارت های حوزه علمیه خراسان به آدرس edu.hozehkh.com و ثبت نام حضوری به آدرس نبش چهارراه راه آهن، جنب عبادی 55 مراجعه کنند و یا برادران با شماره 32280552 – 32280592 و خواهران با شماره 32280593- 32280551 تماس حاصل نمایند.

گفتنی است، اوقات فراغت از منظر اجتماعی مانع بروز انحرافات اجتماعی، از منظر اقتصادی باعث افزایش کار و تولید، از منظر سیاسی مانع بحران‌های سیاسی و آشوب اجتماعی و از منظر روانشناسی باعث آرامش روان و تضمین سلامت انسان‌ها و ایجاد نشاط می شود لذا ستاد اوقات فراغت حوزه علمیه خراسان در راستای یکسان‌سازی و اولویت‌بندی مهارت‌های علمی طرح «تابستان، فرصت طلایی» را برگزار می کند.

لازم به ذکر است، ستاد اوقات فراغت با مشارکت معاونت‌های فرهنگی اجتماعی، تبلیغ، پژوهش، آموزش، مرکز مشاوره و مدیریت امور طلاب حوزه علمیه خراسان و ستاد حاشیه شهر مشهد تشکیل شده است.

برگزاري كارگاه‌هاي مشاوره‌اي تابستاني ویژه برادران

مدیر مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان از برگزاری كارگاه‌هاي مشاوره‌اي تابستاني در قالب طرح تابستان طلايي، فرصت همدلي (2) ویژه برادران خبرداد

حجت الاسلام مهدی اسماعیل نژاد با اعلام این خبر گفت: براي استفاده بهتر طلاب از فرصت تعطيلات تابستاني و کمک در مباحث تربیتی و انگیزشی آنان، مركز مشاوره این حوزه همانند سال گذشته، اقدام به برگزاري كارگاه‌هاي مشاوره‌اي با موضوعات مهارت‌های تحصیلی و زندگی ویژه برادران کرده است.

مدیر مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه شيوه هاي مطالعه و رفع اضطراب در امتحان، روش تغذيه سالم و ... از عناوین آموزشی در کلاس مهارت‌هاي تحصيلي می باشد، ادامه داد: کارگاه مهارت‌هاي پيش از ازدواج و دوران عقد با موضوعات عوامل موثر در ازدواج موفق، راه‌كارهاي انتخاب بهتر همسر، عوامل تخريب روابط و ...برگزار می‌شود.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد با بیان اینکه آشنايي با ويژگي‌هاي رشد كودك و نوجوان و کسب مهارت‌هاي تربيت فرزند یکی دیگر از کارگاه‌های آموزشی ویژه تابستان است، افزود: آموزش مهارت هاي خانواده و همسرداري با موضوعات خانواده بانشاط، بهشت پنهان، مديريت اقتصادي در خانواده، نقش محبت در تربيت و کارگاه‌ مهارت‌هاي ده‌گانه زندگي با سرفصل‌های خودآگاهي، مديريت خشم، مثبت انديشي، جرأت مندي، مديريت زمان و ...، برگزار می‌شود.

مدیر مرکز مشاوره و مهارت‌آموزی حوزه علمیه خراسان، کارگاه‌ تخصصی مشاوره و گروه درمانی را در قالب طرح فرصت همدلی(2) معرفی کرد و گفت: در این کارگاه به درمان وسواس، افسردگي، استرس، بيش فعالي و... پرداخته می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه ثبت‌نام در این طرح تا 10 تیرماه ادامه دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه شروع كارگاه‌ها منوط به تكميل ظرفيت كلاس‌ها (20 تا 30 نفر) مي باشد، علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند با عضویت در سامانه تحت وب مرکز آموزش مهارت های حوزه علمیه خراسان به آدرس www.edu.hozehkh.com  و به صورت حضوری به مركز مشاوره حوزه، نبش چهارراه راه آهن، جنب عبادي 55 مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 32235850 تماس بگیرند.

لازم به ذکر است، مكان برگزاري كلاس‌ها در محل مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان است.

شصت وهفتمين كارگاه پايان نامه نويسي برگزار مي شود

شصت و هفتمين دوره كارگاه پايان نامه نويسي ویژه طلاب برادر سطح سه به همت معاونت پژوهش 6 و7 تير در سالن كنفرانس مدرسه علميه عالي نواب برگزار مي شود

شصت و هفتمين دوره كارگاه پايان نامه نويسي ویژه طلاب برادر سطح سه به همت معاونت پژوهش این حوزه در راستای ارتقا سطح علمی طلاب،6 و7 تير در سالن كنفرانس مدرسه علميه عالي نواب برگزار مي شود.

در این کارگاه‌ها، آشنايي با ابزارها، مهارت‌ها و شيوه‌هاي صحيح و علمي پايان‌نامه‌ نويسي، بستر‌سازي آموزش پژوهش محور، ملاك‌هاي انتخاب موضوع، جمع‌آوري منابع مرتبط، نحوه تنظيم طرح‌نامه(پلان)، چگونگي فيش‌برداري از منابع، شيوه نگارش و سامان‌دهي سرفصل‌ها و شناسايي و رفع نکات منفی در پايان نامه‌نويسي، راه‌ها و شيوه‌هاي درست‌نويسي و راه‌هايي كه مي‌توان يك پايان نامه علمي نوشت، توسط دکتر محمد علی قاسمی آموزش داده مي شود.

آن دسته از طلاب فارغ التحصيل سطح سه و سطح چهار كه متقاضي مدارك علمي اين سطوح مي باشند و شرايط آنان براي ورود به مرحله تدوين پايان نامه محرز گرديده است، مي‌توانند در سلسله‌ كارگاه‌هاي اصول و فنون پايان‌نامه‌ نويسي كه توسط معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان برگزار مي شود، شركت كنند.

لازم به ذکر است، طلاب برای شرکت در كارگاه «آشنايي با اصول و فنون پايان‌نامه نويسي» می توانند از طریق سایت حوزه علمیه خراسان ثبت نام کرده و برای کسب اطلاع بیشتر با شماره 32008157 تماس بگیرند./934/پ204/ب1

ارسال نظرات