۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
کد خبر: ۵۶۹۸۳۴
استاد حوزه علمیه قم

مسئولان به جای حاشیه سازی مشکلات مردم را حل کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با انتقاد از پرداختن مسئولان دولتی به مسائل فرعی و حاشیه ای، گفت: مسئولان باید اولویت‌های اصلی مردم و مشکلات اقتصادی آنها را حل کنند.
حسینی قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی استاد سطح عالی حوزه، در مجلس عزاداری حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) که در بیت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی برگزار شد، با اشاره به شخصیت والای حضرت حمزه اظهار داشت: حضرت حمزه شخصیت منحصر به فردی داشت و شجاعت ایشان مثال زدنی و زبان‌زد خاص و عام بود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه قم ادامه داد: حمزه سیدالشهداء(ع) در یکی از جنگ‌های با مشرکین در میدان نبرد حاضر شد، دوستان قدیمی‌‌ او اعتراض ‌کردند که چرا بی‌محابا و بی‌احتیاط وارد جنگ می‌شود، درحالی که قبل از اسلام آوردن با احتیاط و تجهیزات کامل پا به میدان نظامی می‌گذاشت، حمزه نیز پاسخ داد، در این زمان خود را مخاطب آیه « سَارِعُوا إِلَىٰ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ » می‌داند.

وی شجاعت و حضور حمزه را سبب ترس دشمنان توصیف کرد و گفت: از زمان اسلام آوردن حضرت حمزه، آزار و اذیت‌ها نسبت به پیامبر(ص) کم شد، حمزه برای مسلمانان سبب عزت بود و با وجود او امثال ابوجهل و دیگر دشمنان دین اسلام جرأت عرض اندام نداشتند، چراکه در صورت کوچکترین تعرض به ساحت پیامبر و مسلمانان، با برخورد شدید حضرت حمزه روبرو می‌شدند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) بیان کرد: کسی که قبر مرا زیارت کند، اما به زیارت قبر عمویم حمزه نرود، به من جفا کرده است.

وی با بیان این‌که برگزاری مجالس عزاداری صرفا برای تعظیم و تجلیل از سرداران شهید صدر اسلام نیست، گفت: در این مجالس تذکر و عبرتی برای مؤمنان نهفته است که بایستی با شنیدن سرگذشت این سرداران، از آنها درس گرفته و وقایع اسلامی سبب عبرت مؤمنان شود.

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: رسول خدا در ردیف مقام حضرت حمزه کسی را بیان می‌کند که در برابر ظلم، جور و گناه بأیستد، امر به معروف و نهی از منکر کند و سکوت نکند.

وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور بیان کرد: متأسفانه امروز غالب افراد مصلحت را بر سکوت می‌بینند، امروز در این گرفتاری‌های اقتصادی که مردم کشور را درگیر کرده است، به جای این‌که مسئولان از حل مشکلات مردم سخن بگویند، به حل شدن مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌ها افتخار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی قمی اضافه کرد: مگر مشکل 40 ساله انقلاب ورود زنان و بانوان به ورزشگاه بوده است که برخی این‌گونه به آن می‌پردازند، مشکل اصلی مردم حقوق کم، مسکن گران، معضل ازدواج و شرایط بد اقتصادی است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر همه امر به معروف و نهی از منکر می‌کردند، مشکلات حل شده بود، باید به اولویت اصلی جامعه توجه کرد، مسئولان از مردم کوچه و بازار مشکلات اصلی آنها را بپرسند، جدای از حواشی و گناهانی که در بحث حضور زنان در ورزشگاه‌ها اتفاق می‌افتد، آیا این مشکل مردم است./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات