۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
کد خبر: ۵۶۹۸۲۷
حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی:

۱۰۰ مفسر قرآن در ماه محرم به سراسر کشور اعزام می شوند

دبیر مجمع عالی تفسیر با اشاره به فعالیت تبلیغی مفسران برای تبیین معارف قرآنی گفت: در صدد هستیم که در ماه محرم برای تبیین معارف عاشورایی ۱۰۰ مفسر به سراسر کشور اعزام شوند.
مراسم اختتامیه طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن حوزه با حضور و سخنرانی حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میر کتولی دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن کریم در مراسم اختتامیه طرح اعزام اساتید تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با بیان این که برنامه اعزام مبلغ اساتید تفسیر از سال 90 آغاز شد، گفت: در ابتدا 30 نفر از اساتید به سراسر کشور اعزام شدند که با همکاری سازمان اوقاف بود، از سال 92 و 93 با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی اعزام مفسران به صورت جدی پیگیری شد، در سال های بعد افزون بر مراکز استان ها، شهرهای مهم هم تحت پوشش قرار گرفت و 60 نفر به سراسر کشور اعزام شدند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که از دو سال پیش دفتر تبلیغات هم به برنامه اعزام مفسر اضافه شد، اظهار داشت: در چند سال گذشته هرساله 10 نفر با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات به خارج از کشور اعزام کردیم.

وی ادامه داد: امسال با همکاری 5 نهاد تبلیغی برنامه اعزام را انجام دادیم که 160 نفر از مفسران حوزه به سراسر کشور و خارج از کشور اعزام شدند، در تهران نیز در 50 مسجد چراغ تفسیر و معارف قرآن روشن شد که بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین میرکتولی با اشاره به ظرفیت عظیم حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ و معارف قرآنی ابراز داشت: ده ها نفر از اساتید حوزه علمیه که دارای سطح علمی بالایی هستند در عرصه تفسیر فعالیت جدی دارند که بسیار اثرگذار است و سبب برکات بیشتر خواهد شد.

وی عنوان کرد: مجمع عالی تفسیر مایه آبرو برای حوزه علمیه شد و این مجمع به همراه نهادهای تبلیغی نخستین برنامه تبلیغ تخصصی را به پیش می برد؛ در صدد هستیم که در ماه محرم برای تبیین معارف عاشورایی 100 مفسر به سراسر کشور اعزام شوند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات