۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۵۶۹۸۱۷
صفارهرندی مطرح کرد؛

تلاش برخی برای تحریف امام خمینی و شهید بهشتی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به توسل فتنه‌گران به بیگانگان برای مبارزه با انقلاب اسلامی، گفت: عده‌ای تلاش می‌کنند تا امام خمینی و شهید بهشتی و بزرگان انقلاب اسلامی را درصدد ارتباط داشتن با آمریکا و وابستگی به آمریکا نشان دهند.
صفار هرندی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته در گرامی‌داشت شهدای هفتم تیرماه، با بیان لزوم پافشاری مدعیان پیروی از خط امام خمینی بر تبعیت از منش و روش ایشان در عرصه‌های مختلف، گفت: شهید بهشتی متأسفانه پس از انقلاب اسلامی حیات کوتاهی داشتند اما آثار بسیاری از خود برجای گذاشت، ایشان اما حتی پیش از انقلاب اسلامی نیز شهید بهشتی فعالیت‌های دقیق و حساب شده‌ای در عرصه دین و فرهنگ داشتند.

برخی به دنبال تحریف امام خمینی و شهید بهشتی هستند

وی با اشاره به تدوین کتب دینی در دوران پهلوی توسط شهید بهشتی و هجمه‌ها و تهمت هایی که به این دلیل به وی نسبت داده می‌شد، افزود: شهید بهشتی تمام تلاش خود را برای ابلاغ رسالت خود به کار بسته بود، کسی که امروز می‌گوید بهشت و جهنم مردم به ما ربطی ندارد فاصله زیادی با نگاه شهید بهشتی و امام خمینی دارد و همین افراد تلاش می‌کنند تا امام خمینی و شهید بهشتی را تحریف کرده و نسبت‌های غلطی به انقلابیون می‌دهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ضمن هشدار دادن نسبت به تلاش برخی افراد برای تحریف شخصیت شهید بهشتی، اظهار کرد: برخی افراد معتقد هستند که شرایط زمانه با دوران شهید بهشتی تغییر کرده است، برخی به دنبال رجوع به زمان پیش از انقلاب اسلامی هستند و اینها انقلاب اسلامی را قدیمی و فاقد کارایی در دوران کنونی می‌دانند، حتی در زمینه استقلال و آزادی، جمهوریت و اسلامی بودن کشور نیز نگاهی متفاوت با انقلاب اسلامی و آرمان‌های انقلاب دارند.

صفارهرندی با اشاره به شکل گیری جریان تجدیدنظر طلبی در آرمان‌های انقلاب در میان برخی اصلاح طلبان با الگو برداری از جریانات مارکسیستی سکولار، تصریح کرد: فتنه‌گران در جریان فتنه سال 88 توسل به بیگانگان را برای خود مشروع می‌دانستند و تلاش می‌کردند از این طریق به مبارزه با انقلاب اسلامی بپردازند.

بعضی برای حل مشکلات کشور می‌خواهند به سمت آمریکا دست نیاز دراز کنند

وی با بیان اینکه برخی افراد در برابر آمریکا از خود ضعف نشان می‌دهند و این ترس خود را به کل نظام نسبت می‌دهند، خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش می‌کنند تا امام خمینی و شهید بهشتی و بزرگان انقلاب اسلامی را درصدد ارتباط داشتن با آمریکا و وابستگی به آمریکا نشان دهند. سخنرانی‌های شهید بهشتی ذخیره ارزشمندی است که می‌تواند برطرف کننده برخی ابهامات و تحریف‌ها باشد اما نداشتن جسارت و کج سلیقگی‌ها باعث شده که از آنها استفاده نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جمله مشهور شهید بهشتی «آمریکا از ایران عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» در زمان اوج قدرت آمریکا به عنوان یک ابرقدرت، اظهار کرد: آمریکا امروزه 20 هزار میلیارد دلار بدهی داشته و این بدهی همواره در حال افزایش است، اما متأسفانه برخی افراد درون کشور از ترامپ برای خود یک غول ساخته‌اند و حتی اعتقاد دارند باید برای حل مشکلاتی نظیر بیکاری و ایجاد اشتغال با آمریکا ارتباط گرفت و به سمت آنها دست نیاز دراز کرد./1304/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات